Rzeszów - Sobota, 28.12.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Windykacja długów

Prowadzisz własną firmę, która przynosi satysfakcję i zyski. Jednak może być tak, że w pewnym momencie zaczynasz mieć pewne problemy.

Artykuł sponsorowany

Millenium Hall rozdaje 300 biletów na mecz Polska vs Reszta Świata!

Jesteś fanem żużla? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę z tym sportem? Nieważne na jakim etapie jesteś, mamy dla Ciebie niespodziankę!

Artykuł sponsorowany

Zorganizuj bezpieczne zabawy dla dzieci w ogrodzie

Aktywny wypoczynek w ogrodzie potrafi skutecznie poprawić nastrój i uzupełnić zapasy energii niezbędnej do codziennego funkcjonowania.

Artykuł sponsorowany

O czym nie możemy zapomnieć w trakcie urządzania tarasu?

Spędzanie czasu na świeżym powietrzu zawsze dodaje energii i nastraja nas pozytywnie. Dlatego, gdy tylko za oknem robi się ciepło, to zaczynamy rozpalać grill i prawdziwą biesiadę.

Artykuł sponsorowany

Jak zadbać o formę na lato? Skorzystać z diety pudełkowej!

Sezon wakacyjny coraz bliżej, więc warto zacząć budować formę na lato. Dla wielu osób jest to niezwykle ważne, ale z różnych względów nie udaje im się tego osiągnąć. Prostym i skutecznym rozwiązaniem...

Artykuł sponsorowany

EKUZ – co to jest i jak wyrobić kartę EKUZ?

Jak należycie zadbać o bezpieczeństwo podczas wakacji? Ten problem nurtuje każdego, kto wybiera się na wczasy za granicę.

Artykuł sponsorowany

Kalkulator OC bez podawania danych osobowych

Przed końcem aktualnego i obowiązującego ubezpieczenia OC warto rozpocząć poszukiwania kolejnej polisy. Dzięki temu można znaleźć takie rozwiązanie, które będzie najkorzystniejsze finansowo.

Artykuł sponsorowany

Przed czym uchroni nas polisa mieszkaniowa?

Polisa mieszkaniowa to ubezpieczenie dobrowolne, wybierane w sytuacji, gdy właściciel nieruchomości jest zainteresowany tym, by zapewnić sobie alternatywę w razie nieszczęśliwego zdarzenia.

Reklama