Rzeszów - Środa, 30.10.2024
Reklama

Re: Rzeszów Festival 2023. Znamy termin i pierwszych artystów

Dodano: /

Organizatorzy drugiej edycji RE: Rzeszów Festival ogłosili termin oraz pierwszych artystów, którzy wystąpią na imprezie. Festiwal odbędzie się w dniach 28 i 29 lipca na Bulwarach nad Wisłokiem. Wystąpią m.in. Sorry Boys, Król, Bedoes 2115 oraz T.Love.

Pierwsza edycja festiwalu, która odbyła się w sierpniu ubiegłego roku, cieszyła się dużym zainteresowaniem, gromadząc 5,5 tys. festiwalowiczów. Na scenie wystąpili m.in. Mrozu, Margaret, Brodka, Baranovski, Fisz Emade Tworzywo, Pezet, Natalia Przybysz oraz Arek Kłusowski. Dzięki kolejnej edycji, Re: Rzeszów Festival ma szansę na stałe zapisać się w kalendarzu letnich wydarzeń muzycznych.

10 koncertów, różne gatunki muzyczne

Pierwszymi ogłoszonymi wykonawcami drugiej edycji RE: Rzeszów Festival są Król, T.Love, Bedoes 2115 oraz Sorry Boys. Kolejnych poznamy w najbliższych tygodniach. Dwudniowy festiwal odbędzie się 28 i 29 lipca na rzeszowskich Bulwarach. Organizatorzy zaplanowali 10 koncertów artystów i artystek reprezentujących różne style muzyczne. Nie zabraknie także pozamuzycznych atrakcji takich jak m.in. strefa dla dzieci i piknik kulinarny.

“Bardzo się cieszymy, że pierwsza edycja festiwalu spotkała się z tak wspaniałym odbiorem. Niesamowita energia występujących artystek i artystów, liczna wspaniała publiczność, która z wielkim entuzjazmem brała udział w wydarzeniu, masa atrakcji dla dzieci i rodzin sprawiły, że możemy mówić o sukcesie. W tym roku we współpracy z władzami Rzeszowa organizujemy drugą edycję. To wspaniałe, że możemy tworzyć festiwal, na którym zagoszczą tak różnorodni twórcy, reprezentujący rozmaite gatunki muzyczne od popu, poprzez rock, elektro aż po rap reprezentowany przez młodych raperów zdobywających szczyty popularności wśród młodej widowni na You Tube i Spotify” - mówią organizatorzy Re:Rzeszów Festival - Anna Pruszyńska, dyrektorka produkcji eventów oraz Jacek Zmiczerewski, dyrektor rozwoju biznesu eventów z Agory, która jest organizatorem wydarzenia.

Dlaczego Re:Rzeszów Festival?

Nazwa festiwalu nie jest przypadkowa - RE kojarzy się z Resovią, ale też z nowoczesnym myśleniem i pozytywnymi zmianami - RE to REcykling i REuse, czyli odpowiedzialne i nowatorskie podejście. RE to zaczynanie od nowa, REstart i REset, RE to REgionalność i lokalność. RE to wreszcie RElaks, RElacje i REgeneracja - bo o tym jest właśnie festiwal: spędzaniu czasu razem, regenerującej atmosferze i odpoczynku i najlepszej jakości rozrywce.

Bilety

21 kwietnia o godz. 12:00 startuje sprzedaż Fan Ticket, tj. 2-dniowych karnetów w promocyjnej cenie 139 zł. Potrwa do 5 maja lub do wyczerpania puli. Karnety można kupić na eBilet.pl, Going i Empik Bilety, Biletomat.pl, kicket.com Sprzedaż regularna rusza 6 maja br.

O artystach i artystkach

SORRY BOYS

Początki zespołu Sorry Boys, który powstał w Warszawie w 2006  to tradycyjne rockowe piosenki. Ich debiutancka płyta „Hard working Classes” trafiła do słuchaczy i słuchaczek 4 lata później. Kolejny krążek, wydany w 2013 roku i zatytułowany „Vulcano” zdradził muzyczną rewolucję jaką przeszedł zespół - brzmienie stało się bardziej niejednoznaczne, a stricte rockowe melodie musiały ustąpić miejsca coraz bardziej zaznaczających swoją obecność instrumentom elektronicznym. Do tego głos, charyzma i sceniczne kreacje wokalistki zespołu – Beli Komoszyńskiej. To był ten moment w polskiej muzyce rozrywkowej, w którym zyskała ona bardzo wyrazisty zespół o osobliwym charakterze muzycznego pisma. Wydawnictwo zatytułowane „Roma” przyniosło zespołowi nominację do Fryderyka 2017 w kategorii „Album Roku - Muzyka Alternatywna” i przysporzyło nowych fanów i fanek. Zespół, porównywany często z Florence and the Machine, ubarwił swoim kolorytem szeroko pojęty polski pop, a zakochani i zakochane w wokalnej ekstrawagancji Bjórk oraz Tori Amos mogli rozsmakowywać się w piosenkowych uniesieniach Beli Komoszyńskiej. Ubiegły rok przyniósł piąty w dyskografii album zespołu „Renesans”.

KRÓL

Błażej Król znany na scenie jako Król dał się poznać światu za sprawą założonego w 2001 roku zespołu Kawałek Kulki. Od razu sygnalizując jakie muzyczne rejony będą w kręgu jego zainteresowań: gitarowe melodie zgrabnie łączyły się z wpływami muzyki elektronicznej. Elektronika została jeszcze bardziej podrasowana w drugim jego muzycznym projekcie jakim był duet z Maurycym Górskim czyli UL/KR. To spotkanie elektroniki z muzyka gitarowa było wydarzeniem na rodzimym rynku muzycznym, a piosenki „z bulgoczących bagien” jak mówili o swojej debiutanckiej płycie sami muzycy, zostały wyróżnione przez „Gazetę Wyborczą” tytułem najlepszej płyty roku. Odbiciem stylistycznych poszukiwań Błażeja Króla są wydawane od 2014 płyty sygnowane już tylko jego nazwiskiem. Do tej pory artysta wydał sześć solowych płyt: „Nielot” (2014), „Wij” (2015), „Przez sen” (2016), „Przewijanie na podglądzie” (2018), „Nieumiarkowania” (2019) oraz „Dziękuję” (2021). W 2019 roku otrzymał prestiżowy Paszport Polityki za „Dar zamykania osobistych emocji w piosenkach o atrakcyjnej, zwięzłej i melodyjnej formie. Za wyobraźnię, wierność autorskiej wizji i umiejętność przekonania do niej słuchaczy”. Rok później został wyróżniony Fryderykiem w kategorii Autor Roku. W 2023 roku światło dziennie ujrzał siódmy w dorobku artysty album studyjny „W każdym (polskim) domu”

BEDOES 2115

Za artystycznym pseudonimem Bedoes 2115 stoi Borys Przybylski. Ubiegły rok zdecydowanie należał do niego - muzyk znalazł się w pierwszej dziesiątce najczęściej słuchanych artystów i artystek w polskiej wersji streamingowego serwisu Spotify w ostatniej dekadzie, a jego piosenka „Bedoesiara” na You Tube ma już ponad 13 milionów odsłon i liczba tychże nieprzerwanie rośnie. O samym autorze tego sukcesu było już głośno zaraz po wydaniu w 2019 roku debiutanckiej płyty „Aby śmierć miała znaczenie”. Gdy wielu raperów pisze piosenki głównie o furach, laskach i kasie, Bedoes mając świadomość, że po rap sięgają często bardzo młodzi odbiorcy i odbiorczynie z problemami, którzy potrzebują pomocy, postanowił uczyć ich tolerancji, a nie nienawiści czy przemocy. Mając świadomość swoich młodzieńczych błędów, śpiewa o tym co ważne i przekierowuje zwracające się do niego po radę dzieciaki do telefonu zaufania. Otwarcie śpiewa o swojej wierze w Boga. Wychowywany przez kobiety mówi o sobie, że ma kobiecą wrażliwość i perspektywę. Raper w 2022 roku powołał do życia własną wytwórnię 2115.

T.LOVE

Swój pierwszy koncert zagrali w 1982 roku na studniówce częstochowskiego IV LO. Zadebiutowali jako Teenage Love Alternative. W ich repertuarze pojawiły się wówczas tylko cztery piosenki, a oni korzystali ze sprzętu weselnego zespołu wynajętego do przygrywania na tej imprezie. Praktycznie zerowe umiejętności gry na instrumentach Muniek Staszczyk zgrabnie ujął w stwierdzeniu, że "Byliśmy załogą dźwiękowych anarchistów". Co wcale nie stanowiło przeszkody, by zespół wystąpił rok później po raz pierwszy na festiwalu w Jarocinie. W zakwalifikowaniu się do udziału w tej prestiżowej imprezie pomogła sztuczka z użyciem kamery pogłosowej w nagraniach wysłanej na eliminacje taśmy demo. Instrumentalne niedociągnięcia muzyków  zyskały w ten sposób "artystyczną głębię", na którą dali się nabrać organizatorzy festiwalu. Dziś po ponad 40 latach zespół T.Love to absolutna ikona polskiej muzyki rozrywkowej, by nie powiedzieć zespół kultowy, bez którego nie można wyobrazić sobie rodzimego rynku muzycznego. Ich piosenki nieprzerwanie rozbrzmiewają w stacjach radiowych łącząc pokolenia stanu wojennego z milenialsami. Nabrzmiałe od technologicznych i produkcyjnych bajerów współczesne produkcje niejednokrotnie muszą ustąpić miejsca tym autorstwa T.Love, które za sprawa niesamowitego obrotu historii, tak jak 40 lat temu tak również i teraz pojawiają się na balach studniówkowych, hucznie słowo po słowie wyśpiewywane przez przyszłych maturzystów i maturzystki.

 

Reklama

Komentarze

Reklama