Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Partnera biznesowego zdobywa się dziś na wydarzeniach online. Pomaga sieć Enterprise Europe Network

Dodano:

Udział w trzech europejskich wydarzeniach targowych połączonych ze spotkaniami brokerskimi online przyniósł firmie Rbeco sp. z o.o. z Rzeszowa dziesiątki zapytań o ofertę. Zdobyła nowych, zagranicznych klientów, którym już sprzedaje swoje ekologiczne opakowania. – I to zaledwie w ciągu roku od rozpoczęcia współpracy z ośrodkiem Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i dołączenia do europejskiej sieci przedsiębiorców – podkreśla Patrycja Bylak, współwłaścicielka firmy.
 
Spotkania brokerskie, które odbywają się podczas międzynarodowych wydarzeń branżowych, to jeden ze skuteczniejszych sposobów dotarcia do zagranicznych odbiorców i znalezienia nowych rynków zbytu. Bezpośrednia rozmowa między osobami decyzyjnymi w firmach ułatwia zawieranie kontraktów, umów. Rozwijanie współpracy europejskich firm to także zadanie sieci Enterprise Europe Network, dlatego jej partnerzy co roku organizują kilkadziesiąt spotkań brokerskich w różnych krajach świata. Do udziału w takich spotkaniach zaprasza również ośrodek Enterprise Europe Network, działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. 

– W czasie pandemii Covid-19 wydarzenia brokerskie zostały przeniesione w przestrzeń wirtualną, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, jednocześnie czyniąc dostęp do nich łatwiejszym. Na przykładzie przedsiębiorców współpracujących z naszym ośrodkiem widzimy, że spotkania online są potrzebne i pomogły firmom zmobilizować się – mówi Monika Smaczna, starszy konsultant w ośrodku Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie. – Tym bardziej, że angażujemy się w te eventy, które odpowiadają profilom działalności naszych przedsiębiorców. 
 
Od początku 2021 roku rzeszowski ośrodek współorganizował takie wydarzenia brokerskie jak: Technology & Business Cooperation Days (spotkania dedykowane rozwiązaniom Przemysłu 4.0 oraz technologii Smart Factory), Sustainable Packaging – European Food Packaging Talk (branża opakowań żywności), Fashion Match Supply 2021 (branża modowa), Match2Pack: Cosmetics (branża opakowań kosmetyków), czy B2B Wood&Furniture Virtual Meetings (branża meblarska).
 
– Ostatnie, w którym wzięliśmy udział, to ITMatch – virtual IT/ICT Cooperation Day 2021 – spotkania dla branży IT/ICT. Uczestniczyło w nim bardzo wielu przedsiębiorców, także tych współpracujących z naszym ośrodkiem – informuje Monika Smaczna. – Wydarzenia online są równie rozbudowane, jak tradycyjne targi. Trwają 1-4 dni. Części wystawienniczej towarzyszą kongresy, debaty i spotkania brokerskie. Korzystną zmianą, jaka nastąpiła w związku z przeniesieniem do wirtualnej przestrzeni, jest to, że na wydarzenie można zarejestrować się nawet w dniu, kiedy ono się rozpoczyna. Narzędzia internetowe są bardzo funkcjonalne i przedsiębiorca może z nich korzystać z dowolnego miejsca, źródła. Nie musi ściągać specjalnych aplikacji, wystarczy, że zaloguje się na platformę organizatora. 
 
Przykładem firmy, która dzięki spotkaniom brokerskim online zdobyła w ostatnim roku zagranicznych kontrahentów i zamówienia, jest Rbeco Sp. z o.o. z Rzeszowa. 
 
Firma Rbeco Sp. z o.o. to producent ekologicznych wiórów papierowych do wypełnień paczek. Działa w myśl zasady „zero waste”, a jej hasłem przewodnim jest „Recycling is the begining (Recykling to początek)”. – Dostarczamy wszelkiego rodzaju komponenty do pakowania, zarówno luksusowego, jak i ekonomicznego. Staramy się pokazać, że bardzo łatwo jest zastąpić wszelkiego rodzaju folie do wypełnień czy owijania ekologicznymi rozwiązaniami. Przekonujemy, że w dzisiejszych czasach bycie luksusową marką nie oznacza oferowania produktów w zadrukowanych złotem opakowaniach, ale prostotę, powrót do korzeni, do natury, dzięki czemu możemy jeszcze bardziej dbać o środowisko naturalne i odpowiedzialnie podchodzić do wyzwań, które stają przed współczesnym światem – mówi Patrycja Bylak, współwłaścicielka firmy Rbeco Sp. z o.o. 
 
Wśród produktów dedykowanych przez Rbeco Sp. z o.o. luksusowym markom jest np. papier jedwabny. Firma oferuje opakowania spersonalizowane pod produkty konkretnej marki. Dostarcza także ekologiczne naklejki na opakowania, doradza, projektuje. Jest szczególnie aktywna w branży modowej, ekologicznych kosmetyków i ekologicznej żywności, a wśród jej klientów są m.in. marka odzieżowa Reserved, czy oferujące naturalne kosmetyki: Mydlarnia u Franciszka i Stara Mydlarnia. 
 
Reklama
– Działamy na rynku od 2008 roku. Wcześniej koncentrowaliśmy się na kupnie i sprzedaży papieru, dostarczając go do producentów opakowań. Dwa lata temu postanowiliśmy postawić na własne produkty. Korzystając z bogatego doświadczenia, mocno promujemy ekologiczne rozwiązania. Rok temu nawiązaliśmy współpracę z ośrodkiem Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie i dołączyliśmy do sieci europejskich przedsiębiorców. To dało nam możliwość bezpłatnego uczestnictwa we współorganizowanych przez rzeszowski ośrodek wydarzeniach brokerskich: Fashion Match Supply 2021 i Match2Pack: Cosmetics. Mieliśmy przy tym okazję zaprezentować swoją firmę i produkty na targach online przygotowanych przez niemiecką firmę Zenit GmbH – partnera Enterprise Europe Network. Przyniosło to bardzo duży odzew. Dostajemy mnóstwo zapytań, staliśmy się bardziej rozpoznawalni w krajach Unii Europejskiej, coraz więcej firm o nas wie i interesuje się naszą ofertą. Osiągnęliśmy to inwestując głównie nasz czas, unikając kosztów podróży i opłaty targowej, ponieważ wszystkie spotkania odbywały się online – podkreśla zalety współpracy z ośrodkiem Patrycja Bylak.
 
Jak udało się uzyskać takie efekty? Rzeszowska firma skrupulatnie przygotowała się do udziału we wspomnianych wydarzeniach. – Trzeba aktywnie działać. Samo zgłoszenie udziału to za mało. Dlatego zapoznałam się z profilami wszystkich firm, które podobnie jak my zarejestrowały się na spotkania brokerskie. Następnie kontaktowałam się z nimi, pytając, czy są zainteresowane podjęciem współpracy, doradztwem w sprawie pakowania i ekologicznymi rozwiązaniami. Także firmy wysyłały bezpośrednie zapytania do nas. Pytały o ofertę, profil firmy i zapraszały na spotkanie brokerskie online. Odbyliśmy wiele spotkań i po nich zyskaliśmy nowych klientów – firmy, które już u nas kupują – opisuje współwłaścicielka firmy Rbeco Sp. z o.o. Przyznaje, że chociaż do targów online była nastawiona sceptycznie, po udziale w nich zmieniła zdanie. – Spotkania brokerskie, także w tej formule, to bardzo dobra szansa, aby nawiązać kontakty z osobami, które zarządzają firmami – uważa. – Pomija się pośrednictwo handlowców, które nie zawsze jest efektywne, i dociera do właścicieli, dyrektorów zarządzających czy dyrektorów marketingu. Dzięki spotkaniom brokerskim wiemy też, jak wiele osób i firm zmienia podejście do pakowania i kładzie wielki nacisk na ekologiczne rozwiązania. Wymuszają to także sami odbiorcy.
 
– Według raportu Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw Komisji Europejskiej, w ramach inicjatyw podjętych przez sieć Enterprise Europe Network w 2019 roku, w spotkaniach brokerskich i misjach gospodarczych udział wzięły 3043 firmy, ich przedstawiciele odbyli 82 071 bezpośrednich spotkań – podsumowuje Monika Smaczna, zachęcając przedsiębiorców do udziału w międzynarodowych spotkaniach brokerskich współorganizowanych przez ośrodek Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. 
 
KALENDARIUM NAJCIEKAWSZYCH WYDARZEŃ:
 
25 sierpnia.
 Co-Matching Virtual Meetings 2021 – branża metalowa, maszynowa, tworzyw sztucznych, drzewna.
 
07-08 września. INDUSTRY 4. International Days 2021 – Global Industrie - bez ograniczeń branżowych, wszystkie podmioty wpisujące się w ideę Przemysłu 4.0.
 
15-16 września. B2B Matchmaking The Kunststoffenbeurs + Eurofinish + Materials + Surface Matchmaking 2021 – szeroko rozumiane przetwórstwo oparte o łańcuch powiązań pomiędzy materiałami a technologią powłok ochronnych.
 
23-25 września. International Matchmaking event of Food Industry and Packaging – przemysł spożywczy i opakowań dla żywności.
 
01-03 października. INTERBUD 2021 – sektor budowlany.
 
15-18 listopada. MEDICA Healthcare Brokerage Event 2021 – sektor medyczny.
 
24 listopada. International Brokerage Event INDUSTRIAL BRIDGE 2021 – branża metalowa, energia odnawialna, TSL oraz sektor morski.
 
Enterprise Europe Network
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów,
Tel./Fax: 17 860 57 52/45/61, e-mail: een@wsiz.edu.pl
www.facebook.com/EENRzeszow

 

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Łóżko domek — najlepszy mebel do pokoju dziecka

Gdy w grę wchodzi dobór produktów do dziecięcego pokoju, ciężko nie zgodzić się z tym, że zadanie to może przerosnąć niejednego dorosłego. Dlaczego? Rodzicom szczególnie mocno zależy na bezpieczeństwie maluchów, zaś samym...

Artykuł sponsorowany

Czy wiek konsumenta ma wpływ na wybór sklepu internetowego?

Zakupy przez internet robi 77% użytkowników sieci w Polsce, a wpływ na to, co zamawiają online konsumenci, ma między innymi wiek. Osoby młodsze częściej kupują biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina...

Artykuł sponsorowany

Gdzie kupować akcje GPW razem z aktywami z innych rynków z całego świata?

W celu rozpoczęcia przygody z inwestowaniem na giełdzie potrzebny jest rachunek maklerski. Szukając brokera, warto zwrócić uwagę, aby oferta obejmowała wszystkie interesujące nas akcje – nie tylko z warszawskiej GPW, lecz także...

Artykuł sponsorowany

Światło inspiruje. Konkurs dla uczniów i studentów w Roku Ignacego Łukasiewicza. Wysokie nagrody!

20 tys. zł wynosi pula nagród w konkursie „Świat się zmienia. Światło dawniej i dziś” zorganizowanym z okazji Roku Ignacego Łukasiewicza przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie.

Artykuł sponsorowany

Ponad 30 nowych bitomatów na terenie Rzeszowa! Co warto wiedzieć o tych urządzeniach?

Dotychczas w Rzeszowie działały zaledwie 4 bitomaty. W porównaniu do innych miast wojewódzkich to wyjątkowo skromna liczba. Sytuacja jednak diametralnie zmieniła się w 2022 roku, kiedy to operator ATM Egera wzbogacił mapę...

Artykuł sponsorowany

Mali artyści na start! Rusza coroczny konkurs plastyczny AUCHAN dla dzieci

Jak dbam o środowisko, mój wymarzony przyjaciel zwierzak, a może rodzinna wycieczka na łono natury? To tematy, które doskonale sprawdzą się jako motywy przewodnie prac plastycznych.

Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze projektu domu?

Budowa domu to duża inwestycja, wymagająca od Inwestorów podjęcia szeregu ważnych decyzji i zmierzenia się z różnymi wyzwaniami.

Artykuł sponsorowany

EUROCOLOR - sprawdzony producent okien, drzwi i rolet

Wybór drzwi, rolet lub stolarki okiennej to ważna decyzja na mapie inwestycji budowy domu lub remontu mieszkania. Ten tekst poświęcamy jednemu z wytwórców wspomnianych w tytule elementów budowlanych - firmie EUROCOLOR.

Reklama