Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jak urządzić nowoczesną kuchnię w jasnej kolorystyce?

Kuchnia to przede wszystkim miejsce przygotowywania i spożywania posiłków. Takie pomieszczenie powinno być więc w pełni funkcjonalne - dobrze doświetlone, wyposażone w odpowiednio rozmieszczone sprzęty i przestronne. Dla wielu osób kuchnia to...

Artykuł sponsorowany

Najbardziej niedocenione filmy o miłości

Filmy od dziesiątek lat łączą ludzi. Wspólny seans to doskonały pomysł na randkę. Według wielu osób idealnym wyborem są filmy traktujące o miłości. Zamiast jednak wybierać pozycję, którą z pewnością już widzieliście,...

Artykuł sponsorowany

Ile kosztuje kurs języka angielskiego w 2024 roku?

Kursy językowe cieszą się ogromną popularnością. Szczególnie kursy języka angielskiego. Niektóre z nich mogą być naprawdę drogie, podczas gdy inne są darmowe lub kosztują naprawdę niewiele. Od czego to zależy? W dzisiejszym...

Artykuł sponsorowany

Jaki catering dietetyczny sprzedaje TIM Catering?

Nie masz za bardzo pojęcia, co wybrać? Jaka dieta pudełkowa będzie dla Ciebie odpowiednia? Skorzystaj z pomocy TIM Catering. Oferujemy różnorodny catering dietetyczny. Co można zamówić? Gdzie są dowożone diety? Jak to...

Artykuł sponsorowany

Dobre drzwi wewnętrzne z ościeżnicą – ceny w 2024

Dobre, trwałe i estetyczne drzwi to jeden z głównych elementów każdego wyposażenia wnętrz i baza każdej stylizacji. Wraz z odpowiednio dobraną ościeżnicą tworzą zgrany duet, który posłuży nam przez długie lata. Na...

Artykuł sponsorowany

Dlaczego droga sądowa to najlepszy wybór w sporze o kredyt w CHF?

W ostatnich latach temat kredytów walutowych, a szczególnie tych w frankach szwajcarskich, stał się jednym z gorętszych punktów sporu pomiędzy konsumentami a bankami w Polsce. Ze względu na znaczące wahania kursowe i...

Artykuł sponsorowany

Telefonia IP dla centrum kontaktowego: zalety i zastosowanie

Duże firmy często korzystają z usług call center lub tworzą własne działy do obsługi połączeń. Jakość komunikacji wpływa na wrażenie klienta, a tym samym na reputację, sprzedaż i konkurencyjność. Dlatego tak ważne...

Artykuł sponsorowany

Koszule i Marynarki Pako Lorente: Klasyka z Nutką Nowoczesności

Moda męska wciąż ewoluuje, a tradycyjne części garderoby, takie jak koszule i marynarki, pozostają niezmiennie kluczowe. W świecie mody męskiej marka Pako Lorente wyróżnia się jako synonim doskonałej jakości, klasy i nowoczesnego...

Reklama