Rzeszów - Czwartek, 28.11.2024
Reklama

Rozpoczęła się kolejna inwestycja związana z Podkarpacką Koleją Aglomeracyjną

Dodano:

fot. Anna Magda / Biuro Prasowe UMWP
fot. Anna Magda / Biuro Prasowe UMWP
RZESZÓW. W piątek, na terenie stacji kolejowej Rzeszów-Staroniwa odbyło się symboliczne wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę hali serwisowej będącej częścią zaplecza technicznego Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Inwestycja powstaje przy udziale Funduszy Europejskich. Otwarcie hali zaplanowano na wrzesień 2023 roku.

W piątkowej uroczystości uczestniczyli: marszałek Władysław Ortyl oraz wicemarszałek Ewa Draus, przewodniczący sejmiku Jerzy Borcz oraz wiceprzewodniczący Jerzy Cypryś, radni sejmiku Bogdan Romaniuk i Mieczysław Tołpa, poseł RP Andrzej Szlachta, prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek, radny miasta Marcin Fijołek, a także przedstawiciele PKP PLK oraz wykonawcy robót.

- To ważny moment imponującego projektu, bo przybliża nas do zakończenia z sukcesem realizacji Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, która już teraz cieszy się powodzeniem  - mówił podczas uroczystości marszałek Władysław Ortyl.

Powstająca na stacji Staroniwa inwestycja obejmuje swym zakresem budowę hali serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej wraz budową układu torowego, czyli bocznicy, stacji paliw i myjni kolejowej.

Nowoczesna hala będzie miała 140 m długości i 41 m szerokości. Jej powierzchnia zabudowy wyniesie 5 726 m2, a kubatura: 55 103,55 m3. Całkowita długość budowanych dla potrzeb zaplecza wyniesie ok. 8,3 km. Przy hali zostanie wybudowana myjnia dla obsługi pojazdów szynowych oraz niezbędne stanowiska dla należytego utrzymania stanu technicznego i czystości pojazdów szynowych.
Reklama
Koszt inwestycji to blisko 140,7 mln zł,  z czego ponad 86 mln zł pochodzi z budżetu województwa podkarpackiego, 48,2 mln zł Funduszy Europejskich z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Do budowy hali dołożyły się także samorządy Rzeszowa i Łańcuta. Rzeszów przeznaczy na cel blisko 5,8 mln zł. Z kolei wkład finansowy ze strony Łańcuta wyniesie około 794 tys. zł w 2022 i 2023 roku.

- Kolej przeżywa renesans w Europie, dlatego cieszy fakt, że renesans przeżywa kolej także w naszym kraju i na Podkarpaciu. Dziękuję samorządowi województwa za to, że inwestuje w kolej, bo to czyni z Rzeszowa aglomeracją europejską – mówił prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Inżynieria Rzeszów S.A. oraz Przedsiębiorstwo „AGAT” S.A. Otwarcie hali, która będzie zapleczem technicznym dla PKA, zaplanowane jest na wrzesień 2023 roku.
 
Źródło: Samorząd Województwa Podkarpackiego
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Rzeszowska Żwirownia znów otwarta. Są wyniki badań wody

RZESZÓW. Okazało się, że w kąpielisku nie ma niebezpiecznych dla zdrowia sinic, a jedynie niegroźne glony.

Rzeszów

Ponad 1200 krzewów i 50 urządzeń zabawowych w parku przy ul. Bł. Karoliny

RZESZÓW. Uczniowie SP nr 18 i mieszkańcy os. Kotuli będą mieli nowe miejsce do spędzania wolnego czasu. W parku w rejonie ul. Bł. Karoliny zostanie nasadzonych m.in. 1250 krzewów, a znajdujący się...

Rzeszów

Akcja honorowego krwiodawstwa w rzeszowskiej Plazie

RZESZÓW. Krew dla osób potrzebujących będzie można oddać w najbliższą sobotę 6 sierpnia 2022 r.

Rzeszów

Rajd Rzeszowski. W piątek zamknięte ulice w centrum Rzeszowa

RZESZÓW. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami. Autobusy komunikacji miejskiej pojadą objazdami.

Rzeszów

Kto zaprojektuje parking przy ul. Krzyżanowskiego? Ruszył przetarg

RZESZÓW. Ma powstać tam 39 miejsc parkingowych. Przetarg potrwa do końća sierpnia.

Rzeszów

Sinice na rzeszowskiej Żwirowni. Wprowadzono zakaz kąpieli

RZESZÓW. Kąpielisko pozostaje zamknięte do odwołania.

Rzeszów

[FOTO] Przebudowa układu dróg w śródmieściu Rzeszowa

RZESZÓW. Trwa budowa ronda w rejonie siedziby rzeszowskiego oddziału ZUS. Jest to jeden z ostatnich etapów większej inwestycji, jaką jest przebudowa układu dróg w centrum Rzeszowa.

Rzeszów

Rajd Rzeszowski. Ponad 150 km ścigania [PROGRAM]

PODKARPACIE. Na zawodników czeka 11 wymagających, asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości 152 kilometrów, podzielonych na dwa etapy.

Reklama