Rzeszów - Piątek, 20.09.2024
Reklama

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Dodano:

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji marketingowej. Dzielą się one na płatne i darmowe, na działające offline i online… Wszystkie mają swoje zalety. Dzisiaj skupimy się na narzędziach offline i online. Czym się różnią? Jakie są ich plusy? Na jakie rozwiązania postawić w swojej firmie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule!


Jakie narzędzia komunikacji marketingowej wyróżniamy? 

 

Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak kanały, którymi informujesz klientów o oferowanych produktach, usługach i innych aspektach działalności swojej firmy. Istnieje kilka podziałów dotyczących narzędzi – jeden z nich dzieli je na narzędzia komunikacji marketingowej offline i online. 


Online 


Narzędzia komunikacji marketingowej działające online to firmowa strona internetowa lub landing page, blog firmowy, profile w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy banerowe oraz e-mail marketing. Do tej grupy zalicza się także buzz marketing. 


Offline 


Druga grupa narzędzi to narzędzia offline, czyli tradycyjne formy przekazu – znane od lat i często wykorzystywane w marketingu. Należą do nich między innymi: reklama w radiu, prasie i telewizji, uczestnictwo w targach i eventach branżowych oraz reklama bezpośrednia, czyli działania przedstawicieli handlowych.  


Strona internetowa firmy – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę? 


Wśród narzędzi komunikacji marketingowej często na pierwszym miejscu wymienia się stronę internetową firmy. Nic dziwnego! Wiele osób właśnie tam szuka informacji dotyczących działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych, oferowanych produktów i usług czy regulaminu wysyłki i zwrotów. Strona internetowa musi być więc odpowiednio skonstruowana – powinna pojawiać się wysoko w rankingu wyników wyszukiwania i być przyjazna użytkownikom. 

Jednym z najważniejszych elementów na stronie jest opis firmy. Zakładka „O nas” pomaga uwiarygodnić markę, buduje relację z potencjalnymi klientami, a także umożliwia zareklamowanie się w niebanalny sposób, np. poprzez umiejętny storytelling. Warto więc zadbać o ten element! 


Opis firmy, cennik, szczegóły oferty… – czy warto powierzyć wykonanie strony profesjonalistom? 

Reklama
Odpowiedź na powyższe pytanie może być tylko jedna – z pewnością warto skorzystać z pomocy profesjonalistów! Jak już wiesz, witryna powinna być czytelna i łatwa w odbiorze, ale także widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli sam nie zajmujesz się tworzeniem stron, copywritingiem czy SEO, to wykonanie takiej witryny może okazać się ogromnym wyzwaniem. 

Pamiętaj, że strona internetowa firmy to tak naprawdę jej wirtualna wizytówka. Warto zainwestować w jej stworzenie i sprawne działanie. Witryna powinna także spełniać najnowsze standardy UX i odpowiadać aktualnym trendom graficznym, dlatego na tym aspekcie komunikacji marketingowej nie należy oszczędzać.  


Tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej – kiedy szczególnie warto? 


W rzeczywistości finalna decyzja związana z wyborem kanałów promocji marki powinna być wynikiem analizy działań odbiorców. Czy w dobie popularności rozwiązań online tradycyjne narzędzia komunikacji marketingowej mogą zdać egzamin? Oczywiście, pod warunkiem, że ich dobór zgodny będzie z zachowaniami i preferencjami przedstawicieli grupy docelowej. Prasa branżowa może być dobrym wyborem w przypadku kampanii kierowanych do wąskiej i specjalistycznej grupy z sektora B2B, np. farmaceutów lub kosmetologów. Może okazać się również skutecznym wsparciem kampanii o zasięgu regionalnym. Podobnie w przypadku nakładów przeznaczonych na wydatki w TV czy kampanie radiowe. 

Warto mieć na uwadze fakt, że przemyślana strategia w wielu przypadkach będzie łączyć działanie form online oraz offline, innym razem – ograniczy się do jednej z form lub wykorzysta potencjał działań z wybranego sektora tylko w niewielkim stopniu. Finalna decyzja zależy od wielu czynników – m.in. budżetu, zachowań grupy docelowej i celu samej kampanii. 

 


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Outsourcing usług logistycznych - co warto wiedzieć o współpracy z hurtownią?

Internetowi sprzedawcy coraz częściej decydują się na powierzanie procesów logistycznych zewnętrznym firmom. Jednym z popularniejszych modeli outsourcingowych jest dropshipping, który opiera się na ścisłej współpracy z hurtownią. Co warto o tym wiedzieć...

Artykuł sponsorowany

Pale CFA: dlaczego warto z nich skorzystać?

​Nowoczesne budownictwo oferuje wiele praktycznych rozwiązań konstrukcyjnych. Wśród nich są pale CFA. W naszym artykule opiszemy zalety palowania fundamentów. Przedstawimy też zakres ich zastosowania, a na koniec wspomnimy oczywiście o cenach.

Artykuł sponsorowany

Ładne ubrania dla dziecka – gdzie szukać odzieży, która sprosta wymaganiom malucha?

Poszukiwania ubrań dla dziecka bywają trudne i męczące. Może się wydawać, że wybór odzieży dla najmłodszych nie jest tak istotny, ponieważ podopieczni i tak błyskawicznie wyrosną ze spodni i koszulek, jednak maluchy...

Artykuł sponsorowany

Urban chic: odkryj męskie białe bluzy z kapturem idealne do stylówek w metropolitalnym stylu

Urban chic: odkryj męskie białe bluzy z kapturem idealne do stylówek w metropolitalnym stylu

Artykuł sponsorowany

Najlepsze darmowe MMORPG w 2024 – Zagraj z innymi graczami w grę Broken Ranks!

Chcesz wiedzieć, co kręci się w świecie MMORPG w 2024 roku? No to trzymaj się mocno, bo mam dla Ciebie coś, co rozbuja Twoje gamingowe serce! Mowa o darmowym MMORPG, który został okrzyknięty najlepszym w swoim...

Artykuł sponsorowany

Wiosenne nawożenie roślin ogrodowych. Jak się za to zabrać, jakich nawozów potrzebujesz?

Wiosenne nawożenie roślin w ogrodzie odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu im zdrowia i niezbędnych składników odżywczych, dlatego warto poznać tajniki skutecznego nawożenia. Wybór odpowiednich nawozów jest kluczowy - ważne jest, aby zwrócić...

Artykuł sponsorowany

Wykładziny PCV - wszystko co musisz o nich wiedzieć

​Podstawowym krokiem podczas wyboru podłogi jest zrozumienie potrzeb i wymagań konkretnej przestrzeni. Pomieszczenia o dużym natężeniu ruchu, takie jak korytarze czy sale wystawowe, wymagają wytrzymałych i łatwych w utrzymaniu w czystości rozwiązań,...

Artykuł sponsorowany

Jakie zalety ma garaż blaszany?

Garaż blaszany to popularny wybór dla osób, które poszukują trwałego, funkcjonalnego i niedrogiego miejsca na przechowywanie pojazdów lub innych przedmiotów. Czym się charakteryzuje garaż blaszak?

Reklama