Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne to duża inwestycja składająca się z trzech elementów. Dwa z nich realizuje miasto Rzeszów. Jeden z nich to przebudowa układu drogowego w rejonie dworca. W ramach tego zadania przebudowano ul. Grottgera i plac Kilińskiego na odcinku ok. 340 m, ul. Asnyka na odcinku ok. 60 m, ul. Bardowskiego na odcinku ok. 170 m wraz z przebudową ul. Batorego na odcinku ok. 50 m. Na skrzyżowaniu ulic Asnyka i Grottgera powstało rondo oraz ścieżki rowerowe. Wybudowano nowe i przebudowano istniejące chodniki oraz oświetlenie. Inwestycja objęła także przebudowę pętli autobusowej przy ul. Bardowskiego, która pełni funkcję niewielkiego dworca autobusowego komunikacji lokalnej.
Drugi element to przebudowa placu przed dworcem kolejowym i budowa pod nim parkingu podziemnego, w którym znajdzie się ponad 100 miejsc postojowych, tym m.in. miejsca dla taksówek, miejsca krótkiego postoju Kiss&Ride oraz miejsca postoju długoterminowego. W ramach tej części inwestycji, od nowa zaaranżowany został plac przed dworcem. Ułożona została tam nowa nawierzchnia, pojawiły się ławki, fontanna. Zamontowane zostały tam także nowoczesne, przeszkolone wiaty.
Reklama
Kolejnym elementem, który wstrzymuje otwarcie palcu dworcowego, jest brak regulaminu parkingu podziemnego. Ten ma zostać uchwalony podczas najbliższej sesji Rady Miasta Rzeszowa. Po uprawomocnieniu się uchwały zawierającej regulamin, poznamy termin uruchomienia parkingu. Będzie to najprawdopodobniej początek lutego.
Koszt tych dwóch elementów Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego, za które odpowiedzialne jest miasto, to ponad 50 mln zł.
Po stronie PKP S.A. pozostaje ostatni etap inwestycji, tj. modernizacja budynku dworca.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz