Rzeszów - Wtorek, 26.11.2024
Reklama

Za nami pierwszy dzień InternetBeta Conference

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. W Centrum Edukacji Międzynarodowej WSIiZ rozpoczął się InternetBeta Conference. Do Kielnarowej, koło Rzeszowa przyjechali ludzie z całej Polski – wszystko po to, aby wspólnie dyskutować i wymieniać się doświadczeniem z zakresu digital marketingu, IT oraz szeroko rozumianej komunikacji w biznesie.

Konferencję otworzył dr Wergiliusz Gołąbek, Rektor Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – uczelni, na której rokrocznie organizowane jest wydarzenie. Podziękował Mateuszowi Tułeckiemu za 10 lat intensywnej pracy i życzył powodzenia nowemu “gospodarzowi” konferencji. Rektor poprosił uczestników, aby “odłożyć na cały dzień telefon, cieszyć się z natury jaka otacza kampus w Kielnarowej i patrzeć sobie w oczy”.

Jako pierwszy na betowej scenie wystąpił Kamil Kozieł – przedsiębiorca oraz dyrektor zarządzający PrezART, który swoją prelekcję skoncentrował wokół behawioralnych elementów niezbędnych podczas komunikacji z klientem. Okazuje się, że istotne jest przyzwyczajenie do poczucia straty. Mechanizm jest bardzo prosty. Jeżeli dowiadujemy się, że musimy zapłacić 500 zł mandatu, oczywiście czujemy złość i rozczarowanie. Jednak co w sytuacji, kiedy specjalnie dla nas policjant godzi się zejść do 300 zł? To oczywiste - będziemy się cieszyć. Podobnie jest w komunikacji z klientem.

Podczas pierwszego dnia konferencji prelekcje odbywały się równolegle również w drugiej sali. O patotreściach opowiadał Maciej Budzich - autor bloga o mediach, marketingu i Internecie: „kiedyś pytając się dziecka kim chciałoby być w przyszłości, słyszeliśmy odpowiedź: pilotem, strażakiem itp. Teraz chce zostać youtuberem, mieć „fejm”. Do młodych ludzi nie dochodzą autorytety takie jak Irena Kwiatkowska czy Lech Wałęsa. Oni nie wiedzą kto to jest, bo to nie są postaci, które pojawiają się w Internecie” - odpowiada Budzich. Prelegent przytoczył spotkanie z Rzecznikiem Praw Obywatelskich, który do wspólnej rozmowy zaprosił internetowych twórców, specjalistów od marketingu oraz policjantów.

Influncerzy, Youtuby i inne Internety: czy to dalej działa?

Gdy tradycyjny marketing nie pomaga, na pomoc przychodzi eksploracja - właśnie tak twierdzi Adam Weber, CEO Pomelody & Awake Agency oraz współzałożyciel Mama Lama. Na podstawie swoich doświadczeń, stwierdził, że tendencja do wykorzystania influencerów w działaniach promocyjnych stała się teraz bardzo ryzykowna. Coraz częściej widzimy, że zasięgi “Internet celebrytów” już nie przekładają się na zainteresowania konkretnym produktem. Jednak to nie znaczy, że to nie działa.

Dla promocji swojej firmy Pomelody, Adam i jego żona, postanowili zostać influencerami. Założyli kanał na YouTubie - Mama Lama, uważany teraz za jeden z najbardziej rozwijających się kanałów w Polsce. W ten sposób stworzyli platformę oraz miejsce, gdzie ich potencjalni klienci mogą się zbierać i dzielić swoimi doświadczeniami. Pomysł stał się najlepszym źródłem informacji o swojej grupie docelowej oraz przykładem, że influencer budujący zaufanie poprzez wartościowy kontent, motywuje klienta do kupna “w ciemno”.
Reklama
Relacje są naturalne albo ludzie jako kluczowy element marketingu przyszłości

„Czy zastanawialiście się nad tym, że większość ludzi na Becie kupuje bilety na następne edycje jeszcze przed publikacją programu wydarzenia? To potwierdza, że relacje rządzą” - tak zaczęła swoją prelekcję Barbara Kozanecka, Marketing Manager w firmie Eventory. Jej zdaniem w marketingu może dużo się zmienić, jednak jest jedna rzecz, która na pewno będzie trwała - to człowiek. Właśnie on podejmuje decyzje, ma oczekiwania oraz wymagania, co ma bezpośredni wpływ na rynek i działania osób z branży marketingowej. Mówiąc o zorientowaniu wszystkich działań na ludzi, prelegentka widzi przyszłość za trzema najważniejszymi wartościami w komunikacji z klientem - poczucie troski, bycie częścią grupy oraz znalezienie wspólnego, wyższego celu i wartości. Jeżeli uważamy, że klient zawsze ma rację, to tym bardziej musimy uwzględniać jego potrzeby i zmieniać się pod jego oczekiwania.

Konkurs dla młodych przedsiębiorstw - StartupSITO

Ważnym wydarzeniem pierwszego dnia były także prezentacje startupów, które walczą o nagrody i wsparcie finansowe od partnerów konferencji. Każdy z siedmiu uczestników zaprezentował swój pomysł, ale tylko jeden zostanie wyróżniony. Wyniki zostaną ogłoszone w piątek. Lista startupów:

1.            SpecFile (szyfrowanie danych oraz elektroniczne listy polecone z potwierdzonym odbiorem);
2.            Titans24 (security platform for website, cyber bezpieczeństwo);
3.            Locoom (wirtualny projektant wnętrz);
4.            MyVood (tworzenie własnego serwisu z szkoleniami i e-learningiem);
5.            SignOnTheGo (bezpieczny podpis elektroniczny);
6.            WearFits (zakupy odzieży i butów z przymierzeniem na swojej wirtualnej sylwetce);
7.            Dynamica (automatyczne generowanie wideo na podstawie opisów produktów).

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Projekt PiS odnośnie placu targowego odchodzi w niebyt

RZESZÓW. Wniosek o usunięcie punktu wystosował Tomasz Kamiński, radny Rozwoju Rzeszowa.

Rzeszów

Ośmiu kierowców komunikacji miejskiej nie stawiło się do pracy. Ucierpieli pasażerowie linii 0A i 19

RZESZÓW. Z powodu niespodziewanej nieobecności kierowców w pracy nie wykonano siedmiu kursów.

Rzeszów

Krystyna Wróblewska chce wprowadzenia darmowej komunikacji w godzinach szczytu

RZESZÓW. Konferencja prasowa w siedzibie Prawa i Sprawiedliwości przy ul. Hetmańskiej 9 odbyła się w związku z wczorajszymi obchodami dnia bez samochodu

Rzeszów

Zbigniew Ziobro w Rzeszowie. Spotkanie dotyczyło przekazania Zamku Lubomirskich

RZESZÓW. W zamian za zamek miasto oddaje na rzecz Ministerstwa Sprawiedliwości tereny przy ul. Dołowej o powierzchni około 1,1 ha.

Rzeszów

Oficjalne inauguracje roku akademickiego na rzeszowskich uczelniach

RZESZÓW. Najwcześniejszą inaugurację roku akademickiego 2019/2020 organizuje Uniwersytet Rzeszowski.

Rzeszów

Tadeusz Ferenc zarzuca TVP Rzeszów „wybiórcze relacjonowanie ważnych wydarzeń”

RZESZÓW. Prezydent Rzeszowa ponownie napomina TVP Rzeszów. 

Rzeszów

Jest szansa na budowę sygnalizacji na skrzyżowaniu ulicy Wieniawskiego, Kiepury i Siemaszkowej

RZESZÓW. 20 września pojawiła się informacja o firmie z Nowego Sącza, która za kwotę  681 tys. zł zajmie się tym zadaniem.

Reklama