Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Rozliczenie PIT - co trzeba wiedzieć w 2023 roku?

Rozliczenie PIT to coroczny obowiązek każdego Polaka, który posiada dochód. Mimo sporadycznych wyjątków, każdy, kto uzyska przychód, musi rozliczyć się z fiskusem, niezależnie od wielkości zarobku czy związanych z nim kosztów. Jak...

Artykuł sponsorowany

Czym jest alternator i jak działa?

W samochodzie prąd potrzebny jest tak samo, jak paliwo. Inaczej pojazd nie będzie mógł jechać czy też włączyć świateł. Ciągła dostawa prądu do akumulatora jest możliwa dzięki alternatorowi. Co warto o nim...

Artykuł sponsorowany

Na czym polega badanie MRI i jak się do niego przygotować?

Rezonans magnetyczny to bezbolesne, bezinwazyjne i pod warunkiem prawidłowej kwalifikacji w pełni bezpieczne badanie, które zapewnia szczegółowe obrazowanie struktur ciała. Sprawdź, na czym polega rezonans magnetyczny i czy badanie to wymaga od...

Artykuł sponsorowany

Buty Caterpillar - poznaj je bliżej!

Zakup jak najlepszego produktu, to cel, który zawsze przyświeca każdemu konsumentowi. Nie inaczej jest też w sytuacji szeroko rozumianych środków ochrony indywidualnej.

Artykuł sponsorowany

Ochronne etui na klucze samochodowe - dlaczego warto je mieć?

Klucze samochodowe użytkowane są przez nas praktycznie każdego dnia. Niestety noszone w kieszeniach mogą zarysować obudowę naszego telefonu, z kolei włożone do torebki bardzo łatwo się gubią wśród innych przedmiotów. Aby uniknąć...

Artykuł sponsorowany

Survival - na czym polega i jak rozpocząć przygodę?

Przetrwanie w ekstremalnych warunkach (np. w bieszczadzkich odludziach) wymaga odpowiedniego przygotowania, wiedzy i umiejętności. Wbrew pozorom każdy z nas powinien zdobyć podstawowe informacje o tym, co zrobić w trudnym środowisku, by zapewnić...

Artykuł sponsorowany

Sprzedam, kupię, wynajmę, czyli ogłoszenia w Internecie

Serwisów ogłoszeniowych dostępnych w sieci jest bardzo dużo. Jeśli mamy nieruchomości, które szukają nowego najemcy, samochody zajmujące tylko miejsce w garażu, czy mieszkania czekające na nowego najemcę to musimy się tym gdzieś...

Artykuł sponsorowany

Rzeszów z perspektywą na ciągły rozwój

Rzeszów z perspektywą na ciągły rozwój Południowo-wschodnia część Polski jest jednym z najlepiej rozwijających się ośrodków gospodarczych.

Reklama