Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Czy wiek konsumenta ma wpływ na wybór sklepu internetowego?

Dodano:

Zakupy przez internet robi 77% użytkowników sieci w Polsce [1], a wpływ na to, co zamawiają online konsumenci, ma między innymi wiek [2]. Osoby młodsze częściej kupują biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina i teatru, zaś starsze chętniej sięgają po produkty farmaceutyczne, artykuły spożywcze czy ubezpieczenia [2]. Wiek ma również wpływ na to, czym kierują się e-kupujący podczas wyboru sklepów internetowych.

Jakie czynniki mają wpływ na wybór sklepu online?

Większość, bo aż 75% osób robiących zakupy przez internet, wybiera polskie sklepy internetowe, a tylko 32% badanych zamawia również w zagranicznych serwisach [3]. Czym e-konsumenci kierują się podczas wyboru konkretnego sklepu online?

Najważniejszym czynnikiem są atrakcyjne ceny – to właśnie one powodują, że 45% kupujących decyduje się na zakupy online w danym sklepie [4]. Niewiele mniej, bo 42% osób wskazuje na niskie koszty przesyłki i dostawy [4]. Dla ponad ¼ badanych istotne są także różnego rodzaju promocje oraz oferty specjalne [4].

Poza kwestiami finansowymi wpływ na ostateczną decyzję konsumentów mają również takie czynniki, jak:

  • pozytywne wcześniejsze doświadczenia związane z zakupami w konkretnym sklepie (wskazuje je 33% osób) [4];
  • krótki czas oczekiwania na dostawę (24%) [4];
  • różne dostępne formy dostawy (21%) [4];
  • różne dostępne formy płatności (20%) [4];
  • łatwość składania zamówień (19%) [4];
  • łatwe metody płatności (18%) [4].

Wiek a decyzje polskich e-kupujących

Wiek ma wpływ na to, czym kierują się e-konsumenci podczas wyboru sklepu internetowego [5]. Dla osób starszych (po 50. roku życia) dużo większe znaczenie mają atrakcyjne ceny produktów i niskie koszty dostawy [5]. Swoje wybory opierają również na wcześniejszych doświadczeniach i o wiele bardziej, niż młodsi kupujący online, cenią sobie dostęp do różnych form dostawy oraz łatwy sposób składania zamówień [5].

Oczywiście dla młodszych kupujących ceny i promocje także mają największe znaczenie, jednak swoich wyborów – częściej niż reprezentanci innych grup wiekowych – dokonują w oparciu o opinie na temat sklepów, polecenia od znajomych i rodziny, a także atrakcyjny wygląd serwisu [5]. Dużo mniejsze znaczenie mają dla nich natomiast takie czynniki jak dostęp do różnych form dostawy i płatności czy czas oczekiwania na przesyłkę [5].

Visa Mobile – płatności online dla każdego

Jak pokazują wyniki badań, dla wielu osób robiących zakupy w internecie spore znaczenie w kontekście wyboru sklepu online mają nie tylko ceny, doświadczenia i promocje, ale również różne formy płatności i łatwość składania zamówień [4]. Dlatego polskim internautom udostępniane są nowe metody płatności, z których obsługą poradzą sobie zarówno młodsi, jak i starsi kupujący online. Jedną z nich jest Visa Mobile [6].

To rozwiązanie, którego celem jest uczynienie procesu płatności łatwym, wygodnym i szybkim. Osiągnięcie tego jest możliwe dzięki kilku udogodnieniom – przede wszystkim Visa Mobile nie wymaga od użytkownika dodawania w sklepie internetowym danych karty płatniczej. Nie musi on również w procesie płatności wprowadzać żadnych haseł, wypełniać wielu pól formularza i przeklikiwać się przez wiele wyskakujących okien. Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (może to wymagać aktualizacji aplikacji) albo ściągnąć oddzielną aplikację Visa Mobile (w dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu sklepie z aplikacjami). Dane karty płatniczej podaje się tylko raz – na etapie konfiguracji aplikacji [6].

Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html. Warto sprawdzić to rozwiązanie, tym bardziej że zapewnia dodatkowy poziom bezpieczeństwa podczas zakupów w sieci – każda płatność jest zabezpieczana przez Visa [6].

Artykuł powstał we współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147-148
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 12
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 129
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 133-134
  6. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 17.06.2022

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czarnogóra - bałkańska perła

Nie bez powodu Czarnogóra bywa określana „ukrytym skarbem Adriatyku” lub „bałkańską perłą”. 

Artykuł sponsorowany

Jak zarobić na kryptowalutach?

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się czy wskoczyć do zwariowanego świata kryptowalut to prawdopodobnie zastanawiałeś się również, czy nie jest już za późno.

Artykuł sponsorowany

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i...

Artykuł sponsorowany

Czym się kierować podczas zakupu nowego biurka gamingowego?

Kochasz spędzać czas wolny na fascynujących rozgrywkach? Z pasją oddajesz się szaleńczym wyścigom, wspinaczkom i pokonywaniu najsilniejszych przeciwników? Doskonale rozumiemy Twoją pasję, bo jest ona też częścią naszego świata. Czy wiesz, czym...

Artykuł sponsorowany

Najtańszy kredyt gotówkowy - jak go wybrać?

Duża ilość ofert kredytów na rynku może przyprawić osoby poszukujące odpowiedniego rozwiązania o ból głowy.

Artykuł sponsorowany

Kupowanie sprzętu online tak by wyjść na tym dobrze

W obecnym czasie znacznie odczuwalny jest wzrost sprzedaży internetowej, zarówno branży spożywczej, tekstylnej, kosmetycznej, jak i branży elektronicznej oraz sprzętu AGD. Szacuje się, że rynek ten będzie rósł w tempie dwucyfrowym w...

Artykuł sponsorowany

Kredyt gotówkowy - najważniejsze informacje

Każdy ma czasami sytuacje w życiu, kiedy potrzebuje dodatkowej gotówki na niespodziewane wydatki lub przeciwnie, na zaplanowane, większe przedsięwzięcie finansowe, jak na przykład remont, zakup samochodu lub wymarzone wakacje. Rozwiązaniem w takiej...

Artykuł sponsorowany

Jakich dekoracji użyć do ocieplenia wnętrza? Dekoracje na ścianę i na meble

Dlaczego jedne wnętrza jawią się jako ciepłe i przytulne, a drugie przeciwnie – zimne i surowe? Kluczem do sukcesu są dekoracyjne dodatki. Zobacz, jak je dobrać, by stworzyć w domu ciepły klimat.

Reklama