Rozstrzygnięto drugi w kolejności przetarg na dostawę taboru kolejowego na potrzeby Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione, chodziło o zaproponowane stawki.
Przetarg mówi o dostarczeniu ośmiu fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej oraz o dwóch fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.
Zamówienie podzielono na dwie części. Zarówno pierwsza jego część, traktująca o elektrykach, jak i druga, mówiąca o pociągach z napędem spalinowym, powinna zostać wykonana (dostarczona) do 30 września 2020 roku.
Wg. dokumentacji przetargowej pociągi z napędem elektrycznym mają poruszać się z prędkością większą lub równą 160 km/h, posiadać minimalnie 128 miejsc siedzących stałych oraz min. 10 miejsc siedzących uchylnych, jeżeli chodzi o miejsca stojące, to powinny spełniać parametry 4 osób/m2.
Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym ma poruszać się z prędkością większą lub równą 120 km/h. Pojazd będzie posiadał minimalnie 105 miejsc siedzących. Pozostałe parametry związane z liczbą miejsc są identyczne jak te wyżej wymienione.
15 maja poznaliśmy firmę, którą Samorząd Województwa Podkarpackiego postanowił uczynić wykonawcą inwestycji. Ich dostawą zajmie się firma Newag z Nowego Sącza. Była to jedyna firma jaka wzięła udział w przetargu.
Przypomnijmy, że wartość całego projektu (Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna) szacuje się na ponad 580 mln zł. Zakłada się, że pierwsze pociągi rusza w 2021 roku. Według wstępnych założeń nowe linie kursować będą na trasie: Rzeszów – Dębica, Rzeszów- Przeworsk, Rzeszów-Kolbuszowa, Rzeszów –Strzyżów oraz Rzeszów - Port Lotniczy Jasionka.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz