Rzeszów - Piątek, 27.12.2024
Reklama

DKF Klaps. Październikowe spotkania z dobrym filmem w WDK [REPERTUAR]

Dodano: /

Kolejny miesiąc z dobrym filmem w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego „Klaps” działającego w Wojewódzkim Domu Kultury w Rzeszowie. W październiku kinomani będą mieli okazję obejrzeć aż 5 produkcji. Prelekcje i pofilmowe dyskusje prowadzi Dominik Nykiel. Pokazy odbywają się w poniedziałki o godz. 19:00 w sali widowiskowo-kinowej WDK. Za pojedynczy seans zapłacimy 10 zł, karnet miesięczny kosztuje 35 zł.

Program DKF Klaps – Październik 2023:

  • 2 października 2023 r. - GEORGIE MA SIĘ DOBRZE, reż. Charlotte Regan
  • 9 października 2023 r. - SOUND OF FREEDOM. DŹWIĘK WOLNOŚCI, reż. Alejandro Monteverde
  • 16 października 2023 r. - STRZĘPY, reż. Beata Dzianowicz
  • 23 października 2023 r. - REALITY, reż. Tina Satter
  • 30 października 2023 r. - CHŁOPIEC Z NIEBIOS, reż. Tarik Saleh


Informacje o filmach:

GEORGIE MA SIĘ DOBRZE, reż. Charlotte Regan

Kipiąca energią, zabawna i wzruszająca opowieść o relacji ojca i córki, która otrzymała Nagrodę Główną w konkursie międzynarodowym w Sundance.

Chociaż Georgie ma dopiero 12 lat, potrafi poradzić sobie w każdych warunkach. Po śmierci matki postanowiła udawać, że mieszka z wujkiem. Zarabia na życie, kradnąc rowery z najbliższym kumplem – Alim. Mieszkając na przedmieściach Londynu, nikomu nie może w pełni zaufać. Kiedy nagle pojawia się w jej życiu ojciec, Jason, Georgie nie wita go z otwartymi ramionami. Powoli zaczynają oswajać się ze swoją obecnością i zbliżać, co z humorem ogrywa aktorski duet Loli Campbell i Harrisa Dickinsona (gwiazdy „W trójkącie” Rubena Ostlunda). W efekcie otrzymujemy szaloną historię przyjaciół, którzy przy okazji stają się rodziną.

SOUND OF FREEDOM. DŹWIĘK WOLNOŚCI, reż. Alejandro Monteverde

Jeden z największych filmowych fenomenów współczesnego kina! Zamrożony przez mainstreamowych dystrybutorów przeleżał na półce 5 lat. Wykupiony dzięki publicznej zbiórce i mobilizacji dziesiątek tysięcy widzów trafił z początkiem lipca do amerykańskich kin i wywrócił letni box office do góry nogami. Bez typowej dla Hollywood, idącej w miliony dolarów promocji, ale za to z rozchodzącą się wirusowo opinią, że to „film, który każdy powinien zobaczyć”, wspiął się na szczyt rankingów ocen i oglądalności. Sound of Freedom.

Dźwięk wolności to prawdziwa historia Tima Ballarda (w tej roli znany z Pasji Jim Caviezel), byłego agenta rządowego USA, który rezygnuje z pracy, aby poświęcić życie ratowaniu dzieci przed losem gorszym niż śmierć. Mimo tematyki twórcy nie szokują drastycznymi scenami, a ładunek emocjonalny przekazu budują w sposób subtelny, choć jednoznaczny. Być może to zadecydowało o tak znakomitych ocenach filmu wśród widzów i tak ogromnym ich zaangażowaniu w oddolną promocję dzieła.

Obok Caviezela, na ekranie widzimy zdobywczynię Oscara Mirę Sorvino, a także Billa Campa. Sound of Freedom. Dźwięk wolności także w Polsce wzbudza wielkie emocje – jeszcze przed premierą – i niespodziewanie stał się jednym z najbardziej wyczekiwanych filmów tego roku.

STRZĘPY, reż. Beata Dzianowicz

Paterokowie to kochająca się wielopokoleniowa rodzina. Mieszkają na Śląsku, prowadzą spokojne życie i cieszą się wspólnie spędzanymi chwilami. W tej harmonijnej rzeczywistości nagle pojawia się pęknięcie. Gerard zaczyna dziwnie się zachowywać, ma problemy z pamięcią, łamie normy i konwenanse. Okazuje się, że to pierwsze symptomy Alzheimera. Choroba szybko postępuje. Mężczyzna staje się nieobliczalny i coraz mniej przypomina siebie. Bliscy robią wszystko, by mu pomóc, ale z czasem i oni zaczynają „chorować”. Łączące ich relacje zostają wystawione na próbę. Na światło dziennie wychodzą skrywane napięcia, sekrety i pretensje. Adam staje przed dylematem – życie pod jednym dachem z chorym ojcem czy zadbanie o dobro żony i córki. Jaką decyzję podejmie? Jak bardzo Alzheimer zmieni życie Pateroków? Czy podrze je na strzępy?


 

REALITY, reż. Tina Satter

Włosy ma spięte w niedbały kok, wzrok wlepiony w monitor. Żółte trampki nie mają sznurówek, a pod białą koszulą prześwituje podkoszulek. 25-letnia Reality Winner (w tej roli gwiazda „Euforii” – Sydney Sweeney) jest młodą tłumaczką, która ma swoją rutynę. Po pracy prowadzi zajęcia jogi, robi zakupy na kolejne dni, sączy mrożoną kawę i publikuje selfie na Insta. W stresowych sytuacjach chroni się humorem. Reality jest pełna sprzeczności. Zauważają to agenci FBI, którzy przeszukują jej dom. Dziewczyna jest podejrzana o wydrukowanie tajnych dokumentów. Ona jednak zdaje się przejmować bardziej swoim kotem i psem, których stresuje obecność obcych mężczyzn.

„Reality” to portret współczesnej dziewczyny, na który długo czekaliśmy. Dziewczyny, która nie daje się zaszufladkować – jej osobowość nosi w sobie wiele kolorów. Korzysta z różnych wariacji kobiecości, niczym z masek, które naprzemiennie zakłada. Jej miłość do spokoju, który daje joga, nie wyklucza tego, że w wolnym czasie chodzi ćwiczyć crossfit. Jej nieszablonowość i wiedza na spektrum tematów imponuje – i właśnie takie są współczesne kobiety. Chowa się za stereotypami blondynki, gdy to dla niej wygodne, by odbijać piłeczkę i korzystać ze swoich pokładów inteligencji. Ucieka się do humoru, gdy czuje się zagrożona – kto z nas nie próbował tak wyrwać się z niezręcznej sytuacji? Niemal intymne, zamknięte w 90 minutach, spotkanie z Reality to portret współczesnej dziewczyny. W tej roli Sydney Sweeney pokazuje, że ma wystarczający talent, by zostać wielką aktorką.

CHŁOPIEC Z NIEBIOS, reż. Tarik Saleh

Adam, chłopak z małej rybackiej wioski, przyjeżdża na prestiżowe stypendium do Kairu. Gdy staje się świadkiem tajemniczego zabójstwa kolegi, zostaje wplątany w śmiertelnie niebezpieczną intrygę. Zmuszony do współpracy, zgadza się przeniknąć do Bractwa Muzułmańskiego - jednej z najpotężniejszych organizacji islamu, która nie zawaha się przed niczym, żeby chronić swoje tajemnice. Aby przeżyć, Adam bardzo szybko będzie musiał opanować reguły gry niezwykle brutalnego świata, wkraczając na ścieżkę, z której nie ma już powrotu.

Gęsty, mistrzowsko nawiązujący do wybitnych literackich klasyków gatunku thriller został za swoją fabułę uhonorowany w Cannes nagrodą za najlepszy scenariusz. Reżyser Tarik Saleh osadził akcję filmu w świecie, którego nikt wcześniej nie odważył się pokazać na ekranie. Prawdziwe oblicze Bractwa długo pozostawało tajemnicą. Mimo że działa od blisko wieku, nikomu z zewnątrz nie udawało się go całkowicie poznać. Dla Adama, młodego studenta, opanowanie reguł obcego świata to przede wszystkim kwestia życia i śmierci. W tej grze staje się mistrzem, przekraczając wszystkie granice.

Adam w języku arabskim oznacza proroka wygnanego z raju.

 

 

Reklama

Komentarze

Tagi

Reklama