Rzeszów - Piątek, 27.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Rzeszów z perspektywą na ciągły rozwój

Rzeszów z perspektywą na ciągły rozwój Południowo-wschodnia część Polski jest jednym z najlepiej rozwijających się ośrodków gospodarczych.

Artykuł sponsorowany

Jak sprowadzić samochód z Wielkiej Brytanii?

Rozważasz sprowadzenie samochodu z Wielkiej Brytanii? Nie wiesz, z jakimi formalnościami to się wiąże? A może liczysz na jasne wskazówki, które podpowiedzą Ci, jak sprawdzić samochód z Wielkiej Brytanii? Mamy je dla...

Artykuł sponsorowany

Caprio - najlepsze napoje na każdą okazję

Szukasz doskonałych i smacznych napojów, które sprawdzą się na co dzień i od święta? Poznaj wyjątkową ofertę Caprio i zaskocz wszystkich pysznym smakiem ulubionych owoców.

Artykuł sponsorowany

Lampy Rattanowe - zaproś styl boho do swojego domu

W dzisiejszym wpisie chcemy Wam opowiedzieć o interesującym brandzie, który niedawno poznaliśmy gdy kupowaliśmy lampy rattanowe do jednej z naszych realizacji. Chodzi o sklep BaliBali.pl.

Artykuł sponsorowany

Nauka i edukacja są tym, czego uczymy się od najmłodszych lat

Uczenie się i nauczanie to proces, w ramach którego wiedza i umiejętności są przekazywane i sprawdzane. Proces ten obejmuje różne media, takie jak lekcje, ćwiczenia, projekty, dyskusje i przewodniki. Uczenie się i...

Artykuł sponsorowany

Nowoczesne lampy wiszące nad stół – poznaj designerskie modele

Twoja wymarzona jadalnia jest już prawie gotowa, a na liście zakupowej została jeszcze tylko lampa wisząca nad stół? Eksperci wnętrz wybrali inspirujące, nowoczesne modele, które zachwycają designem. Odkryj je teraz!

Artykuł sponsorowany

Dom i ogród: Czy ogród przy domu to dobry pomysł?

W zależności od wielkości ogrodu obok domu może to być dobry pomysł lub nie. Jeśli ogród jest wystarczająco duży, może być idealnym miejsce w codziennym życiu. Jeśli jest za mały i źle...

Artykuł sponsorowany

Odbiór mieszkania od dewelopera - badanie termowizyjne

Wady w izolacji cieplnej mieszkania zdarzają się zarówno w starym, jak i nowym budownictwie. Nieszczelna stolarka okienna i drzwiowa, czy też zbyt niska temperatura ścian to tylko wierzchołek góry lodowej. Wszystkie te...

Reklama