Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czy warto inwestować w nieruchomości z inteligentnymi technologiami? Przegląd korzyści i wad

Technologiczne innowacje w dziedzinie nieruchomości idą w parze z postępem technologicznym, a coraz częściej spotykamy się z nieruchomościami wyposażonymi w inteligentne technologie.

Artykuł sponsorowany

Jak zaplanować wyjazd nad morze z psem?

Nowoczesne domki dla rodzin z dziećmi nad morzem biją w ostatnich latach rekordy popularności. Taki wariant noclegu oferuje wygodę i zapewnia rodzinie dużo prywatności. Wielu urlopowiczów jako członków rodziny postrzega również czworonogi....

Artykuł sponsorowany

Rodzinny wyjazd nad morze? Poznaj zalety całorocznych domków letniskowych!

Planujesz rodzinny urlop nad Bałtykiem? A może pragniesz odwiedzić polskie morze z dziećmi w trakcie jednego z długich weekendów? O waszym komforcie zdecyduje między innymi wybrany wariant noclegu. Sprawdź, jakie usługi oferują...

Artykuł sponsorowany

Czas na work-life balance? Odwiedź Mazury!

Późna wiosna to okres, w którym ze względu na coraz przyjemniejszą pogodę myślami powoli przenosimy się na wakacje. Niestety do urlopu pozostało jeszcze trochę czasu. W jaki sposób wytrwać w tym wyczekiwaniu,...

Artykuł sponsorowany

Narzędzia komunikacji marketingowej – na jakie kanały postawić?

Jak sprawić, by klienci mogli do nas trafić, a następnie skorzystać z naszej oferty? To proste! W przemyślany sposób zainwestować część środków na marketing. Współcześni przedsiębiorcy mogą korzystać z różnych narzędzi komunikacji...

Artykuł sponsorowany

Pomysły na prezent na dzień matki. Co kupić mamie aby była zadowolona.

Dzień Matki to wyjątkowe święto, które obchodzone jest na całym świecie. To czas, w którym chcemy wyrazić naszą miłość, wdzięczność i szacunek dla najważniejszych kobiet w naszym życiu. Jednym ze sposobów, by...

Artykuł sponsorowany

Kiedy lepiej odwołać wizytę u dentysty

Decyzja o odwołaniu wizyty u dentysty może być trudna, szczególnie gdy jesteśmy świadomi konieczności dbania o zdrowie naszych zębów i jamy ustnej. Jednakże istnieją sytuacje, w których lepiej przesunąć umówione spotkanie, aby...

Artykuł sponsorowany

Ślub i wesele w sezonie 2023/2024 - jaki styl wybrać?

Moda ślubna potrafi zmieniać się niemal co roku. Od kilku sezonów widać jednak jeden główny trend, który przewodzić będzie także w latach 2023 i 2024. Czy wszyscy jesteśmy skazani na styl rustykalny?...

Reklama