Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Naklejki na każdą okazję: odkryj różnorodne zastosowania i preferencje klientów

Dodano:

Dla większości z nas, naklejki pozostają miłym wspomnieniem z dzieciństwa. Praktycznie każdy przeżywał okres fascynacji zbierania nalepek z wizerunkami postaci z ulubionych bajek, filmów, gier komputerowych, itd. W dorosłym życiu, ta sympatia do nośnika zazwyczaj się utrzymuje, choć bardziej dotyczy już tematyki związanej ze światem marek, kultowych produktów, sfery poglądów, itd. Doświadczeni marketerzy wiedzą także, że to teoretycznie niepozorne medium reklamowe można wykorzystać w biznesie na wiele kreatywnych sposobów.
 

Podstawowa cecha nalepki, to możliwość umieszczenia komunikatu (rysunku, tekstu, logo) na wielu różnych płaszczyznach i nośnikach, bardzo niewielkim kosztem. Punkty usługowe, sklepy czy środki komunikacji od lat drukują na nalepkach komunikaty i oznaczenia dla swoich klientów. Dzięki temu, nadruk jest trwały i komunikat może funkcjonować w przestrzeni przez lata, natomiast w przypadku zmian, koszt wydruku nowych nalepek jest o wiele tańszy niż w przypadku druku bezpośrednio na powierzchniach szklanych, drewnianych, itd.


Cena to nie wszystko


Niewielki koszt i uniwersalność zastosowań to niejedyne zalety nalepek. Istnieje dziś wiele technik druku, wykończenia i zabezpieczenia naklejek, dzięki czemu można osiągać naprawdę niesamowite efekty. Niektóre drukarnie posiadają w swojej ofercie naklejki na zamówienie, co daje zwykle klientom biznesowym dużą swobodę w dostosowywaniu projektu do potrzeb danego zastosowania. Ma to duże znaczenie np. w branży e-commerce, gdzie nalepki z logo marki pełnią rolę taniego, ale cenionego przez klientów, upominku. Dodatkowo, “pracuje” on na korzyść firmy - niezależnie od miejsca, gdzie zostanie umieszczony, jest widoczny dla innych ludzi i podnosi świadomość istnienia marki. Naklejki firmowe mogą także funkcjonować jako efektywny nośnik brandingu lub nawet część produktu. W przypadku małych manufaktur, firm rękodzielniczych, odzieżowych, itd. obie funkcje nalepek (przyczepność do podłoża i możliwość umieszczania dowolnych nadruków) są wykorzystywane - do zamykania i łączenia różnych elementów (np. “pieczętowania” zamknięcia kopert), umieszczania w nieinwazyjny sposób instrukcji na tkaninach i odzieży, etc.


Dyskretny urok mimetyzmu


Naklejki, dzięki nowoczesnym technikom drukarskim, mogą także imitować inne materiały. Dzięki możliwości druku wypukłego czy wybiórczego lakierowania, nadruk na papierze może doskonale imitować wykonanie z chromowanego metalu, drewna, plastiku, skóry, etc. Ta funkcja bywa często wykorzystywana w np. drukowaniu nalepek, które mają być umieszczane na dużych powierzchniach jak meble, karoserie samochodów, itd. Klienci często korzystają z tego rozwiązania, aby “podrożyć” produkt - efekt wizualny często jest nie do odróżnienia od takiego, który wymaga użycia “oryginalnego” materiału. Taki nośnik również przyciąga wzrok i absorbuje uwagę innych osób, przez co firmy lubią wykorzystywać tę właściwość nalepek, umieszczając je w miejscach o dużym natężeniu ruchu i wysokiej odwiedzalności. Atrakcyjnym rozwiązaniem są tutaj m.in. naklejki holograficzne, które zmieniają kolor pod wpływem światła, co zawsze budzi ogromne zainteresowanie widzów.


Lep na zainteresowanie

Reklama
Ciekawą formą aplikacji naklejek są wielkoformatowe realizacje outdoorowe. Połączenie odporności nalepek (po uszlachetnieniu i zabezpieczeniu) na ścieranie i warunki atmosferyczne, mogą być one umieszczane w przestrzeni miejskiej lub wewnątrz budynków. Kreatywne agencje reklamowe lubią łączyć te właściwości z mobilnością niektórych elementów tworząc pomysłowe instalacje. Viralem, krążącym po Internecie, była swojego czasu kampania Oreo, gdzie w centrum handlowym na najniższym poziomie windy umieszczono nalepki, przedstawiające szklankę mleka, a na samej kabinie naklejkę z wizerunkiem tego kultowego ciastka. Ruch windy w górę i dół tworzył wrażenie ciągłego maczania ciasteczka w mleku. Podobnie popularna była kampania HP, gdzie na schodach ruchomych w centrum handlowym na dole schodów umieszczono nalepkę, prezentującą zdjęcie najnowszego wówczas modelu drukarki, a na samych schodach zaaplikowano grafikę, imitującą kartki z wydrukami. Stały ruch schodów w górę wyglądał z pewnej odległości, jak ciągłe “wypluwanie” z drukarki setek kolorowych wydruków. Tego typu kampanie zawsze wzbudzają ogromne zainteresowanie widzów, szybko się rozprzestrzeniają, a przy niewielkim koszcie produkcji są jednym z najbardziej opłacalnych medium reklamowych, o jakich profesjonalny marketer mógłby pomarzyć.

Nalepki, chociaż mogą być postrzegane jako nośnik mało prestiżowy, “zwykły” i prosty, potrafią być niesamowicie skutecznym nośnikiem reklamowym, atraktorem, składnikiem budowy wizerunku marki czy produktu. Podstawowym wyzwaniem pozostaje jedynie przygotowanie interesującego projektu i odpowiednie dobranie technik produkcji, uszlachetnień oraz zabezpieczenia pracy, by zamierzony efekt osiągnąć w największym potencjalnie zakresie. Współpracując ściśle z doświadczonym wykonawcą i konsultując z nim swoje pomysły, można na pewno uzyskać optymalny, imponujący rezultat.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Zyskaj do 37 tys. złotych dofinansowania z programu Czyste Powietrze dzięki pomocy PGNiG!

Nawet do 37 tys. złotych dofinansowania można uzyskać na wymianę starych i nieefektywnych pieców, aby zastąpić je nowoczesnymi urządzeniami spełniającymi wyśrubowane ekologiczne normy oraz przeprowadzić termomodernizację budynku.

Artykuł sponsorowany

PIT online - dlaczego warto się tak rozliczać?

Coraz częściej samo Ministerstwo Finansów namawia nas, aby rozliczyć PIT online. Urząd Skarbowy premiuje takie deklaracje krótszym czasem wypłaty ewentualnej nadpłaty podatku.

Artykuł sponsorowany

Kody rabatowe - dlaczego warto z nich korzystać?

Kto z nas nie lubi podczas zakupów zaoszczędzić kilku złotych? Po co przepłacać, skoro tę samą rzecz możemy kupić nawet o kilkadziesiąt złotych taniej? I właśnie dlatego kupony rabatowe są fantastyczne! Sprawdźmy,...

Artykuł sponsorowany

Samochody używane - na co zwrócić uwagę podczas ich zakupu?

Samochody używane cieszą się bardzo dużą popularnością. To doskonała alternatywa dla wszystkich osób, które nie mogą sobie pozwolić na zakup nowego pojazdu dostępnego w salonie sprzedaży.

Artykuł sponsorowany

Patelnia na indukcję — jak wybrać najlepszą?

Jeśli mamy w domu kuchenkę indukcyjną, musimy wyposażyć się w specjalne naczynia, przystosowane do tej technologii.

Artykuł sponsorowany

Kupujemy używane BMW w Rzeszowie – jakie silniki i modele warto wybrać?

Przy zakupie używanego samochodu warto dobrze się zastanowić nad kilkoma kwestiami. Niewątpliwie kluczowy jest wybór dostosowanego do potrzeb modelu ze spełniającym oczekiwania silnikiem. Jakie decyzje podjąć w kwestii używanego BMW? Czy kupowanie...

Artykuł sponsorowany

Zainteresowanie wolumenem handlu kryptowalutami spada, gdy Bitcoin traci na wartości

Bitcoin to obecnie najpopularniejsza kryptowaluta na naszej planecie. To właśnie ona zaczęła prawdziwy szał na cyfrowe monety i sprawiła, że znacznie większe grono osób postanowiło wejść w ten świat.

Artykuł sponsorowany

Co powinieneś wiedzieć przed zakupem mieszkania od dewelopera?

Zakup mieszkania jest marzeniem i celem wielu osób. Nic dziwnego, że ludzie oszczędzają pieniądze i decydują się na wzięcie kredytu, żeby kupić mieszkania na rynku pierwotnym. Przed podjęciem decyzji warto jednak zdać...

Reklama