Rzeszów - Czwartek, 13.02.2025
Reklama

6 firm zainteresowanych rozbudową DK84 na odcinku Zagórz - Lesko

Dodano: /

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargu na prace przygotowawcze dla rozbudowy blisko 5-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz - Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.

Do przetargu wpłynęło sześć ofert. Rozbieżność między oferowanymi cenami jest spora. Najniższą ofertę zaproponowała Pracownia Inżynierska KLOTOIDA - 6 206 543,10 zł, najwyższą DATABOUT - 9 659 165,40. Pozostałe wyceny to:

• Multiconsult Polska - 6 916 290,00 zł,
• Sweco Polska - 7 232 365,56 zł,
• Promost Consulting - 7 508 744,10 zł,
• konsorcjum firm MP i MPRB - 8 942 100,00 zł,

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, GDDKiA będzie brała pod uwagę następujące kryteria: cena (60 proc.), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20 proc.), doświadczenie geologa (10 proc.) oraz doświadczenie zespołu środowiskowego (10 proc).

Zadaniem wykonawcy, który zwycięży w przetargu będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko, nawierzchnia zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
GDDKiA zakłada co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84. Wariant I przewiduje przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych). Z kolei druga rozważana opcja, to poprowadzenie fragmentu drogi po nowym śladzie, co będzie oznaczało złagodzenie łuków i serpentyn na ponad 30kilometrowym odcinku między Zagórzem a Postołowem.

Reklama

W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności w trakcie prowadzenia prac na rozbudowywanym odcinku drogi.

Główne cele inwestycji to:

- naprawa zniszczonej nawierzchni
- zwiększenie nośności drogi tak, aby mogły się p niej poruszać pojazdy ciężarowe o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony.
- odseparowanie ruchu pieszych od ruchu samochodowego, poprzez poszerzenie drogi, budowę nowych odcinków chodników i przebudowę już istniejących


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Podkarpacia

Podkarpacie

Koronawirus na Podkarpaciu. Ponad 1200 ozdrowieńców. Nowe zakażenia i zgony [19.11.2020]

PODKARPACIE. Podkarpacki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny poinformował o 1 096 nowych zakażeniach na Podkarpaciu. Wyzdrowiało kolejne 1253 osoby. Zmarło 51 mieszkańców województwa.

Podkarpacie

Podpisano umowę na budowę obwodnicy Narola

PODKARPACIE. „Za dwa lata pojedziemy nową obwodnicą Narola” – zapowiedział marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl podczas podpisania umowy z wykonawcą inwestycji.

Podkarpacie

Koronawirus na Podkarpaciu. Najwięcej zgonów od początku pandemii [18.11.2020]

PODKARPACIE. W ciągu ostatnich 24 godzin potwierdzono 777 nowych przypadków zakażenia koronawirusem w województwie podkarpackim. 

Podkarpacie

Kolejne wsparcie dla podkarpackich szpitali na walkę z Covid-19

PODKARPACIE. 76 respiratorów i 83 kardiomonitory trafiło do podkarpackich szpitali. To kolejne wsparcie z Agencji Rezerw Materiałowych.

Podkarpacie

11-latek potrącony przez samochód. Śmigłowiec zabrał go do szpitala w Rzeszowie

PODKARPACIE. Obrażenia 11-latka nie zagrażają jego życiu.

Podkarpacie

Szlaki w Bieszczadzkim Parku Narodowym znów otwarte

PODKARPACIE. Przez blisko 2 tygodnie niektóre szlaki w Bieszczadzkim Parku Narodowym były nieczynne z powodu remontu. Od 16 listopada wszystkie trasy są już dostępne dla turystów.

Podkarpacie

Dostawczakiem uderzył w wiadukt kolejowy

PODKARPACIE. 30-letni kierowca dostawczego Iveco nie zmieścił się pod wiaduktem. Mężczyzna kierował się nawigacją i nie zauważył znaku. 

Reklama