Rzeszów - Sobota, 26.04.2025
Reklama

Uniwersytet Rzeszowski jednak nie zmieni logo

Dodano:

fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Rektor Uniwersytetu Rzeszowskiego, prof. dr hab. Sylwester Czopek podjął decyzję o zachowaniu obecnie obowiązującego logo uczelni, po tym jak projekt nowego znaku wywołał oburzenie w środowisku akademickim oraz wśród mieszkańców.

Projekt nowego logo Uniwersytetu Rzeszowskiego, który opublikowano kilka dni temu na profilu facebookowym uczelni wzbudził wiele emocji wśród internautów i wywołał lawinę negatywnych komentarzy pod postem.

Część internautów myślała, że to żart, inni od razu żywo zareagowali negatywnymi komentarzami.

"Jestem szczerze zdegustowana! Jedyna pociecha, że mam jeszcze tylko rok do emerytury. Współczuję wszystkim, którym przyjdzie identyfikować z nowym logo!"

"Paskudztwo, poprzedni herb byl godny, piekny i dobrze sie kojarzyl. To juz jest logo, przypominajace symbol jakiegos sklepu odziezowego dla dresiarni. Pozdrawiam cieplutko!"

"Dramat. Pomyśleć, że ta uczelnia kształci grafików, trochę kiepska reklama dla tego kierunku."


brzmiały niektóre z negatywnych opinii.
 
W sprawie zachowania dotychczasowego logo zgłoszono nawet petycje na portalu petycjeonline.com, pod którą podpisało się ponad 1600 osób . „My, społeczność akademicka Uniwersytetu Rzeszowskiego – studenci, pracownicy, absolwenci i sympatycy UR - apelujemy do Jego Magnificencji Rektora Prof. dr hab. Sylwestra Czopka o przywrócenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej UR wraz z jego logiem po wprowadzeniu zmian w związku z restrukturyzacją .” – czytamy w petycji.
Reklama
Na pytanie o sens zmiany dotychczasowego logotypu, rzecznik uczelni, dr Maciej Ulita – inspirator zmiany – tłumaczył się m.in. chęcią „odświeżenia” wizerunku oraz zmianami w grafice użytkowej w internecie jakie zaszły w ciągu ostatnich lat oraz co ważne, akceptacją projektu przez Kolegium Dziekańskie oraz Kolegium Rektorskie.

Najwyraźniej władze uczelni wzięły do serca opinie  środowiska akademickiego i mieszkańców i zdecydowały o pozostawieniu obecnego logotypu.

„W trosce o szeroko pojęty dobry wizerunek Uniwersytetu Rzeszowskiego, uwzględniając merytoryczne i emocjonalne argumenty środowiska akademickiego, jak również mieszkańców naszego regionu, Jego Magnificencja, prof. dr hab. Sylwester Czopek, Rektor UR podjął decyzję o zachowaniu obecnie obowiązującego logo Uniwersytetu Rzeszowskiego.” – poinformował dziś dr Maciej Ulita, rzecznik prasowy UR

Rzecznik prasowy Uniwersytetu Rzeszowskie zaznaczył jednocześnie, że nowy projekt logotypu będzie doraźnie występował w materiałach związanych z akcją #18Urodziny, które przypadają na 7 czerwca.

Poniżej ww. projekt nowego logo UR:


źródło: Uniwersytet Rzeszowski
 

 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Zmiana na stanowisku prezesa zarządu lotniska w Jasionce

RZESZÓW. Nowym prezesem zarządu został Adam Hamryszczak.

Rzeszów

Dwóch żołnierzy zawodowych z zarzutami o kłusownictwo

RZESZÓW. Grozi im kara pozbawienia wolności do lat 5.

Rzeszów

Będą droższe bilety na komunikacje miejską. Radni przyjęli projekt uchwały

RZESZÓW. Nowy cennik zacznie obowiązywać najprawdopodobniej już od sierpnia.

Rzeszów

20 czerwca Boże Ciało. Będą utrudnienia w ruchu

RZESZÓW. W związku z organizowanymi procesjami całkowicie lub częściowo zostaną zamknięte niektóre ulice na terenie Rzeszowa.

Rzeszów

17 radnych za przyznaniem absolutorium dla prezydenta Rzeszowa

RZESZÓW. Jak co roku podczas czerwcowej sesji Rady Miasta odbyło się głosowanie nad przyznaniem prezydentowi Rzeszowa absolutorium. 

Rzeszów

Blisko czterogodzinna debata nt. Raportu o stanie miasta Rzeszów

RZESZÓW. Radni Rozwoju Rzeszowa chwalili raport, natomiast Prawo i Sprawiedliwość wypunktowało braki.

Rzeszów

IMGW zapowiada burze z gradem, m.in. w Rzeszowie

RZESZÓW. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega przed burzami z gradem.

Rzeszów

Póki co miasto nie dopłaci do zbiorników na deszczówkę

RZESZÓW. Projekt uchwały radnych Prawa i Sprawiedliwości został skierowany do komisji.

Reklama