Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Nauka kodowania z kursami IT online od GoIT: praktyczne wskazówki

Rozważasz karierę w IT, ale nie wiesz, od czego zacząć? Zobacz, jak kursy programowania...

Artykuł sponsorowany

Wynajem magazynu w Gdańsku – dlaczego warto?

Branża magazynowa rośnie w siłę. Polska ma mocną pozycję, dzięki strategicznemu położeniu, dostępności hal i magazynów oraz konkurencyjnym stawkom. Dużą popularnością cieszą się nie tylko kluczowe regiony. Rośnie zainteresowanie także powierzchniami magazynowymi...

Artykuł sponsorowany

Wybór odpowiedniego okna dachowego

Wybór odpowiednich okien dachowych może być trudnym zadaniem, jeśli nie znasz wielu dostępnych opcji. Ten prosty przewodnik poprowadzi Cię do wyboru odpowiedniego okna dachowego do Twojego projektu remontu domu, niezależnie od tego,...

Artykuł sponsorowany

Księgarnia internetowa - dlaczego to właśnie w niej warto zakupić szkolne podręczniki?

Z każdym kolejnym miesiącem coraz większa grupa osób decyduje się na robienie zakupów przez sieć internetową. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ jest to wygodne i szybkie rozwiązanie. Tak samo jest...

Artykuł sponsorowany

Mazda udziela sześcioletniej gwarancji na nowy samochód w całej Europie

Mazda zakończyła wprowadzanie na rynek europejski sześcioletniej gwarancji na nowe pojazdy. 

Artykuł sponsorowany

Części zamienne do Twojego samochodu w 2407.pl

Wysokiej jakości filtr powietrza do samochodu

Artykuł sponsorowany

Czy wiesz, jak właściwie segregować odpady z remontu i budowy domu?

Remont domu, mieszkania czy inne prace budowlane wymagają dobrej organizacji zaplecza na generujące się odpady. Jak wiadomo, nie ma możliwości umieszczenia śmieci budowlano-remontowych w pojemnikach na śmieci bytowe. Takie postępowanie byłoby sprzeczne...

Artykuł sponsorowany

Rozprawa frankowa - koszty

​Obecnie coraz częściej posiadacze kredytów we frankach szwajcarskich decydują się  rozpoczęcie procesu sądowego przeciwko nieuczciwym praktykom banku kropka Spowodowane jest to tym że w latach 2005-2008 banki masowo udzielały kredytów frankowych w...

Reklama