Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Gdzie nauczyć się angielskiego w Rzeszowie?

Trudno zaprzeczyć, że nauka języków poszerza horyzonty, pozwala swobodnie podróżować, poznawać nowe miejsca i ludzi. Ale to nie wszystko. Umiejętność płynnego posługiwania się językiem obcym może być ogromnym atutem podczas ubiegania się...

Artykuł sponsorowany

Ubranka dla niemowląt - na co warto zwracać uwagę przy zakupie?

Niemowlęce ubranka zachwycają uroczymi wzorami i wesołymi motywami, jednak czy kierowanie się wyłącznie wyglądem to dobry pomysł, zwłaszcza gdy chodzi o odzież dla naszej najmłodszej pociechy?

Artykuł sponsorowany

Internet symetryczny - o czym mowa w praktyce?

Aby firma funkcjonowała sprawnie potrzebne jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych w sferze IT. Z pomocą przychodzi internet symetryczny, który charakteryzuje się większą niezawodnością oraz efektywnością działania od tradycyjnych rozwiązań. Jak to działa...

Artykuł sponsorowany

Artykuły do pakowania z folii - folia bąbelkowa, folia stretch, poduszki powietrzne, taśmy pakowe

Jakie parametry posiadają takie opakowania i dlaczego są aż tak popularne? Poznajmy kilka rodzajów produktów z folii polietylenowej - torebki strunowe, folie stretch i inne.

Artykuł sponsorowany

Convenience food, czyli wygodna żywność - co to takiego i z czym się to je?

Convenience food (żywność wygodna) to jedzenie, które nie wymaga długiego przygotowywania. Takie posiłki można zjeść od razu lub po krótkiej obróbce termicznej, co pozwala konsumentowi zaoszczędzić cenny czas. Przykłady żywności wygodnej to...

Artykuł sponsorowany

Praca dla opiekunek w Niemczech: jakie doświadczenie zawodowe jest potrzebne?

Opieka nad osobami starszymi w Niemczech cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dla wielu osób to pomysł na dodatkowe zatrudnienie albo wręcz jedyna praca, której poświęcają życie.

Artykuł sponsorowany

Jak ochronić własność intelektualną naszej firmy?

Patenty, znaki towarowe, wzory przemysłowe – wielu Przedsiębiorców na własnej skórze przekonało się, jak ważne jest zadbanie o ochronę praw własności intelektualnej. 

Artykuł sponsorowany

O czym pamiętać podczas codziennej pielęgnacji twarzy?

Chociaż mogłoby się wydawać, że pielęgnacja twarzy nie jest skomplikowanym zabiegiem, to ten proces ma sporo różnych niuansów, które mogą wpłynąć na niedokładne oczyszczenie i zadbanie o naszą skórę

Reklama