Rzeszów - Czwartek, 03.10.2024
Reklama

Przetarg na tabor kolejowy na potrzeby Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej unieważniony

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Urząd Marszałkowski unieważnił przetarg na dostawę taboru kolejowego przeznaczonego do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach realizowanego projektu pn. Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Przetarg mówi o dostarczeniu ośmiu fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej oraz o dwóch fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym.

Szczegóły przetargu

Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej mowa o tzw. elektrykach, gdzie dwa pociągi z ośmiu powinny być dostarczone do 30 czerwca 2020 roku, natomiast sześć pozostałych do 10 września 2020 roku. Druga cześć dotyczy pojazdów spalinowych, które powinny być dostarczone do 30 czerwca 2020 roku.

Wg. dokumentacji przetargowej pociągi z napędem elektrycznym mają poruszać się z prędkością większą lub równą 160 km/h, posiadać minimalnie 128 miejsc siedzących stałych oraz min. 10 miejsc siedzących uchylnych, jeżeli chodzi o miejsca stojące, to powinny spełniać parametry 4 osób/m2.

Dwuczłonowy zespół trakcyjny z napędem spalinowym ma poruszać się z prędkością większą lub równą 120 km/h. Pojazd będzie posiadał minimalnie 105 miejsc siedzących. Pozostałe parametry związane z liczbą miejsc są identyczne jak te wyżej wymienione.

Podczas otwarcia ofert poznaliśmy wymagania finansowe jaki zamawiający postawił przed wykonawcami i tak w pierwszej części województwo podkarpackie planuje wydać maksymalnie 165 mln zł, natomiast w drugiej 43 mln zł.

Otwarcie ofert i unieważnienie

W pierwszej części przetargu pojawiły się dwie oferty: Newag z Nowego Sącza z ofertą na 157 mln zł oraz Pesa Bydgoszcz z ofertą na 153 mln zł. W drugiej części udział wzięła jedynie firma Newag, która za wykonanie usługi przedstawiła cenę 36 mln zł.

„Dla województwa jako zamawiającego ważna jest nie tylko cena zakupu pojazdu, lecz również późniejsze koszty operacyjne działalności przewozowej, na wysokość których wpływ mają koszty bieżącego utrzymania pojazdów. Mając to na uwadze, w kolejnym postepowaniu zostaną zmienione kryteria oceny ofert, m.in.  większe znaczenie w ocenie będzie miał koszt serwisowania” – wyjaśnia Zbigniew Kozak, z-ca dyrektora Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego.
Reklama
Przetarg unieważniono, ze względu na zbyt wysokie oferty firm, ponieważ o ile ceny zakupu pojazdu nie przekraczały wymagań zamawiającego, to jednak sumując je z późniejszymi kosztami działalności przewozowej oraz kosztami utrzymania pojazdów, oferty przekroczyły wyznaczony budżet.

„Najkorzystniejsze oferty w całym zakresie dostaw i usług  przekroczyły zaplanowany budżet około 18 %. Na etapie analizy złożonych ofert Zamawiający stwierdził, że świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo naprawczej zostało przekroczone około 30 % w stosunku do założonego budżetu na ten cel” – informuje Monika Konopko, z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.

Jeżeli zamawiający nie odwołają się od decyzji, to przetarg zostanie powtórzony jak najszybciej, aby nie zmieniać ostatecznego terminu dostawy: „Chcemy go ponowić, bo chcemy sprawdzić, czy te znaczące przekroczenia nie są wynikiem chwilowej koniunktury, dlatego że tych środków nam brakuje. Nie chcemy zmieniać terminu dostawy” – mówił marszałek województwa podkarpackiego, Władysław Ortyl.

Przypomnijmy, że wartość całego projektu (Podmiejska Kolej Aglomeracyjna) szacuje się na ponad 580 mln zł. Zakłada się, że pierwsze pociągi ruszą w 2021 roku. Według wstępnych założeń nowe linie kursować będą na trasie: Rzeszów – Dębica, Rzeszów- Przeworsk, Rzeszów-Kolbuszowa, Rzeszów –Strzyżów oraz Rzeszów - Port Lotniczy Jasionka.
 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Lotnisko w Jasionce i miasto Rzeszów wznawiają współpracę promocyjną

RZESZÓW/JASIONKA. Podpisano umowę, dzięki której stolica Podkarpacia znów będzie promowana na podrzeszowskim lotnisku oraz w miastach, do których można dotrzeć z niego bezpośrednio, czyli Warszawie, Gdańsku i Szczecinie.

Rzeszów

Naukowcy z Politechniki Rzeszowskiej opracowali innowacyjną piankę poliuretanową

Od kilku lat pianki poliuretanowe cieszą się rosnącą popularnością, zwłaszcza w budownictwie. 

Rzeszów

W piątek utrudnienia w rejonie mostu Narutowicza

RZESZÓW. W związku z dwoma inwestycjami, realizowanymi w rejonie mostu Narutowicza, w piątek (23.07) na moście oraz na ulicach: Wierzbowej i Naruszewicza wystąpią utrudnienia w ruchu.

Rzeszów

Politechnika Rzeszowska otrzymała blisko 6 mln zł na kolejne inwestycje

RZESZÓW. Ministerstwo Edukacji i Nauki przyznało Politechnice Rzeszowskiej 5 919 000 zł dotacji celowej na inwestycje. 

Rzeszów

Rusza rozbudowa ul. Zygmunta I Starego w Rzeszowie

RZESZÓW. Rozbudowa ul. Zygmunta I Starego na osiedlu Wilkowyja obejmie odcinek drogi o długości ponad 700 metrów,  od skrzyżowania z ul. Królewską do skrzyżowania z ul. Olbrachta. Powstaną chodniki, ścieżka rowerowa i...

Rzeszów

Miasto szuka wykonawcy dwóch nowych sygnalizacji świetlnych w Rzeszowie

RZESZÓW. Pierwsza z nich powstanie na skrzyżowaniu al. Sikorskiego z ul. Nowowiejską, druga na ul. Dębickiej. 

Rzeszów

Rozpoczyna się rozbudowa ul. Potockiego w Rzeszowie

RZESZÓW. Firma Strabag rozbuduje ulicę Potockiego na rzeszowskim osiedlu Załęże. Inwestycja będzie kosztować blisko 4,2 mln zł.

Rzeszów

152 km odcinków specjalnych na 30. Rajdzie Rzeszowskim

RZESZÓW. W dniach 6-7 sierpnia w okolicach Rzeszowa zapowiada się solidne rajdowe ściganie. W ciągu dwóch dni zawodów załogi, będą miały do pokonania 11 odcinków specjalnych.

Reklama