Rzeszów - Czwartek, 26.12.2024
Reklama

Uniwersytet Rzeszowski jednak nie zmieni logo

Dodano:

fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Rektor Uniwersytetu Rzeszowskiego, prof. dr hab. Sylwester Czopek podjął decyzję o zachowaniu obecnie obowiązującego logo uczelni, po tym jak projekt nowego znaku wywołał oburzenie w środowisku akademickim oraz wśród mieszkańców.

Projekt nowego logo Uniwersytetu Rzeszowskiego, który opublikowano kilka dni temu na profilu facebookowym uczelni wzbudził wiele emocji wśród internautów i wywołał lawinę negatywnych komentarzy pod postem.

Część internautów myślała, że to żart, inni od razu żywo zareagowali negatywnymi komentarzami.

"Jestem szczerze zdegustowana! Jedyna pociecha, że mam jeszcze tylko rok do emerytury. Współczuję wszystkim, którym przyjdzie identyfikować z nowym logo!"

"Paskudztwo, poprzedni herb byl godny, piekny i dobrze sie kojarzyl. To juz jest logo, przypominajace symbol jakiegos sklepu odziezowego dla dresiarni. Pozdrawiam cieplutko!"

"Dramat. Pomyśleć, że ta uczelnia kształci grafików, trochę kiepska reklama dla tego kierunku."


brzmiały niektóre z negatywnych opinii.
 
W sprawie zachowania dotychczasowego logo zgłoszono nawet petycje na portalu petycjeonline.com, pod którą podpisało się ponad 1600 osób . „My, społeczność akademicka Uniwersytetu Rzeszowskiego – studenci, pracownicy, absolwenci i sympatycy UR - apelujemy do Jego Magnificencji Rektora Prof. dr hab. Sylwestra Czopka o przywrócenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej UR wraz z jego logiem po wprowadzeniu zmian w związku z restrukturyzacją .” – czytamy w petycji.
Reklama
Na pytanie o sens zmiany dotychczasowego logotypu, rzecznik uczelni, dr Maciej Ulita – inspirator zmiany – tłumaczył się m.in. chęcią „odświeżenia” wizerunku oraz zmianami w grafice użytkowej w internecie jakie zaszły w ciągu ostatnich lat oraz co ważne, akceptacją projektu przez Kolegium Dziekańskie oraz Kolegium Rektorskie.

Najwyraźniej władze uczelni wzięły do serca opinie  środowiska akademickiego i mieszkańców i zdecydowały o pozostawieniu obecnego logotypu.

„W trosce o szeroko pojęty dobry wizerunek Uniwersytetu Rzeszowskiego, uwzględniając merytoryczne i emocjonalne argumenty środowiska akademickiego, jak również mieszkańców naszego regionu, Jego Magnificencja, prof. dr hab. Sylwester Czopek, Rektor UR podjął decyzję o zachowaniu obecnie obowiązującego logo Uniwersytetu Rzeszowskiego.” – poinformował dziś dr Maciej Ulita, rzecznik prasowy UR

Rzecznik prasowy Uniwersytetu Rzeszowskie zaznaczył jednocześnie, że nowy projekt logotypu będzie doraźnie występował w materiałach związanych z akcją #18Urodziny, które przypadają na 7 czerwca.

Poniżej ww. projekt nowego logo UR:


źródło: Uniwersytet Rzeszowski
 

 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

W 2018 roku kierowcy z Rzeszowa płacili najmniej za polisę OC

RZESZÓW. W 2018 r. średnia cena ubezpieczenia OC wyniosła 741 zł i była tym samym o 5% niższa niż w roku poprzednim.

Rzeszów

Policjant z Rzeszowa po służbie zatrzymał złodzieja na gorącym uczynku

RZESZÓW. Złodziej za swoje zachowanie odpowie przed sądem.

Rzeszów

Finał WOŚP kolejny rok bez pokazów służb mundurowych. Jest jednak jeden wyjątek

RZESZÓW. Podczas 27. Finału WOŚP mieszkańcy Rzeszowa obejrzą pokaz przygotowany przez OSP.

Rzeszów

W marcu na ulicach Rzeszowa mają pojawić się Skubery

RZESZÓW. Usługa ma być dostępna we wszystkich miastach wojewódzkich Polski.

Rzeszów

Zlikwidowano nielegalną uprawę konopi indyjskich. Zabezpieczono ponad 300 roślin

RZESZÓW. Funkcjonariusze z Rzeszowa i Gorzowa Wielkopolskiego zabezpieczyli ponad 300 roślin konopi oraz 30 kg marihuany.

Rzeszów

Sprawcy zabójstwa przy ul. Sobieskiego w Rzeszowie przedstawiono akt oskarżenia. Nie stwierdzono niepoczytalności

RZESZÓW. Tragedia przy ul. Sobieskiego w Rzeszowie rozegrała się 17 kwietnia poprzedniego roku wczesnym popołudniem.

Rzeszów

Jeden z radnych wnioskuje o kompleksową analizę tras autobusów MPK

RZESZÓW. Zdaniem radnego: „linie autobusowe wymagają gruntownej przebudowy”.

Reklama