Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czy warto inwestować w nieruchomości z inteligentnymi technologiami? Przegląd korzyści i wad

Technologiczne innowacje w dziedzinie nieruchomości idą w parze z postępem technologicznym, a coraz częściej spotykamy się z nieruchomościami wyposażonymi w inteligentne technologie.

Artykuł sponsorowany

Jak zaplanować wyjazd nad morze z psem?

Nowoczesne domki dla rodzin z dziećmi nad morzem biją w ostatnich latach rekordy popularności. Taki wariant noclegu oferuje wygodę i zapewnia rodzinie dużo prywatności. Wielu urlopowiczów jako członków rodziny postrzega również czworonogi....

Artykuł sponsorowany

Rodzinny wyjazd nad morze? Poznaj zalety całorocznych domków letniskowych!

Planujesz rodzinny urlop nad Bałtykiem? A może pragniesz odwiedzić polskie morze z dziećmi w trakcie jednego z długich weekendów? O waszym komforcie zdecyduje między innymi wybrany wariant noclegu. Sprawdź, jakie usługi oferują...

Artykuł sponsorowany

Czas na work-life balance? Odwiedź Mazury!

Późna wiosna to okres, w którym ze względu na coraz przyjemniejszą pogodę myślami powoli przenosimy się na wakacje. Niestety do urlopu pozostało jeszcze trochę czasu. W jaki sposób wytrwać w tym wyczekiwaniu,...

Artykuł sponsorowany

Pomysły na prezent na dzień matki. Co kupić mamie aby była zadowolona.

Dzień Matki to wyjątkowe święto, które obchodzone jest na całym świecie. To czas, w którym chcemy wyrazić naszą miłość, wdzięczność i szacunek dla najważniejszych kobiet w naszym życiu. Jednym ze sposobów, by...

Artykuł sponsorowany

Kiedy lepiej odwołać wizytę u dentysty

Decyzja o odwołaniu wizyty u dentysty może być trudna, szczególnie gdy jesteśmy świadomi konieczności dbania o zdrowie naszych zębów i jamy ustnej. Jednakże istnieją sytuacje, w których lepiej przesunąć umówione spotkanie, aby...

Artykuł sponsorowany

Ślub i wesele w sezonie 2023/2024 - jaki styl wybrać?

Moda ślubna potrafi zmieniać się niemal co roku. Od kilku sezonów widać jednak jeden główny trend, który przewodzić będzie także w latach 2023 i 2024. Czy wszyscy jesteśmy skazani na styl rustykalny?...

Artykuł sponsorowany

Jak wygląda zabieg depilacji laserowej?

Depilacja laserowa staje się coraz popularniejszą metodą usuwania nadmiernego owłosienia. Nic dziwnego, albowiem wiele osób ceni ją za bezinwazyjność i skuteczność. Jak w praktyce wygląda zabieg polegający na usuwaniu włosów za pomocą...

Reklama