- Na tę inwestycję mieszkańcy czekają od kilkunastu lat. Przygotowania trwały dość długo, ale udało się nam wszystko dopiąć, zdobyć wszelkie niezbędne pozwolenia, zabezpieczyć ogromne pieniądze, wybrać wykonawcę, który to połączenie drogowe wykona. To historyczny moment dla Rzeszowa. Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Co bardzo istotne ta droga odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta - al. Piłsudskiego – podkreśla Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
W przetargu na budowę drogi wpłynęło 13 ofert. Najniższą przedstawiło konsorcjum firm ANTEX II Sp. z o.o. z Lubyczy Królewskiej (lider) i Wysowa Mosty Sp. z o .o. Stanisławów Pierwszy (partner), które wybuduje Wisłokostradę za nieco ponad 169 mln zł. Dzisiaj (7.09.2023) podpisano umowę z konsorcjum. Będzie ono miało 32 miesiące na realizację inwestycji.
Po obu stronach drogi powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Częścią inwestycji będą także nowe duże obiekty inżynieryjne takie jak np. dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka. To przedsięwzięcie to także budowa nowego, szerszego mostu Załęskiego oraz mostu na rzece Młynówka, budowa ronda na ul. Ciepłowniczej, sześciu zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenia, infrastruktury podziemnej.
Inwestycja będzie finansowana z pieniędzy z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł. Wisłokostrada ma być gotowa w 2026 roku. Trasa zostanie objęta 7-letnią gwarancją.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz