Rzeszów - Poniedziałek, 23.12.2024
Reklama

Przetarg na modernizację Podziemnej Trasy Turystycznej do powtórki?

Dodano:

fot. ViC / RESinet.pl
fot. ViC / RESinet.pl
RZESZÓW. Poznaliśmy oferty wykonawców na wykonanie modernizacji Podziemnej Trasy Turystycznej. Ratusz na ten cel przeznaczył ok. 19 mln zł. Konsorcjum wyceniło inwestycje na 28,9 mln zł. Czy przetarg zostanie unieważniony?

Przetarg wiąże się z dostarczeniem i montażem urządzeń technicznych, sprzętu i wyposażenia wraz z oprogramowaniem, skonfigurowaniem i uruchomieniem. Stworzona zostanie aranżacja holu, ekspozycja multimedialnej Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie oraz tzw. skwer kultury.

Co powstanie?

Projekt pn. „Rzeszowskie piwnice – Interaktywna instytucja kultury” ma na celu utworzenie nowej, ultranowoczesnej instytucji kultury „Rzeszowskie Piwnice.” Zadaniem tej jednostki będzie udział w budowaniu świadomości kulturowej i edukacji kulturalnej, poszerzenie kompetencji kulturowych oraz kreatywności społeczeństwa.

W koncepcji został przyjęty model wystawy narracyjnej opartej na podstawie interaktywnej legendy, w której zwiedzający z biernych uczestników narracji staną się aktywnymi bohaterami snutej opowieści. Zadaniem ekspozycji multimedialnej jest stworzenie iluzji podróży w czasie  za pomocą: światła, dźwięku, powietrza, teatru, obrazu i ruchu w rzeczywistej i wirtualnej  przestrzeni. 

Przypomnijmy, że obecnie Podziemna Trasa Turystyczna nie posiada żadnego sprzętu i wyposażenia multimedialnego. W trasie znajdują się gabloty z eksponatami (jak np. stare monety, przybory, naczynia), repliki zbroi rycerskich, broni białej i palnej, ceramiki użytkowej, i zabawek, fotografie, herby dawnych właścicieli miasta, herby Rzeszowa, ziem i województw.
Reklama
W części nadziemnej wejścia do piwnic zostanie zaprojektowana i wykonana aranżacja „skweru kultury,” – przestrzeni, w ramach której będą organizowane wydarzenia kulturalne, z zachowaniem strefy, w której odbywać się będą imprezy z wykorzystaniem sceny rozkładanej na czas imprez.

Szczegółowo o poszerzeniu oferty multimedialnej Podziemnej Trasy Turystycznej pisaliśmy w październiku 2018 roku.

Otwarcie ofert

1 lutego poznaliśmy oferty wykonawców zainteresowanych wykonaniem modernizacji. Do przetargu zgłosiło się jedynie jedno konsorcjum (Lider: Asseco Data System z Gdyni oraz ART. FM z Krakowa) z ofertą na 28 965 982 zł. Ich oferta jednak znacznie odbiega od kwoty jaką Ratusz zarezerwował na inwestycje, a mianowicie 18 899 999,98 zł.

„Prawdopodobnie będziemy powtarzać przetarg. Termin realizacji raczej nie zostanie zmieniony” – informuje Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Przypomnijmy, że wg. dokumentacji projektowej zamówienie powinno być wykonane do 30 maja 2020 roku.

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Śródmieście Północ i Śródmieście Południe będą jednym osiedlem

RZESZÓW. Radni dostosowali się do wyników konsultacji z mieszkańcami i uchwałę przyjęto.

Rzeszów

Od lutego nowe rodzaje biletów autobusowych w Rzeszowie

RZESZÓW. Radni zaakceptowali pomysł Zarządu Transportu Miejskiego wprowadzający trzy rodzaje nowych biletów.

Rzeszów

Dach trybuny wschodniej Stadionu Miejskiego do remontu

RZESZÓW. Przetarg wystartował 10 stycznia br. Otwarcie ofert odbędzie się 25 stycznia.

Rzeszów

Światełko dla Pawła Adamowicza na rzeszowskim Rynku. Dzisiaj o 20.00

RZESZÓW. Akcja ma się odbyć 14 stycznia o godzinie 20.00 na rzeszowskim Rynku.

Rzeszów

List wsparcia Tadeusza Ferenca do prezydenta Gdańska

RZESZÓW. Tadeusz Ferenc wysyła list wsparcia do Pawła Adamowicza.

Rzeszów

Mając 2 promile dojechał z Rzeszowa do Sanoka. Wpadł, bo nie zatrzymał się przed znakiem „Stop”

RZESZÓW. 26-latek został zatrzymany w policyjnym areszcie do czasu wytrzeźwienia.

Rzeszów

Dwóch studentów rzeszowskich uczelni nagrodzonych przez Polską Agencje Kosmiczną

RZESZÓW. Znamy wyniki konkursu o Nagrodę Naukową Prezesa Polskiej Agencji Kosmicznej.

Rzeszów

Rekordowa frekwencja publiczności w hali Podpromie

RZESZÓW. W dniu wczorajszym zmagania siatkarek Developresu oglądało ponad 3 tysiące osób.

Reklama