Rzeszów - Niedziela, 24.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Szkoła designu – jak zostać projektantem wnętrz?

Urządzenie modnego wnętrza to duże wyzwanie. Dlatego właściciele mieszkań coraz chętniej korzystają z usług profesjonalnych projektantów wnętrz. Taki specjalista musi mieć bardzo dobre wyczucie stylu, świetnie rozwiniętą wyobraźnię przestrzenną i rozległą wiedzę...

Artykuł sponsorowany

Pomagają dziś dla lepszego jutra

Inicjatywa Społeczna Dziś Dla Jutra powstała w 2022 roku. Jej pomysłodawcą jest ceniony społecznik i nauczyciel 3 LO w Rzeszowie, oraz wykładowca akademicki Marcin Jurzysta, który skupił wokół siebie grupkę zaufanych współpracowników,...

Artykuł sponsorowany

Jakie cechy powinna mieć dobra torba do przenoszenia aparatów?

Zabierz swój sprzęt fotograficzny ze sobą, gdziekolwiek się udajesz. Pomoże Ci w tym dobra torba fotograficzna lub plecak LowePro. Dzięki nim będziesz mógł przemierzać bezdroża czy wędrować po mieście bez obaw, że...

Artykuł sponsorowany

Studia w Rzeszowie - czy warto studiować w stolicy Podkarpacia?

Rzeszów jest stolicą województwa podkarpackiego oraz centrum gospodarczym, naukowym i kulturalnym południowo-wschodniej części Polski. Komfort nauki, dynamiczny rozwój miasta i dostęp do nowoczesnych technologii sprawia, że młodzi ludzie decydują się na pozostanie...

Artykuł sponsorowany

Jak działa gruntowa pompa ciepła? Wyjaśniamy!

Gruntowe pompy ciepła to efektywne, a zarazem ekologiczne rozwiązanie w dziedzinie ogrzewania i chłodzenia budynków, które zyskuje coraz większą popularność. Na czym polega ta zaawansowana technologia? Kiedy warto rozważyć inwestycję w gruntową...

Artykuł sponsorowany

Szukasz nowej pracy w Rzeszowie? Nie zapomnij sprawdzić setek ogłoszeń o pracę na GoWork.pl

Portal GoWork.pl kojarzony jest z głównie z opiniami o pracodawcach. To jednak również jeden z najpopularniejszych serwisów z ofertami pracy i to nie tylko z Rzeszowa. Dlaczego warto szukać zatrudnienia właśnie na...

Artykuł sponsorowany

Wady i zalety z korzystania z żaluzji

Żaluzje pomimo upływu lat wciąż są wyjątkowo popularne. Nietrudno to zrozumieć, takie rozwiązanie ma bowiem wiele ważnych zalet. Jeśli zastanawiasz się, czy żaluzje sprawdzą się w Twoim domu, czytaj dalej. Znajomość największych...

Artykuł sponsorowany

Granie w chmurze - rozgrywka bez konsoli lub komputera

Granie w chmurze to prawdziwa innowacja. Włącz wiele świetnych gier bez konieczności ich pobierania, instalacji czy przede wszystkim bez posiadania konsoli lub komputera. Zobacz, jak to działa i przenieś się do świata...

Reklama