Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czy warto skorzystać z pomocy w prywatnym gabinecie psychoterapeutycznym?

W dzisiejszym niepewnym świecie, charakteryzującym się szybkim tempem życia, coraz więcej osób doświadcza stresu, lęku czy depresji. Zmagając się z problemami natury psychicznej, zadajemy sobie pytanie: czy warto skorzystać z usług prywatnego...

Artykuł sponsorowany

Kosze prezentowe dla firm - czy kosze to dobre prezenty firmowe?

Prezenty firmowe to nie tylko gest uprzejmości, ale także ważny element budowania relacji między pracodawcą a pracownikami oraz partnerami biznesowymi. W morzu różnych pomysłów na upominki firmowe, kosze prezentowe dla firm zdobywają...

Artykuł sponsorowany

Kierowco! Ubezpieczenie assistance to nie tylko holowanie samochodu do warsztatu!

Powszechne kojarzenie usługi Assistance Auto jako jedynie pomoc w holowaniu pojazdu jest bardzo mało adekwatne ze względu na wiele innych funkcji dostępnych pod tym pojęciem. Pomoc w czasie awarii, wypadku lub zdarzeń...

Artykuł sponsorowany

Hurtownia Elektryczna w Rzeszowie

Z radością ogłaszamy inaugurację naszej nowej Hurtowni Elektrycznej ASAJ, zlokalizowanej na ulicy Przemysłowej 3 w Rzeszowie. Jako ekspertów w dziedzinie energetyki i OZE, w naszej hurtowni kładziemy nacisk na pierwszorzędna jakość, zróżnicowany...

Artykuł sponsorowany

Sekrety Skutecznej Obsługi Targów - Profesjonalne Wskazówki!

Współczesne targi stanowią kluczowy element strategii marketingowych dla wielu firm. Aby zapewnić sobie przewagę konkurencyjną i zwiększyć widoczność marki, ważne jest nie tylko uczestniczenie w targach, ale również skuteczna obsługa stoiska. W...

Artykuł sponsorowany

Jakie właściwości powinna mieć dobra zaprawa klejowa do wnętrz i na zewnątrz?

Elastyczna zaprawa klejowa jest niezbędnym komponentem wielu prac budowlanych i remontowych, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Wybór odpowiedniej zaprawy jest kluczowy dla trwałości i estetyki wykończenia. Oto cechy, które powinna...

Artykuł sponsorowany

Czym są regały wjezdne i jakie są ich zalety?

Regały wjezdne to kompaktowa metoda magazynowania, która pozwala na maksymalną optymalizację dostępnej przestrzeni, dzięki wyeliminowaniu korytarzy między regałami. W tym wpisie dowiesz się więcej o tego typu systemie.

Artykuł sponsorowany

Jak magnesy dbają o czystość podczas produkcji?

Zastanawiasz się, w jaki sposób magnesy mogą dbać o czystość podczas produkcji? Jednym z urządzeń, które mogą zostać wykorzystane w tym celu, są separatory magnetyczne. Umożliwiają one oddzielenie drobinek metalowych z różnych...

Reklama