Rzeszów - Piątek, 27.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

NOWY LAPTOP HUAWEI w przystępnej cenie i zapewnia doskonałą wydajność

Wraz z rozwojem technologii i innowacji, urządzenia telekomunikacyjne są wyposażone w najnowsze unikalne funkcje, które przyciągają uwagę użytkowników technologii. Wśród wszystkich marek laptopów Huawei jest jedną z najlepszych marek laptopów.

Artykuł sponsorowany

Huawei Band 6: Jedna z najbardziej stylowych i wydajnych opasek na rękę na rynku

Jeśli chodzi o najlepszą firmę inteligentnych urządzeń, Huawei jest jedną z najlepszych firm produkujących produkty z najwyższej półki. Wśród wszystkich produktów Huawei, Huawei Band 6 to prawdziwy smartwatch z niesamowitymi funkcjami.

Artykuł sponsorowany

Zalety i zastosowania nowoczesnych kamer termowizyjnych

Wykrywanie osób potencjalnie zainfekowanych wirusem na terenie lotnisk, stacji kolejowych czy obiektów użytkowych to duże wyzwanie. W realizacji pomiaru temperatury człowieka pomagają nowoczesne kamery termowizyjne. W artykule przedstawiamy ich zalety oraz zastosowania.

Artykuł sponsorowany

Dlaczego baza hybrydowa nie schnie? Przyczyn może być kilka!

Jeśli wykonujecie manicure hybrydowy samodzielnie w domu, doskonale wiecie, że nie zawsze łatwo jest zmierzyć się z przeciwnościami, jakie pojawiają się w trakcie malowania.

Artykuł sponsorowany

Budowa studni głębinowej - na co zwrócić uwagę

W obliczu wciąż rosnących cen wody z publicznych sieci wodociągowych coraz więcej osób decyduje się na własną studnię głębinową. Jest to szczególnie opłacalne dla właścicieli działalności gospodarczych, które zużywają dużo wody. W...

Artykuł sponsorowany

Wymarzone suknie ślubne

Decyzja o zawarciu związku małżeńskiego to dopiero początek zmian, jakie czekają parę chcącą sformalizować związek. To wydarzenie niezwykle emocjonujące i ważne, jednak wymaga szeregu przygotowań.

Artykuł sponsorowany

Jak nie dać się przeziębieniu?

Przeziębienie to stan w którym spotykają nas różne uporczywe dolegliwości. Pojawia się najczęściej w okresie jesienno-zimowym. Jak go uniknąć, w jaki sposób walczyć i szybko wrócić do zdrowia? Podpowiadamy.

Artykuł sponsorowany

Jak dobrać męską koszulę?

Koszule męskie są niezbędne w każdej męskiej szafie. Elegancka, stylowa koszula to niezastąpiony wybór na wesele, przyjęcie firmowe czy rodzinne. Powinieneś posiadać więc w swojej szafie przynajmniej jedną koszulę, która w razie...

Reklama