Rzeszów - Poniedziałek, 10.02.2025
Reklama

6 firm zainteresowanych rozbudową DK84 na odcinku Zagórz - Lesko

Dodano: /

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla rozbudowy blisko 5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.

Do przetargu wpłynęło sześć ofert. Rozbieżność między oferowanymi cenami jest spora. Najniższą ofertę zaproponowała Pracownia Inżynierska KLOTOIDA - 6 206 543,10 zł, najwyższą DATABOUT - 9 659 165,40. Pozostałe wyceny to:

• Multiconsult Polska - 6 916 290,00 zł,
• Sweco Polska - 7 232 365,56 zł,
• Promost Consulting - 7 508 744,10 zł,
• konsorcjum firm MP i MPRB - 8 942 100,00 zł,

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, GDDKiA będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena (60 proc.), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenie geologa (10 proc.) oraz doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc).

Zadaniem wykonawcy, który zwycięży w przetargu będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko, nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
GDDKiA zakłada co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84. Wariant I przewiduje przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych). Z kolei druga rozważana opcja, to poprowadzenie fragmentu drogi po nowym śladzie, co będzie oznaczało złagodzenie łuków i serpentyn na ponad 30kilometrowym odcinku między Zagórzem a Postołowem.

Reklama

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności w trakcie prowadzenia prac na rozbudowywanym odcinku drogi.

Główne cele inwestycji to:

- naprawa zniszczonej nawierzchni
- zwiększenie nośności drogi tak, aby mogły się p niej poruszać pojazdy ciężarowe o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
- odseparowanie ruchu pieszych od ruchu samochodowego, poprzez poszerzenie drogi, budowę nowych odcinków chodników i przebudowę już istniejących


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Podkarpacia

Podkarpacie

Ścieżka rowerowa z Soliny do Zakopanego o długości ok. 256 km? Trwa zbiórka podpisów

PODKARPACIE. Trasa rowerowa z Soliny do Zakopanego będzie miała długość ok. 256 km.

Podkarpacie

162 km/h w obszarze zabudowanym

PODKARPACIE. O 112 km/h przekroczył prędkość w terenie zabudowanym 29-letni kierowca volvo.

Podkarpacie

Pijana i z zakazem sądowym przewoziła swoje dziecko niesprawnym samochodem

STALOWA WOLA. Informacja o całym zdarzeniu została przekazana również do sądu rodzinnego.

Podkarpacie

Ukradła kartę płatniczą. Zapłaciła nią 6 razy i oddała do placówki banku

PODKARPACIE. Grozi jej kara do 10 lat pozbawienia wolności.

Podkarpacie

Policyjne kontrole na ulicach. Chodzi o akcję „Smog”

PODKARPACIE. 19 lutego 2020 roku w całym kraju policjanci ruchu drogowego przeprowadzą działania kontrolno-prewencyjne pn. „Smog".

Podkarpacie

Cenne starodruki w rękach policji. Ich wartość przekracza 80 tys. zł

JAROSŁAW. Odzyskane przez policjantów księgi to dzieła w większości teologiczne, w języku łacińskim.

Podkarpacie

Odnaleziono zwłoki w Sanie. To zaginiony 29-latek

PODKARPACIE. W piątek, policjanci z Dubiecka przyjęli zawiadomienie o zaginięciu 29-letniego.

Reklama