Węgiel pochodzący z Zakładu Górniczego Sobieski i Janina, dostarczany jest przez Tauron Wydobycie S.A. Jego sprzedaż prowadzi Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Rzeszowie. Mieszkańcy Rzeszowa oraz Trzebowniska mogą go kupić w cenie 1980 zł brutto za tonę (cena nie obejmuje kosztów transportu indywidualnego). Aby dokonać zakupu, najpierw trzeba jednak złożyć wniosek w Urzędzie Miasta Rzeszowa. Może to zrobić osoba fizyczna zamieszkująca w gospodarstwie domowym położonym na terenie miasta Rzeszowa, która jest uprawniona do otrzymania dodatku węglowego.
Aby zapewnić sprawną obsługę przy dystrybucji węgla, pracownicy MPGK będą kontaktować się telefonicznie z tymi mieszkańcami Rzeszowa i Trzebowniska, którzy złożyli i złożą wnioski oraz zostali pozytywnie zweryfikowani, w celu umówienia terminu odbioru węgla przy al. Sikorskiego 428. Kontakt będzie realizowany w poniedziałki, wtorki i środy w godz. 8-16 oraz w czwartki i piątki w godz. 9-17.
Węgiel można odbierać na terenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej przy al. Sikorskiego 428. Od poniedziałku do środy w godz. 8-16, w czwartki i piątki od godz. 9 do 17. Surowiec można odebrać własnym środkiem transportu, lub zamówić dodatkowo płatny transport na miejscu.
Węgiel można odebrać samodzielnie własnym środkiem transportu, osobiście lub przez osobę upoważnioną wskazaną we wniosku.
Jak i gdzie złożyć wniosek?
- osobiście w punkcie Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Langiewicza 15, Punktach Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa zlokalizowanych w galeriach handlowych oraz Punktach Informacyjnych zlokalizowanych w budynkach Urzędu przy ul. Ofiar Getta 7 i Okrzei 1 w godzinach pracy urzędu,
- drogą pocztową na adres: Urząd Miasta Rzeszowa, Wydział Klimatu i Środowiska, ul. Rynek 7, 35-064 Rzeszów,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP) opatrując wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Formularz wniosku o zakup węgla dostępny jest na stronie BIP Miasta Rzeszowa.
Reklama
Wniosku nie można złożyć telefonicznie. Urzędnicy rozpatrują dokumenty niezwłocznie po ich otrzymaniu. Wnioskodawca zostanie powiadomiony o wyniku weryfikacji pozytywnej lub negatywnej wniosku drogą wskazaną we wniosku.
Urząd Miasta Rzeszowa przypomina, że uprawnieni mieszkańcy Rzeszowa, którzy w 2022 roku złożyli wniosek o preferencyjny zakup węgla dla gospodarstw domowych, muszą ponownie złożyć wniosek do 31 stycznia br. na zakup węgla na kolejny okres, od 1 stycznia do 30 kwietnia 2023 roku.
Z kolei uprawnieni mieszkańcy gminy Trzebownisko, którzy będą chcieli kupić węgiel po 1 stycznia 2023 r. muszą wystąpić z nowym wnioskiem do Gminy Trzebownisko o wydanie zaświadczenia na kolejny okres, od 1 stycznia do 30 kwietnia 2023 roku.
Uwaga! Zmieniły się zasady dotyczące sprzedaży węgla na preferencyjnych warunkach.
Zmiana rozporządzenia, która weszła w życie 3 grudnia 2022 r., umożliwia przeniesienie zapotrzebowania niewykorzystanego w pierwszym okresie (do 31 grudnia 2022r.), na następny (od 1 stycznia 2023 r.). Nowelizacja zakłada, że gdy do 31 grudnia 2022 r. nie dokonano zakupu paliwa stałego (węgla) albo dokonano zakupu paliwa stałego w ilości mniejszej niż 1500 kg, to niewykorzystana ilość powiększa limit na drugi okres (od 1 stycznia 2023 r.).
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz