Rzeszów - Czwartek, 31.10.2024
Reklama

Kwietniowy repertuar DKF Klaps

Dodano: /

Przed nami kolejny miesiąc z dobrym filmem w WDK. Zapraszamy na kwietniowe projekcje połączone z pofilmowymi dyskusjami w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Klaps”. 

W programie:

01.04.2019 r. - KRAINA WIELKIEGO NIEBA, reż. Paul Dano
08.04.2019 r. - GRANICA, reż. Ali Abbasi
15.04.2019 r. - SOFIA, reż. Meryem Benm'Barek-Aloïsi
29.04.2019 r. - MIRAI, reż.Mamoru Hosoda

„Dekaefowe” seanse odbywają się w poniedziałki o godz. 19:00 w WDK, ul. S. Okrzei 7. Karnety miesięczne na cztery filmy będą dostępne w cenie 25 zł, a wejściówki pojedyncze na każdy film w cenie 10 zł.

O FILMACH

KRAINA WIELKIEGO NIEBA, reż. Paul Dano

Produkcja: USA 2018

Gatunek: dramat, romans

Czas trwania: 104 min.

Jeanette (Carey Mulligan) i Jerry (Jake Gyllenhaal) są tylko z pozoru szczęśliwym małżeństwem. Właśnie przeprowadzili się do domu na przedmieściach, ale w nowym miejscu czekają na nich stare problemy. Jerry po raz kolejny woli uciec, niż zmierzyć się z trudnościami. Kiedy wyjeżdża na kilka miesięcy gasić niebezpieczne pożary lasów, Jeannette zostaje sama z dorastającym synem. Zagubiona kobieta wdaje się w romans, który jednak tylko na chwilę pozwala jej poczuć się dziewczyną, jaką była kiedyś – szaloną, atrakcyjną i pełną życia.

Od czasu światowej premiery na Festiwalu w Sundance krytycy są zgodni co do tego, że choć „Kraina wielkiego nieba” to trzy genialne kreacje aktorskie, sercem filmu jest kreacja Carey Mulligan. Aktorka tworzy poruszająco szczery i wielopłaszczyznowy portret kobiety, która ma już dość udawania bycia idealną żoną i postanawia uwolnić się z pozornie tylko szczęśliwego związku. 

David Ehrlich z „Indiewire” stwierdził, że „ten film to czyste piękno”, a Owen Gleiberman obwieścił na łamach „Variety”, że „Paul Dano to urodzony filmowiec”. „Kraina wielkiego nieba” podbiła już najważniejsze światowe festiwale (Sundance, Cannes, Toronto, BFI London Film Festival i wiele innych), zbierając znakomite opinie.

GRANICA, reż. Ali Abbasi
Produkcja: Szwecja, Dania 2018,
Gatunek: Fantasy, Thriller, Romans

Czas trwania: 101 min

Wyróżniony główną nagrodą sekcji Un Certain Regard podczas 71. MFF w Cannes, nowy film jednego z najciekawszych duńskich reżyserów młodego pokolenia, Alego Abbasiego. Film był szwedzkim kandydatem do Oscara 2019.

„Granica” to porywająca adaptacja opowiadania pochodzącego ze zbioru „Papierowe ściany” Johna Ajvide Lindqvista, mistrza powieści grozy, autora bestsellerowej książki „Wpuść mnie”, na podstawie której powstał słynny horror „Pozwól mi wejść”.

Wymykająca się klasyfikacjom gatunkowym historia koncentruje się na losach szwedzkiej celniczki Tiny z niesamowitym zmysłem powonienia, która wikła się w skomplikowaną moralnie relację z podejrzanym włóczęgą. Czy jej niepokój jest słuszny? Dokąd zaprowadzi śledztwo? Pewne szczególne cechy obojga bohaterów od razu rzucają się w oczy. To nie będzie zwyczajna love story… Na pewno nie.

SOFIA, reż. Meryem Benm'Barek-Aloïsi

Produkcja: Japonia
Gatunek: Animowany, Przygodowy
Czas trwania: 80 min.

Współczesne Maroko, gdzie tradycja miesza się z nowoczesnością. Dwudziestoletnia Sofia mieszka z rodzicami w Casablance. Jest w ciąży, ale nawet sama przed sobą nie chce się do tego przyznać. Seks pozamałżeński jest w jej kraju karany więzieniem. Sofia musi podjąć decyzje, które uratują honor jej rodziny i zaważą na całym jej życiu. Reżyserka Meryem Benm'Barek-Aloisi pokazuje obraz społeczeństwa przez pryzmat problemów i lęków swoich bohaterów. Choć życie Sofii determinuje miejsce urodzenia, to dziewczyna znajduje w sobie siłę, by pokierować swoim życiem.

MIRAI, reż.Mamoru Hosoda

Produkcja: Francja/Katar/Belgia
Gatunek: Dramat
Czas trwania: 98 min.

5-letni Kun dorasta w kochającej japońskiej rodzinie. Rozpieszczony chłopiec dostaje wszystko, czego zapragnie, a przede wszystkim uwagę matki i dziadków. Sytuacja zmienia się, kiedy w jego życiu pojawia się siostra. Aktywni zawodowo rodzice Kuna muszą uporządkować swoje życie na nowo, a chłopiec zmierzyć się z ich nieobecnością i przeniesieniem uwagi na małą Mirai. Historia rozpoczyna się w nastroju oczekiwania na powrót siostry i rodziców ze szpitala. Podczas przygotowywania domu na ich przyjazd w Kunie rodzi się bunt, który mija, kiedy po raz pierwszy spogląda na małą Mirai. Jest zachwycony siostrą. Kilka dni później pojawia się rysa na wyobrażeniach Kuna - mała Mirai zawłaszcza całą uwagę matki, a kiedy rozczarowany i wściekły chłopiec uderza siostrę zabawką, mama po raz pierwszy podnosi na niego głos. Rodzice Kuna też mierzą się z dużą zmianą. Postanawiają, że ojciec zajmie się domem i małą Mirai, przenosząc pracę do domu, a matka wróci do aktywności zawodowej. Od tej pory w domu panuje trudna atmosfera - zajęty i zmęczony ojciec, nieobecna mama i rozzłoszczony, coraz bardziej sfrustrowany Kun.

 

Reklama

Komentarze

Reklama