Wykonawca 1 sierpnia, po zabezpieczeniu terenu, zdejmie dwa przęsła kładki od strony ul. Kochanowskiego. Zapewniona jest bezpieczna droga do centrum miasta wydzielonym przejściem tymczasowym i pozostałą częścią kładki. Rozbiórka pozostałych części obiektu nastąpi po wybudowaniu przejścia pod torami.
Demontaż kładki będzie się odbywał stopniowo, by jak najdłużej zapewnić podróżnym dojścia do peronów istniejącym obiektem. Docelowo wszystkie perony z windami, schodami ruchomymi i z przejściem podziemnym zapewnią komfortową obsługę, także osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W czerwcu wykonawca rozpoczął przebudowę dwóch peronów. Na czas prac zapewniono zastępcze, tymczasowe przejścia.
Usunięte przejścia zostaną przeniesione. Dwa z pięciu przęseł znajdą się w dwóch lokalizacjach nad rzeką Strug: „Dla pozostałych trzech przęseł ustalono lokalizację w rejonie stacji kolejowej Rzeszów Staroniwa, na połączeniu ulic: Pułaskiego – Wyspiańskiego” – wyjaśniała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto. Jej zakończenie planowane jest w połowie 2021 r.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz