Rzeszów - Czwartek, 28.11.2024
Reklama

Ratusz ponawia przetarg na odbiór śmieci. Tym razem z nowym regulaminem

Dodano:

fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Ruszył kolejny przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów mieszkańców Rzeszowa. Czy wzorem poprzednich zostanie unieważniony? Nowy regulamin ma naprawić problem.

Mamy koniec lutego, a miasto wciąż nie rozstrzygnęło problemu ze śmieciami. Lekiem na całe zło ma okazać się nowy regulamin odbioru śmieci, chodzi o zmianę częstotliwości odbioru odpadów(link).

Kolejną zmianą jaka czeka mieszkańców Rzeszowa jest nowy podział na pięć frakcji, który zacznie funkcjonować od 1 kwietnia:
 
  • Worek zielony – szkło.
  • Worek żółty – metale i tworzywa sztuczne.
  • Worek brązowy – odpady ulegające biodegradacji.
  • Worek niebieski – papier.
  • Odpady niepodlegające segregacji - papier zatłuszczony, ceramikę, artykuły higieniczne, zużyte pieluchy,  porcelanę, kryształy.

Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu oferta MPGK wynosiła ok. 47 mln zł, natomiast próg finansowy miasta zamykał się w kwocie 36 mln zł. W tym przypadku Ratusz prawdopodobnie nie planuje zwiększenia wyznaczonej stawki.

Zgodnie z dokumentacją przetargową otwarcie ofert ma nastąpić 26 marca br., a usługa będzie świadczona standardowo do końca 2019 roku.
Reklama
Warto również wspomnieć, że mieszkańcy stolicy województwa podkarpackiego mogą spodziewać się podwyżek cen za odbiór odpadów. Zdaniem prezydenta Rzeszowa, Tadeusza Ferenca podwyżka cen jest nieunikniona i powodowana umową, na mocy której Miasto Rzeszów musi dostarczać odpady do spalarni PGE przy ul. Ciepłowniczej. Umowa jaką podpisał dyrektor MPGK opiewa na kwotę 302 zł brutto. Dotychczas za odpady dostarczane do Kozodrzy płacono kwotę 225 zł brutto.

„W związku ze zmianami przepisów, tak czy inaczej, ceny wywozu śmieci wzrosną. Wzrosną również dlatego, że w roku 2018 cena przyjmowanych śmieci w Kozodrzy 225 zł, a cena przyjmowanych śmieci w tej chwili na spalarni 302 zł. Już z tego tytułu ceny wzrosną. Gdybyśmy teraz wypościli 11 kursów po każdą frakcję musielibyśmy dopłacić za każdy kurs. Chcemy ustalić, żeby jeździć tyle ile się musi” – wyjaśnia podczas sesji nadzwyczajnej Tadeusz Ferenc.

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Darmowa strefa płatnego parkowania w Rzeszowie do odwołania

RZESZÓW. Strefa płatnego parkowania w Rzeszowie z dniem dzisiejszym przestaje funkcjonować.

Rzeszów

Pijani kierowcy na ulicach Rzeszowa. Jeden wydmuchał 2,5 promila, a drugi miał ponad 3 promile

RZESZÓW. Dwóch pijanych kierowców ujawnili rzeszowscy policjanci. Jeden z nich wpadł podczas kontroli, natomiast w drugim przypadku doszło do obywatelskiego ujęcia.

Rzeszów

Konsultacje w sprawie zmiany granic miasta Rzeszowa

RZESZÓW. 19 marca 2020 r. rozpoczynają się konsultacje z mieszkańcami Rzeszowa w sprawie zmiany granic miasta Rzeszowa. Konsultacje będą trwały do 22 marca 2020 r.

Rzeszów

Od 18 marca zmiany w rozkładzie kilku głównych linii komunikacji miejskiej. Linia 53 zawieszona

RZESZÓW. Zarząd Transportu Miejskiego poinformował o zmianach w kursowaniu części linii autobusowych, jakie zaczną obowiązywać od 18 marca. 

Rzeszów

Rzeszowskie restauracje dowożą lekarzom "darmowe" jedzenie

RZESZÓW. Dzięki platformie organizującej zbiórki trzy organizacje postanowiły pomóc pracownikom służb medycznych w kraju, dostarczając im posiłki. W akcji udział biorą również restauracje i szpitale z Rzeszowa.

Rzeszów

ZTM wprowadza ograniczenia kontaktu

RZESZÓW. ZTM wprowadza zakaz bezpośredniego kontaktu z klientem. POP-y zamknięte.

Rzeszów

Podkarpacki Urząd Wojewódzki. Obsługa klientów zamknięta do odwołania

RZESZÓW. Podobnie jak Urząd Miasta Rzeszowa oraz podległe mu jednostki, również Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie od 16 marca zamyka do odwołania obsługę klientów.

Rzeszów

Urząd Miasta Rzeszowa oraz podległe mu jednostki zaprzestają bezpośredniej obsługi mieszkańców

RZESZÓW. Od 16.03.2020 r. do odwołania Urząd Miasta Rzeszowa oraz Jednostki Organizacyjne Miasta Rzeszowa nie prowadzą obsługi polegającej na bezpośrednim kontakcie z klientem.

Reklama