Rzeszów - Wtorek, 26.11.2024
Reklama

Urząd Marszałkowski ponownie szuka dostawcy taboru dla Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej

Dodano:

fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Rozpoczął się kolejny przetarg na dostarczenie 10 pojazdów szynowych, które mają obsłużyć linie Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Poprzedni przetarg unieważniono ze  względu na zbyt wysokie wymagania finansowe wykonawców. Czy tym razem będzie inaczej? Przekonamy się 2 kwietnia podczas otwarcia ofert.

Do poprzedniego przetargu zgłosiły się dwie firmy, gdyż przetarg został podzielony na dwie części, jednak obie oferty nie odpowiadały Samorządowi Województwa Podkarpackiego, przez co zdecydowano się powtórzyć przetarg na podobnych zasadach do poprzedniego.

„Najkorzystniejsze oferty w całym zakresie dostaw i usług  przekroczyły zaplanowany budżet o około 18 %. Na etapie analizy złożonych ofert Zamawiający stwierdził, że świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo naprawczej zostało przekroczone około 30 % w stosunku do założonego budżetu na ten cel” – mówiła Monika Konopko, z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, tłumacząc powód unieważnienia.

Tym razem również chodzi o 10 pojazdów spalinowych: pierwsza część mówi o dostawie 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym, zaś druga o dostawie 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.

Wg. dokumentacji przetargowej pociągi z napędem elektrycznym mają poruszać się z prędkością większą lub równą 160 km/h, posiadać minimalnie 128 miejsc siedzących stałych oraz min. 10 miejsc siedzących uchylnych, jeżeli chodzi o miejsca stojące, to powinny spełniać parametry 4 osób/m2. Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym ma poruszać się z prędkością większą lub równą 120 km/h. Pojazd będzie posiadał minimalnie 105 miejsc siedzących. Pozostałe parametry związane z liczbą miejsc są identyczne jak te wyżej wymienione.
Reklama
Podczas otwarcia ofert - w poprzednim przetargu - poznaliśmy wymagania finansowe jaki zamawiający postawił przed wykonawcami, i tak w pierwszej części województwo podkarpackie planuje wydać maksymalnie 165 mln zł, natomiast w drugiej 43 mln zł. Przetarg zakończy się 2 kwietnia 2019 roku, kiedy to Urząd Marszałkowski pozna oferty zainteresowanych dostawców. Pociągi z napędem elektrycznym oraz spalinowym mają być dostarczone do 30 września 2020 roku.

Przypomnijmy, że wartość całego projektu (Podmiejska Kolej Aglomeracyjna) szacuje się na ponad 580 mln zł. Zakłada się, że pierwsze pociągi ruszą w 2021 roku. Według wstępnych założeń nowe linie kursować będą na trasie: Rzeszów – Dębica, Rzeszów- Przeworsk, Rzeszów-Kolbuszowa, Rzeszów –Strzyżów oraz Rzeszów - Port Lotniczy Jasionka.

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Marszałek Józef Piłsudski przybył na plac Wolności [VIDEO]

RZESZÓW. Pomnik marszałka Józefa Piłsudskiego stanął w Rzeszowie na placu Wolności.

Rzeszów

Podpisano umowę na dostarczenie pociągów dla Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej

RZESZÓW. Sprzęt za ok. 200 mln zł będzie obsługiwał Podkarpacką Kolej Aglomeracyjną.

Rzeszów

Tesco w Rzeszowie do likwidacji. Nieoficjalnie wiadomo, że działać będzie do 30 października

RZESZÓW. W Solidarności nie wiedzą komu te tereny zostały sprzedane, o ile w ogóle zostały sprzedane. 

Rzeszów

Jaka przyszłość czeka linie nr 57? Mieszkańcy Łańcuta pomogą w podjęciu decyzji

RZESZÓW. Władze Rzeszowa zdążyły już przedstawić nową ofertę. 

Rzeszów

Dzień otwarty Podkarpackiego Oddziału NFZ w Rzeszowie

RZESZÓW. Porad udzielać będzie personel Klinicznego Szpitala Nr 1 im Chopina.

Rzeszów

Tadeusz Ferenc startuje w wyborach do Sejmu. Będą w Rzeszowie przedterminowe wybory?

RZESZÓW. Tadeusz Ferenc został „jedynka” Koalicji Obywatelskiej na Podkarpaciu.

Rzeszów

Remont wiaduktu Śląskiego może zakończyć się szybciej niż pierwotnie zakładano

RZESZÓW. Prace przebiegają szybciej niż pierwotnie zakładano, co nie wyklucza ich wcześniejszego zakończenia.

Reklama