Rzeszów - Piątek, 27.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Po pracę i pracownika na XIV targi Work Expo w Rzeszowie

Już 24-25 marca na Hali Podpromie w Rzeszowie odbędą się XIV Targi Pracy Work Expo. Oferty zatrudnienia przedstawią m.in. firmy technologiczne, branża IT i finansowa.

Artykuł sponsorowany

Rozkoszuj się Masterdietą 5% taniej w Rzeszowie!

Odpowiednio zbilansowane i pełnowartościowe posiłki to podstawa zdrowego sposobu odżywiania i dobrego samopoczucia. Dieta Catering dietetyczny zdobywa serca mieszkańców Rzeszowa.

Artykuł sponsorowany

Olejek CBD na przeziębienie

Przeziębienie to jedna z powszechniejszych dolegliwości, która dopada nas szczególnie jesienią oraz zimą.

Artykuł sponsorowany

Mail z CV – jak powinien wyglądać?

Proces rekrutacji jest bezwzględny. Musisz wyróżnić się na tle innych kandydatów, nie tylko prezentując doskonałe CV, ale także wysyłając odpowiedniego maila z dokumentami aplikacyjnymi.

Artykuł sponsorowany

Rozwód z orzeczeniem o winie - jak wygląda?

Sprawy rozwodowe nie są przyjemne. Zwłaszcza te z orzekaniem o winie. Często ciągną się miesiącami, nadszarpując nerwy obu stron.

Artykuł sponsorowany

Targi pracy i targi edukacyjne już w marcu w Rzeszowie

Dobra szkoła, dobry zawód, dobra praca – aby je zdobyć, trzeba podejmować trafne decyzje, a z ofertą szkół i firm najłatwiej zapoznać się na targach. 

Artykuł sponsorowany

Kredyt dla firm - co warto wiedzieć na ten temat?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z ponoszeniem kosztów przez przedsiębiorców.

Artykuł sponsorowany

Środki i możliwości w zakresie opieki osób starszych w Niemczech

Osoby starsze mierzą się codziennie z wieloma przeszkodami: osłabione zmysły wzroku i słuchu ograniczają odbieranie bodźców z otoczenia, artroza blokuje przemieszczanie się, a demencja dezorientuje i utrudnia komunikację

Reklama