Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Partnera biznesowego zdobywa się dziś na wydarzeniach online. Pomaga sieć Enterprise Europe Network

Dodano:

Udział w trzech europejskich wydarzeniach targowych połączonych ze spotkaniami brokerskimi online przyniósł firmie Rbeco sp. z o.o. z Rzeszowa dziesiątki zapytań o ofertę. Zdobyła nowych, zagranicznych klientów, którym już sprzedaje swoje ekologiczne opakowania. – I to zaledwie w ciągu roku od rozpoczęcia współpracy z ośrodkiem Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i dołączenia do europejskiej sieci przedsiębiorców – podkreśla Patrycja Bylak, współwłaścicielka firmy.
 
Spotkania brokerskie, które odbywają się podczas międzynarodowych wydarzeń branżowych, to jeden ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do zagranicznych odbiorców i znalezienia nowych rynków zbytu. Bezpośrednia rozmowa między osobami decyzyjnymi w firmach ułatwia zawieranie kontraktów, umów. Rozwijanie współpracy europejskich firm to także zadanie sieci Enterprise Europe Network, dlatego jej partnerzy co roku organizują kilkadziesiąt spotkań brokerskich w różnych krajach świata. Do udziału w takich spotkaniach zaprasza również ośrodek Enterprise Europe Network, działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. 

– W czasie pandemii Covid-19 wydarzenia brokerskie zostały przeniesione w przestrzeń wirtualną, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, jednocześnie czyniąc dostęp do nich łatwiejszym. Na przykładzie przedsiębiorców współpracujących z naszym ośrodkiem widzimy, że spotkania online są potrzebne i pomogły firmom zmobilizować się – mówi Monika Smaczna, starszy konsultant w ośrodku Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. – Tym bardziej, że angażujemy się w te eventy, które odpowiadają profilom działalności naszych przedsiębiorców. 
 
Od początku 2021 roku rzeszowski ośrodek współorganizował takie wydarzenia brokerskie jak: Technology & Business Cooperation Days (spotkania dedykowane rozwiązaniom Przemysłu 4.0 oraz technologii Smart Factory), Sustainable Packaging – European Food Packaging Talk (branża opakowań żywności), Fashion Match Supply 2021 (branża modowa), Match2Pack: Cosmetics (branża opakowań kosmetyków), czy B2B Wood&Furniture Virtual Meetings (branża meblarska).
 
– Ostatnie, w którym wzięliśmy udział, to ITMatch – virtual IT/ICT Cooperation Day 2021 – spotkania dla branży IT/ICT. Uczestniczyło w nim bardzo wielu przedsiębiorców, także tych współpracujących z naszym ośrodkiem – informuje Monika Smaczna. – Wydarzenia online są równie rozbudowane, jak tradycyjne targi. Trwają 1-4 dni. Części wystawienniczej towarzyszą kongresy, debaty i spotkania brokerskie. Korzystną zmianą, jaka nastąpiła w związku z przeniesieniem do wirtualnej przestrzeni, jest to, że na wydarzenie można zarejestrować się nawet w dniu, kiedy ono się rozpoczyna. Narzędzia internetowe są bardzo funkcjonalne i przedsiębiorca może z nich korzystać z dowolnego miejsca, źródła. Nie musi ściągać specjalnych aplikacji, wystarczy, że zaloguje się na platformę organizatora. 
 
Przykładem firmy, która dzięki spotkaniom brokerskim online zdobyła w ostatnim roku zagranicznych kontrahentów i zamówienia, jest Rbeco Sp. z o.o. z Rzeszowa. 
 
Firma Rbeco Sp. z o.o. to producent ekologicznych wiórów papierowych do wypełnień paczek. Działa w myśl zasady „zero waste”, a jej hasłem przewodnim jest „Recycling is the begining (Recykling to początek)”. – Dostarczamy wszelkiego rodzaju komponenty do pakowania, zarówno luksusowego, jak i ekonomicznego. Staramy się pokazać, że bardzo łatwo jest zastąpić wszelkiego rodzaju folie do wypełnień czy owijania ekologicznymi rozwiązaniami. Przekonujemy, że w dzisiejszych czasach bycie luksusową marką nie oznacza oferowania produktów w zadrukowanych złotem opakowaniach, ale prostotę, powrót do korzeni, do natury, dzięki czemu możemy jeszcze bardziej dbać o środowisko naturalne i odpowiedzialnie podchodzić do wyzwań, które stają przed współczesnym światem – mówi Patrycja Bylak, współwłaścicielka firmy Rbeco Sp. z o.o. 
 
Wśród produktów dedykowanych przez Rbeco Sp. z o.o. luksusowym markom jest np. papier jedwabny. Firma oferuje opakowania spersonalizowane pod produkty konkretnej marki. Dostarcza także ekologiczne naklejki na opakowania, doradza, projektuje. Jest szczególnie aktywna w branży modowej, ekologicznych kosmetyków i ekologicznej żywności, a wśród jej klientów są m.in. marka odzieżowa Reserved, czy oferujące naturalne kosmetyki: Mydlarnia u Franciszka i Stara Mydlarnia. 
 
Reklama
– Działamy na rynku od 2008 roku. Wcześniej koncentrowaliśmy się na kupnie i sprzedaży papieru, dostarczając go do producentów opakowań. Dwa lata temu postanowiliśmy postawić na własne produkty. Korzystając z bogatego doświadczenia, mocno promujemy ekologiczne rozwiązania. Rok temu nawiązaliśmy współpracę z ośrodkiem Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i dołączyliśmy do sieci europejskich przedsiębiorców. To dało nam możliwość bezpłatnego uczestnictwa we współorganizowanych przez rzeszowski ośrodek wydarzeniach brokerskich: Fashion Match Supply 2021 i Match2Pack: Cosmetics. Mieliśmy przy tym okazję zaprezentować swoją firmę i produkty na targach online przygotowanych przez niemiecką firmę Zenit GmbH – partnera Enterprise Europe Network. Przyniosło to bardzo duży odzew. Dostajemy mnóstwo zapytań, staliśmy się bardziej rozpoznawalni w krajach Unii Europejskiej, coraz więcej firm o nas wie i interesuje się naszą ofertą. Osiągnęliśmy to inwestując głównie nasz czas, unikając kosztów podróży i opłaty targowej, ponieważ wszystkie spotkania odbywały się online – podkreśla zalety współpracy z ośrodkiem Patrycja Bylak.
 
Jak udało się uzyskać takie efekty? Rzeszowska firma skrupulatnie przygotowała się do udziału we wspomnianych wydarzeniach. – Trzeba aktywnie działać. Samo zgłoszenie udziału to za mało. Dlatego zapoznałam się z profilami wszystkich firm, które podobnie jak my zarejestrowały się na spotkania brokerskie. Następnie kontaktowałam się z nimi, pytając, czy są zainteresowane podjęciem współpracy, doradztwem w sprawie pakowania i ekologicznymi rozwiązaniami. Także firmy wysyłały bezpośrednie zapytania do nas. Pytały o ofertę, profil firmy i zapraszały na spotkanie brokerskie online. Odbyliśmy wiele spotkań i po nich zyskaliśmy nowych klientów – firmy, które już u nas kupują – opisuje współwłaścicielka firmy Rbeco Sp. z o.o. Przyznaje, że chociaż do targów online była nastawiona sceptycznie, po udziale w nich zmieniła zdanie. – Spotkania brokerskie, także w tej formule, to bardzo dobra szansa, aby nawiązać kontakty z osobami, które zarządzają firmami – uważa. – Pomija się pośrednictwo handlowców, które nie zawsze jest efektywne, i dociera do właścicieli, dyrektorów zarządzających czy dyrektorów marketingu. Dzięki spotkaniom brokerskim wiemy też, jak wiele osób i firm zmienia podejście do pakowania i kładzie wielki nacisk na ekologiczne rozwiązania. Wymuszają to także sami odbiorcy.
 
– Według raportu Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw Komisji Europejskiej, w ramach inicjatyw podjętych przez sieć Enterprise Europe Network w 2019 roku, w spotkaniach brokerskich i misjach gospodarczych udział wzięły 3043 firmy, ich przedstawiciele odbyli 82 071 bezpośrednich spotkań – podsumowuje Monika Smaczna, zachęcając przedsiębiorców do udziału w międzynarodowych spotkaniach brokerskich współorganizowanych przez ośrodek Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. 
 
KALENDARIUM NAJCIEKAWSZYCH WYDARZEŃ:
 
25 sierpnia.
 Co-Matching Virtual Meetings 2021 – branża metalowa, maszynowa, tworzyw sztucznych, drzewna.
 
07-08 września. INDUSTRY 4. International Days 2021 – Global Industrie - bez ograniczeń branżowych, wszystkie podmioty wpisujące się w ideę Przemysłu 4.0.
 
15-16 września. B2B Matchmaking The Kunststoffenbeurs + Eurofinish + Materials + Surface Matchmaking 2021 – szeroko rozumiane przetwórstwo oparte o łańcuch powiązań pomiędzy materiałami a technologią powłok ochronnych.
 
23-25 września. International Matchmaking event of Food Industry and Packaging – przemysł spożywczy i opakowań dla żywności.
 
01-03 października. INTERBUD 2021 – sektor budowlany.
 
15-18 listopada. MEDICA Healthcare Brokerage Event 2021 – sektor medyczny.
 
24 listopada. International Brokerage Event INDUSTRIAL BRIDGE 2021 – branża metalowa, energia odnawialna, TSL oraz sektor morski.
 
Enterprise Europe Network
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów,
Tel./Fax: 17 860 57 52/45/61, e-mail: een@wsiz.edu.pl
www.facebook.com/EENRzeszow

 

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Sklep internetowy Zolta.pl: Asortyment dla każdego

Aktualnie, zakupy internetowe stały się bardzo znane, oferując swobodę i rozległy wybór produktów bez wymogu opuszczania domu. Wśród mnóstwa sklepów w sieci wyróżnia się Zolta.pl, oferujący obfity wachlarz artykułów oraz niezwykłą jakość...

Artykuł sponsorowany

Jak odchudzić kota? Sprawdź nasze porady!

Otyłość u kotów to problem, który dotyka coraz więcej domowych Pupili. Niezdrowa waga może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, takich jak cukrzyca, choroby serca, problemy z układem mięśniowo-szkieletowym czy stłuszczenie wątroby. Jak...

Artykuł sponsorowany

Leczenie alkoholizmu we Wrocławiu - Kompleksowa terapia i wsparcie w walce z nałogiem

Alkoholizm to poważne uzależnienie, które może mieć druzgocący wpływ na życie osoby uzależnionej oraz jej bliskich. Rozpoczęcie leczenia alkoholizmu jest pierwszym krokiem ku zdrowiu i nowemu życiu. Nasz ośrodek leczenia uzależnień we...

Artykuł sponsorowany

Jak umówić się na oglądanie sali weselnej?

Organizacja ślubu to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu wielu ludzi. Jednym z najważniejszych elementów jest wybór odpowiedniej sali weselnej. Zanim jednak zdecydujemy się na wynajem konkretnego miejsca, warto dokładnie zapoznać się...

Artykuł sponsorowany

Bluzy z nadrukiem dla firmy - jak je zaprojektować? 5 zasad

Bluzy z nadrukiem stały się nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. Projektowanie firmowych ubrań wymaga strategicznego podejścia i zrozumienia, co przyciąga uwagę docelowej grupy odbiorców. Przed przystąpieniem do tworzenia należy więc poznać kluczowe zasady,...

Artykuł sponsorowany

Czy warto jechać na wycieczkę z biurem podróży?

Sezon wakacyjny zbliża się wielkimi krokami i to bezwzględnie ostatni dzwonek na zorganizowanie wymarzonego urlopu. Planowanie wyjazdu na własną rękę choć satysfakcjonujące bywa niezwykle frustrujące, czasochłonne i obarczone sporym ryzykiem. Wakacje z...

Artykuł sponsorowany

Praktyczne prezenty dla taty: gadżety i narzędzia, które ułatwią mu codzienne obowiązki i hobby

Wielkimi krokami zbliża się Dzień Ojca, a Ty coraz częściej zastanawiasz się nad odpowiednim prezentem? Zależy Ci na tym, aby w tym roku podarować tacie coś praktycznego? Koniecznie zapoznaj się z naszymi...

Artykuł sponsorowany

Telewizor LCD, LED czy OLED – jaki wybrać?

Czeka cię zakup nowego telewizora, jednak nie wiesz, na jaką technologię się zdecydować? Dziś tłumaczymy, czym różnią się urządzenia LCD, LED i OLED oraz na jakie wydatki należy się przygotować, wybierając jedno...

Reklama