RZESZÓW. Miasto chce wprowadzić nowy system na sygnalizacjach świetlnych: „Główne drogi będą miały priorytet, a boczne będą musiały poczekać na zmianę sygnalizacji” – wyjaśnia Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.
Pomysł zmiany systemu na sygnalizacjach świetlnych w mieście prezydent Rzeszowa przywiózł ze stolicy Austrii. Nowe rozwiązanie zakłada, że pierwszeństwo zielonego światła będą miały samochody znajdujące się na głównej drodze.
„Wszędzie na głównych skrzyżowaniach będzie zielone. Jeżeli ktoś z boku będzie dojeżdżał, wtedy system będzie mu zmieniał światło na zielone, na tyle ile będzie potrzeba do przejechania samochodu czy dwóch” – informuje Maciej Chłodnicki.
O tym, czy system się sprawdzi i w zauważalny sposób poprawi płynność ruchu przekonamy się w ciągu najbliższych dni. Rozwiązanie zostanie wprowadzone prawie na wszystkich ulicach miasta, poza obszarami optymalizacji sieciowej tj. drogi obwodowej od ronda przy Leclerc do ronda przy szpitalu MSW oraz al. Rejtana (chodzi o zachowanie płynności przejazdu na kierunkach priorytetowych).
„System będzie przydatny głównie wieczorami, gdy ten ruch jest już trochę mniejszy” – dodaje rzecznik prezydenta.
Zmiany nie wiążą się z dużymi kosztami, w głównej mierze chodzi jedynie o zmianą ustawień algorytmów aktualnie funkcjonującego systemu. Rozwiązanie zostanie wdrożone najpóźniej w przyszłym tygodniu.
Pomysł zmiany systemu na sygnalizacjach świetlnych w mieście prezydent Rzeszowa przywiózł ze stolicy Austrii. Nowe rozwiązanie zakłada, że pierwszeństwo zielonego światła będą miały samochody znajdujące się na głównej drodze.
„Wszędzie na głównych skrzyżowaniach będzie zielone. Jeżeli ktoś z boku będzie dojeżdżał, wtedy system będzie mu zmieniał światło na zielone, na tyle ile będzie potrzeba do przejechania samochodu czy dwóch” – informuje Maciej Chłodnicki.
O tym, czy system się sprawdzi i w zauważalny sposób poprawi płynność ruchu przekonamy się w ciągu najbliższych dni. Rozwiązanie zostanie wprowadzone prawie na wszystkich ulicach miasta, poza obszarami optymalizacji sieciowej tj. drogi obwodowej od ronda przy Leclerc do ronda przy szpitalu MSW oraz al. Rejtana (chodzi o zachowanie płynności przejazdu na kierunkach priorytetowych).
Reklama
Zmiany nie wiążą się z dużymi kosztami, w głównej mierze chodzi jedynie o zmianą ustawień algorytmów aktualnie funkcjonującego systemu. Rozwiązanie zostanie wdrożone najpóźniej w przyszłym tygodniu.
Rafał Bolanowski (rafal.bolanowski@resinet.pl)
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz