RZESZÓW. Rozpoczyna się przebudowa centralnej części stacji. Dla podróżnych przygotowano czasowe, zmienione dojścia, przygotowano komunikacje zastępczą. Przebudowane zostaną wszystkie perony.
Wykonawca rozpoczął już przygotowania do przebudowy centralnej części stacji, m.in. przejścia podziemnego pod torami. Zamontowane będzie oznakowanie nowej organizacji ruchu. Wygłaszane są komunikaty głosowe o zmianach.
Szeroki zakres prac na peronach i stacji Rzeszów Główny wymaga wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Rzeszów Główny – Rzeszów Staroniwa. Zmiany będą obowiązywać od 25 czerwca do 24 listopada 2019 r. Zastępcza komunikacja autobusowa obejmie 10 pociągów Przewozów Regionalnych, kursujących między Rzeszowem a Jasłem oraz do i z Boguchwały.
Na stacji od 1 lipca podróżni będą korzystać z peronu nr 3 oraz dodatkowego – tymczasowego peronu nr 4 (od strony budynku dworca, ul. Łączna). Specjalnie przygotowane oznakowanie, plakaty oraz ulotki, ułatwią orientację na stacji. Prace zaplanowano tak, by podróżni mieli dostęp do pociągów.
W lipcu rusza przebudowa torów oraz sieci trakcyjnej od strony budynku dworcowego. Prace obejmą najpierw perony nr 1 i nr 2. Przebudowane będą wszystkie perony. Obiekty zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Linie naprowadzające, ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, lepszą komunikację zapewnią windy i schody ruchome.
Istniejąca kładka nad torami zostanie rozebrana i przeniesiona w inne lokalizacje. W zamian powstanie przejście podziemne. W lipcu wykonawca planuje demontaż dwóch pierwszych przęseł kładki od strony ul. Kochanowskiego. Będzie przygotowane tymczasowe dojście. Kładkę zastąpi przejście pod torami, które połączy ul. Grottgera z ulicą Kochanowskiego.
Demontaż kładki będzie się odbywał stopniowo, by jak najdłużej zapewnić podróżnym dojścia do peronów istniejącym obiektem. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linei Kolejowe S.A. za 205 mln zł jest współfinansowana z POIiŚ.
Wykonawca rozpoczął już przygotowania do przebudowy centralnej części stacji, m.in. przejścia podziemnego pod torami. Zamontowane będzie oznakowanie nowej organizacji ruchu. Wygłaszane są komunikaty głosowe o zmianach.
Szeroki zakres prac na peronach i stacji Rzeszów Główny wymaga wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Rzeszów Główny – Rzeszów Staroniwa. Zmiany będą obowiązywać od 25 czerwca do 24 listopada 2019 r. Zastępcza komunikacja autobusowa obejmie 10 pociągów Przewozów Regionalnych, kursujących między Rzeszowem a Jasłem oraz do i z Boguchwały.
Na stacji od 1 lipca podróżni będą korzystać z peronu nr 3 oraz dodatkowego – tymczasowego peronu nr 4 (od strony budynku dworca, ul. Łączna). Specjalnie przygotowane oznakowanie, plakaty oraz ulotki, ułatwią orientację na stacji. Prace zaplanowano tak, by podróżni mieli dostęp do pociągów.
Reklama
Istniejąca kładka nad torami zostanie rozebrana i przeniesiona w inne lokalizacje. W zamian powstanie przejście podziemne. W lipcu wykonawca planuje demontaż dwóch pierwszych przęseł kładki od strony ul. Kochanowskiego. Będzie przygotowane tymczasowe dojście. Kładkę zastąpi przejście pod torami, które połączy ul. Grottgera z ulicą Kochanowskiego.
Demontaż kładki będzie się odbywał stopniowo, by jak najdłużej zapewnić podróżnym dojścia do peronów istniejącym obiektem. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linei Kolejowe S.A. za 205 mln zł jest współfinansowana z POIiŚ.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz