Rzeszów - Czwartek, 19.09.2024
Reklama

Bluzy z nadrukiem dla firmy - jak je zaprojektować? 5 zasad

Dodano:

Bluzy z nadrukiem stały się nieodłącznym elementem współczesnego marketingu. Projektowanie firmowych ubrań wymaga strategicznego podejścia i zrozumienia, co przyciąga uwagę docelowej grupy odbiorców. Przed przystąpieniem do tworzenia należy więc poznać kluczowe zasady, które pomogą stworzyć efektywny design. Oto 5 niezbędnych kwestii, które należy uwzględnić, aby bluzy z logo dla Twojej firmy były zarówno stylowe, jak i skuteczne w promocji. Przeczytaj!


1 - Dobór koloru 

Bluzy z nadrukiem mają za zadanie eksponowanie logotypu Twojej firmy. By je spełnić, potrzeba odpowiedniego tła.

Przyjrzyj się znakom, pod którymi występuje Twoja firma. Wybierz takie bluzy, które kontrastują z logo. Żaden element logotypu nie powinien zlewać się z barwą materiału. Jeśli wzór będzie urozmaicony kolorystycznie, bo tak nakazuje identyfikacja wizualna firmy, postaw na ubrania w neutralnych kolorach - białym, czarnym, szarym czy beżowym.

Unikaj używania zbyt wielu kolorów w jednym projekcie. Najlepiej jest ograniczyć się do trzech, maksymalnie czterech barw. 

2 - Wyznaczenie niezbędnych elementów

Logo to najbardziej rozpoznawalny element identyfikacji wizualnej firmy, dlatego powinno być umieszczone w widocznym miejscu na bluzie. Drugim kluczowym elementem jest nazwa firmy. Umieść ją pod logo lub wkomponuj w nie - skorzystaj z pomocy profesjonalnego grafika, a efekt na pewno będzie zadowalający. 

Logo i nazwa są najważniejsze. Możesz ograniczyć projekt tylko do nich. 

Jeśli chcesz umieścić na bluzie hasło firmy, dane kontaktowe, informację o stanowisku czy jakikolwiek inny komunikat dla klientów, bądź ostrożny. Nadmiar tekstu na bluzie to coś, czego zdecydowanie należy unikać. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne. Może hasło znajduje się już na ścianie siedziby, a każdy klient i tak dostaje wizytówkę z danymi?

3 - Określenie wielkości i umiejscowienia wzoru

Główny element wzoru, czyli logo, warto umieścić na plecach i na lewej piersi - tutaj na pewno wpadnie w oko każdemu mającemu kontakt z pracownikiem. Wzór powinien być na tyle duży, aby pozostawał dobrze widoczny i łatwy do odczytania. 

Ogólnie rzecz biorąc, typowa wielkość nadruku na plecach bluzy to około 25-35 cm szerokości i 20-30 cm wysokości. Na lewej piersi jest to zaś 8-12 cm szerokości i 5-8 cm wysokości.

Należy unikać umieszczania wzoru w miejscach, gdzie będzie on zakrywany przez inne elementy. Jeśli więc planujesz bluzy z kapturem, osadź logo na plecach tak, by kaptur nie zasłaniał wzoru. 

4 - Dopasowanie metody nadruku

Reklama

Metody nanoszenia wzorów na ubrania dają różne rezultaty estetyczne. Zastanów się, co najbardziej pasuje do wizerunku Twojej firmy. 

Elegancki haft komputerowy to must have w branży beauty. Naszywka w roboczym stylu pasuje do pracowników firmy budowlanej. Z kolei nadruk wykonany termotransferem pozwala dokładnie odzwierciedlić urozmaicone logotypy z mocnymi kolorami.

Techniki drukowania różnią się także pod względem kosztów. Na przykład, odzież zdobiona sitodrukiem opłaca się dopiero przy dużych nakładach (od 50 sztuk), a małe zamówienie taniej jest wykonać w druku DTG.

W dopasowaniu optymalnej metody nadruku pomoże Ci firma, której zlecisz wykonanie bluz. Warto jednak zapoznać się z efektami wizualnymi różnych metod, by przy ustalaniu projektu wiedzieć już, co Ci się podoba. 

5 - Porównanie kilku projektów

Nowoczesne firmy tworzące nadruki na ubraniach mają swoje zespoły doświadczonych grafików. Graficy przygotowują komputerowe wizualizacje z różnymi kolorami bluz, wielkościami elementów i układem nadruków.

Porównaj jak najwięcej możliwości, zastanów się nad nimi razem z pracownikami, a przed ostatecznym wyborem… prześpij się ze swoją decyzją! Podejmujesz ją raz na kilka lat.

Podsumowanie

Poznałeś najważniejsze reguły, a więc do dzieła! Pamiętaj, że bluzy z nadrukiem to nie tylko reklama firmy, ale również element budowania jej wizerunku. Dlatego zadbaj o to, aby projekt był przemyślany, estetyczny i spójny z identyfikacją wizualną Twojego biznesu.

Wybierz bluzy kontrastujące z logo firmy. Zaplanuj rzucające się w oczy logotypy w miejscach nie do przeoczenia - na plecach i lewej piersi. Zastanów się, czy dodatkowe elementy na pewno są potrzebne - nadmiar tekstu tylko zaszkodzi projektowi. 

Kiedy wyobrazisz sobie położenie, wielkość i liczbę nadruków, czas wybrać metodę pasującą do wizerunku Twojej firmy i stopnia skomplikowania logotypu. Poproś o przygotowanie różnych wizualizacji, by mieć z czego wybierać. Otwórz się na sugestie profesjonalistów, z którymi współpracujesz- ich wizja z reguły okazuje się tą najlepszą!


Artykuł sponsorowany



Reklama

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czym powinna wyróżniać się dobra mokra karma dla psa?

Wybór odpowiedniej mokrej karmy dla psa to kluczowy element dbania o jego zdrowie i dobre samopoczucie. W gąszczu dostępnych na rynku produktów ważne jest, aby wiedzieć, na co zwracać uwagę, aby zapewnić...

Artykuł sponsorowany

Sklep internetowy Zolta.pl: Asortyment dla każdego

Aktualnie, zakupy internetowe stały się bardzo znane, oferując swobodę i rozległy wybór produktów bez wymogu opuszczania domu. Wśród mnóstwa sklepów w sieci wyróżnia się Zolta.pl, oferujący obfity wachlarz artykułów oraz niezwykłą jakość...

Artykuł sponsorowany

Jak odchudzić kota? Sprawdź nasze porady!

Otyłość u kotów to problem, który dotyka coraz więcej domowych Pupili. Niezdrowa waga może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, takich jak cukrzyca, choroby serca, problemy z układem mięśniowo-szkieletowym czy stłuszczenie wątroby. Jak...

Artykuł sponsorowany

Leczenie alkoholizmu we Wrocławiu - Kompleksowa terapia i wsparcie w walce z nałogiem

Alkoholizm to poważne uzależnienie, które może mieć druzgocący wpływ na życie osoby uzależnionej oraz jej bliskich. Rozpoczęcie leczenia alkoholizmu jest pierwszym krokiem ku zdrowiu i nowemu życiu. Nasz ośrodek leczenia uzależnień we...

Artykuł sponsorowany

Jak umówić się na oglądanie sali weselnej?

Organizacja ślubu to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu wielu ludzi. Jednym z najważniejszych elementów jest wybór odpowiedniej sali weselnej. Zanim jednak zdecydujemy się na wynajem konkretnego miejsca, warto dokładnie zapoznać się...

Artykuł sponsorowany

Czy warto jechać na wycieczkę z biurem podróży?

Sezon wakacyjny zbliża się wielkimi krokami i to bezwzględnie ostatni dzwonek na zorganizowanie wymarzonego urlopu. Planowanie wyjazdu na własną rękę choć satysfakcjonujące bywa niezwykle frustrujące, czasochłonne i obarczone sporym ryzykiem. Wakacje z...

Artykuł sponsorowany

Praktyczne prezenty dla taty: gadżety i narzędzia, które ułatwią mu codzienne obowiązki i hobby

Wielkimi krokami zbliża się Dzień Ojca, a Ty coraz częściej zastanawiasz się nad odpowiednim prezentem? Zależy Ci na tym, aby w tym roku podarować tacie coś praktycznego? Koniecznie zapoznaj się z naszymi...

Artykuł sponsorowany

Telewizor LCD, LED czy OLED – jaki wybrać?

Czeka cię zakup nowego telewizora, jednak nie wiesz, na jaką technologię się zdecydować? Dziś tłumaczymy, czym różnią się urządzenia LCD, LED i OLED oraz na jakie wydatki należy się przygotować, wybierając jedno...

Reklama