Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Kto buduje magazyny w Rzeszowie?

Zdecydowana większość nowoczesnych obiektów magazynowych powstaje w pobliżu największych miast i ważnych węzłów komunikacyjnych. 

Artykuł sponsorowany

Jak dobrze wybrać buty robocze? Poradnik

Buty robocze są niezbędnym elementem każdego ubrania do pracy. Ich cel to ochrona przed różnymi uszkodzeniami, działaniem skrajnych temperatur czy wpływem środków chemicznych.

Artykuł sponsorowany

Czy warto brać kredyt na ślub?

Ślub to niezwykłe wydarzenie, nie tylko dla Pary Młodej, ale również dla całej rodziny i bliskich znajomych. Dlatego tak ważne jest właściwe przygotowanie uroczystości i przyjęcia, aby były one niezapomniane.

Artykuł sponsorowany

Jak sprawić, żeby biustonosz dobrze wyglądał przy mocno wyciętych kreacjach? Te akcesoria to absolutny must have!

Kreacje mocno wycięte często generują problemy z dobraniem odpowiedniego biustonosza. Klasyczne staniki i ich zapięcia są przy takich stylizacjach mocno widoczne i niestety wyglądają nieestetycznie. Kiedyś jedynym rozwiązaniem były silikonowe ramiączka, które...

Artykuł sponsorowany

Zobacz całkowicie nową MAZDA CX-60 PHEV na żywo 13-14 lipca w salonie DIR CZACH w Rzeszowie

Długo wyczekiwany model MAZDA CX-60 doczekał się wreszcie swojej oficjalnej prezentacji w Polskich salonach.

Artykuł sponsorowany

Masz matowe płytki? Wiesz jak je czyścić i nadać im połysk?

Płytki matowe są bardzo eleganckie i znajdują zastosowanie w wielu wnętrzach. Najczęściej używane są na podłodze w łazience czy przedpokoju, czyli w miejscach, które najbardziej się brudzą.

Artykuł sponsorowany

Sukienki na wesele dla 50 latki – trendy 2022

Co łączy Cindy Crawford, Nicole Kidman, Heidi Klum i Jennifer Lopez? Wszystkie 50. urodziny mają już za sobą i z dumą noszą to, co chcą, chociaż ich stylizacje są oceniane przez krytyków...

Artykuł sponsorowany

Najnowszy Jurassic World już w kinach! Sprawdź, jak wypadły Maltańskie krajobrazy

Co charakteryzuje nową odsłonę przygód kojarzonych z parkiem jurajskim oraz jaką w tym wszystkim rolę miała Malta?

Reklama