RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe już w połowie bieżącego roku planuje rozpocząć prace związane z remontem stacji Rzeszów Główny. Ponadto inwestycja zakłada stworzenia przejścia pod torami.
Przypomnijmy, że modernizacja rzeszowskiej kolei rozpoczęła się już jakiś czas temu, od przebudowy wiaduktów nad al. Wyzwolenia. Aktualnie trwają tam prace przy ostatnim obiekcie. Trwa również budowa peronów nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Powstaje on w rejonie trzech mostów nad Aleją Wyzwolenia.
Przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki i informacje pasażerską. Skorzystają z niego osoby o ograniczonej mobilności, gdyż na peronach zaplanowano windę oraz pochylnię. Warto dodać, że częścią inwestycji jest również przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego, który zaplanowano w lipcu br.
W połowie 2019 r., rozpocznie się przebudowa centralnej części stacji Rzeszów Główny. Przebudowane będą trzy perony i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dostęp do nich ułatwią windy i ruchome schody. Kładkę zastąpi przejście pod torami, które połączy ul. Grottgera z ulicą Kochanowskiego.
Całe przedsięwzięcie, składające się z trzech etapów, realizowane jest za 205 mln zł (cena netto) w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Jest to jedno najważniejszych przedsięwzięć PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w województwie podkarpackim.
Przypomnijmy, że modernizacja rzeszowskiej kolei rozpoczęła się już jakiś czas temu, od przebudowy wiaduktów nad al. Wyzwolenia. Aktualnie trwają tam prace przy ostatnim obiekcie. Trwa również budowa peronów nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Powstaje on w rejonie trzech mostów nad Aleją Wyzwolenia.
Przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki i informacje pasażerską. Skorzystają z niego osoby o ograniczonej mobilności, gdyż na peronach zaplanowano windę oraz pochylnię. Warto dodać, że częścią inwestycji jest również przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego, który zaplanowano w lipcu br.
Reklama
Całe przedsięwzięcie, składające się z trzech etapów, realizowane jest za 205 mln zł (cena netto) w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Jest to jedno najważniejszych przedsięwzięć PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w województwie podkarpackim.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz