Rzeszów - Środa, 25.12.2024
Reklama

Języki w CV – co, gdzie i dlaczego?

Dodano:

Niezwykle ważnym elementem każdego życiorysu jest informacja na temat znajomości języków obcych. Istnieje kilka prostych metod opisu swoich zdolności lingwistycznych, które zwiększą szansę na wymarzoną pracę.

Kluczem do sukcesu jest prawidłowy opis języków obcych w CV. Jak wszyscy wiedzą, znajomość i odpowiedni opis języków dają znaczną przewagę nad innymi na rynku pracy. Dzięki takim kwalifikacjom można spodziewać się również wyższych zarobków. Znajomość języków obcych to bez wątpienia bardzo istotna sprawa, nie można zatem pominąć tego tematu w CV. Jak jednak wpisać w ten dokument tego typu informacje? Podpowiadamy.

Po pierwsze: miejsce

Wielu kandydatów, mimo doskonałej znajomości konkretnego języka, nie wie, w którym miejscu dołączyć taką informację. Gdzie powinna znaleźć się sekcja z językami w CV? Należy pamiętać, aby sekcji nie umieszczać na końcu dokumentu. Kandydat powinien usytuować taką wiadomość np. w lewym dolnym rogu, pod zdjęciem i na pierwszej stronie.

Po drugie: opis

Opisując swoje zdolności językowe i ich poziom, można zwiększyć skuteczność CV, jeśli już pracowało się z konkretnym językiem. Wystarczy w jednym zdaniu zawrzeć krótki opis swoich obowiązków. Każdy język, którym kandydat potrafi się posługiwać, powinien też mieć skonkretyzowaną informację na temat poziomu. Taka notka powinna być zgodna ze standardami europejskimi np. A1, B2 itp. Inne opisy np. zwrot „dobry, podstawowy” mogą być inaczej rozumiane przez każdego. Dodatkowo można pochwalić się uzyskanymi certyfikatami i datą ich zdobycia. Jeśli kandydat chce subiektywnie ocenić swoje umiejętności, może dołączyć kropki lub paski dostępu. Ich zaletą jest to, że rzucają się w oczy i przyciągają wzrok pracodawcy.
Reklama
Po trzecie: prawda

Języki obce w CV i nasz poziom ich znajomości powinny być opisane zgodnie z rzeczywistością. Najprostszym sposobem ich zweryfikowania jest prowadzenie przez pracodawcę rozmowy kwalifikacyjnej właśnie w wymaganym języku. Coraz częściej już nawet podczas wstępnej rozmowy telefonicznej pracodawcy zachęcają do pogawędki i pochwalenia się swoimi umiejętnościami.
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Millenium Hall rozdaje 300 biletów na mecz Polska vs Reszta Świata!

Jesteś fanem żużla? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę z tym sportem? Nieważne na jakim etapie jesteś, mamy dla Ciebie niespodziankę!

Artykuł sponsorowany

Zorganizuj bezpieczne zabawy dla dzieci w ogrodzie

Aktywny wypoczynek w ogrodzie potrafi skutecznie poprawić nastrój i uzupełnić zapasy energii niezbędnej do codziennego funkcjonowania.

Artykuł sponsorowany

O czym nie możemy zapomnieć w trakcie urządzania tarasu?

Spędzanie czasu na świeżym powietrzu zawsze dodaje energii i nastraja nas pozytywnie. Dlatego, gdy tylko za oknem robi się ciepło, to zaczynamy rozpalać grill i prawdziwą biesiadę.

Artykuł sponsorowany

Jak zadbać o formę na lato? Skorzystać z diety pudełkowej!

Sezon wakacyjny coraz bliżej, więc warto zacząć budować formę na lato. Dla wielu osób jest to niezwykle ważne, ale z różnych względów nie udaje im się tego osiągnąć. Prostym i skutecznym rozwiązaniem...

Artykuł sponsorowany

EKUZ – co to jest i jak wyrobić kartę EKUZ?

Jak należycie zadbać o bezpieczeństwo podczas wakacji? Ten problem nurtuje każdego, kto wybiera się na wczasy za granicę.

Artykuł sponsorowany

Kalkulator OC bez podawania danych osobowych

Przed końcem aktualnego i obowiązującego ubezpieczenia OC warto rozpocząć poszukiwania kolejnej polisy. Dzięki temu można znaleźć takie rozwiązanie, które będzie najkorzystniejsze finansowo.

Artykuł sponsorowany

Przed czym uchroni nas polisa mieszkaniowa?

Polisa mieszkaniowa to ubezpieczenie dobrowolne, wybierane w sytuacji, gdy właściciel nieruchomości jest zainteresowany tym, by zapewnić sobie alternatywę w razie nieszczęśliwego zdarzenia.

Artykuł sponsorowany

Jak zbudowane są internetowe serwisy informacyjne?

Internetowe serwisy informacyjne to wirtualne zamienniki klasycznej prasy. Ich zadaniem jest przekazanie cennych dla czytelnika treści, które są interesujące i rzetelne.

Reklama