Rzeszów - Wtorek, 26.11.2024
Reklama

Powstaje drugi peron na stacji Rzeszów Zachodni. 28 stycznia przebudowa trzeciego mostu na al. Wyzwolenia

Dodano:

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK
RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują przebudowę stacji Rzeszów i budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Trwa również przebudowa wiaduktów na al. Wyzwolenia, gotowe są już dwie konstrukcje, a 28 stycznia rozpoczyna się przebudowa ostatniego obiektu.

Od poniedziałku 28 stycznia, ruszą prace przy ostatnim trzecim wiadukcie. Przy wykorzystaniu 500-tonowego dźwigu rozpocznie się demontaż 100 - tonowej konstrukcji. Wykonawca będzie pracował nocą, by maksymalnie ograniczyć zmiany w organizacji ruchu samochodowego.

Równolegle z pracami przy trzecim (ostatnim) obiekcie nad aleją Wyzwolenia, rozpocznie się przebudowa kolejnej grupy torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej. Budowany jest również drugi peron na przystanku Rzeszów Zachodni.

W Rzeszowie PLK realizują inwestycje za ponad 200 mln zł. Z tym zadaniem wiąże się przebudowa stacji Rzeszów, powstaje dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni oraz przebudowywane są trzy wiadukty nad Aleją Wyzwolenia. Prace obejmują również przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej oraz wiadukt przy ul. Batorego.

Wiadukty na al. Wyzwolenia

Po nowym wiadukcie, na linii kolejowej Ocice – Rzeszów ruch pociągów odbywa się już od 8 grudnia. Od 24 stycznia składy pojechały również po drugim wiadukcie, na trasie Rzeszów – Kraków.
Reklama
W połowie roku, sprawniejszą  komunikację kolejową na trasach Ocice – Rzeszów i Rzeszów - Przemyśl, zapewnią już trzy wiadukty nad Aleją Wyzwolenia.

Stacja Rzeszów Zachodni

Obecnie jeden peron stacji Rzeszów Zachodni jest już gotowy. Trwają roboty brukarskie, montaż balustrady i budowa wiat peronowych. Większą dostępność do kolei mieszkańcy zyskają już w połowie roku. Nowy przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki oraz oznakowanie i tablice informacyjne.

Na peronach zamontowana zostanie antypoślizgowa nawierzchnia i linie naprowadzające, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, komunikację ułatwi winda oraz pochylnia.

Inwestycja w Rzeszowie, realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Projekt obejmuje trzy stacje: Rzeszów Główny, Szczecin Główny i Gdańsk. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne oraz poprawi się komfort podróżnych. Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, to 205 mln zł netto.

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

32-latka z Rzeszowa z papierosami bez akcyzy. W trakcie przeszukania jej domu znaleziono także marihuanę

RZESZÓW. Szacunkowa wartość ujawnionej kontrabandy wynosi łącznie ok. 50 tys. zł.

Rzeszów

Darmowe bilety dla dzieci i młodzieży. Co zrobić, aby przedłużyć ulgę?

RZESZÓW. Aby starać się ponownie o prawo do ulgi należy przedstawić te same dokumenty co w poprzednim roku.

Rzeszów

Zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ul. Batorego. Informacje dla kierowców i pieszych

RZESZÓW. W poniedziałek, od godz. 10.00 rozpocznie się rozbiórka wiaduktu przy ul. Batorego w Rzeszowie.

Rzeszów

Linia nr 50 nie zostanie przywrócona. Powodem są problemy na jednym z remontowanych odcinków

RZESZÓW. W związku z przeciągającymi się pracami na jednym z odcinków, mieszkańcy Zalesiu muszą uzbroić się w cierpliwość.

Rzeszów

Co dalej z wiaduktem łączącym ul. Hoffmanowej z ul. Wyspiańskiego?

RZESZÓW. Pojawiła się koncepcja zakładająca przejazd od ul. Pułaskiego.

Rzeszów

2 września zamykają przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego. Sprawdź zmiany w komunikacji miejskiej

RZESZÓW. Od 2 września przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego będzie niedostępny dla kierowców. 

Reklama