Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Szkoła designu – jak zostać projektantem wnętrz?

Urządzenie modnego wnętrza to duże wyzwanie. Dlatego właściciele mieszkań coraz chętniej korzystają z usług profesjonalnych projektantów wnętrz. Taki specjalista musi mieć bardzo dobre wyczucie stylu, świetnie rozwiniętą wyobraźnię przestrzenną i rozległą wiedzę...

Artykuł sponsorowany

Pomagają dziś dla lepszego jutra

Inicjatywa Społeczna Dziś Dla Jutra powstała w 2022 roku. Jej pomysłodawcą jest ceniony społecznik i nauczyciel 3 LO w Rzeszowie, oraz wykładowca akademicki Marcin Jurzysta, który skupił wokół siebie grupkę zaufanych współpracowników,...

Artykuł sponsorowany

Jakie cechy powinna mieć dobra torba do przenoszenia aparatów?

Zabierz swój sprzęt fotograficzny ze sobą, gdziekolwiek się udajesz. Pomoże Ci w tym dobra torba fotograficzna lub plecak LowePro. Dzięki nim będziesz mógł przemierzać bezdroża czy wędrować po mieście bez obaw, że...

Artykuł sponsorowany

Studia w Rzeszowie - czy warto studiować w stolicy Podkarpacia?

Rzeszów jest stolicą województwa podkarpackiego oraz centrum gospodarczym, naukowym i kulturalnym południowo-wschodniej części Polski. Komfort nauki, dynamiczny rozwój miasta i dostęp do nowoczesnych technologii sprawia, że młodzi ludzie decydują się na pozostanie...

Artykuł sponsorowany

Jak działa gruntowa pompa ciepła? Wyjaśniamy!

Gruntowe pompy ciepła to efektywne, a zarazem ekologiczne rozwiązanie w dziedzinie ogrzewania i chłodzenia budynków, które zyskuje coraz większą popularność. Na czym polega ta zaawansowana technologia? Kiedy warto rozważyć inwestycję w gruntową...

Artykuł sponsorowany

Szukasz nowej pracy w Rzeszowie? Nie zapomnij sprawdzić setek ogłoszeń o pracę na GoWork.pl

Portal GoWork.pl kojarzony jest z głównie z opiniami o pracodawcach. To jednak również jeden z najpopularniejszych serwisów z ofertami pracy i to nie tylko z Rzeszowa. Dlaczego warto szukać zatrudnienia właśnie na...

Artykuł sponsorowany

Wady i zalety z korzystania z żaluzji

Żaluzje pomimo upływu lat wciąż są wyjątkowo popularne. Nietrudno to zrozumieć, takie rozwiązanie ma bowiem wiele ważnych zalet. Jeśli zastanawiasz się, czy żaluzje sprawdzą się w Twoim domu, czytaj dalej. Znajomość największych...

Artykuł sponsorowany

Granie w chmurze - rozgrywka bez konsoli lub komputera

Granie w chmurze to prawdziwa innowacja. Włącz wiele świetnych gier bez konieczności ich pobierania, instalacji czy przede wszystkim bez posiadania konsoli lub komputera. Zobacz, jak to działa i przenieś się do świata...

Reklama