RZESZÓW. Miasto rozstrzygnęło przetarg na przebudowę trzech dużych rzeszowskich skrzyżowań. Miały być cztery, jednak oferty wykonawców zmusiły Ratusz do rezygnacji z przebudowy skrzyżowania al. Wyzwolenia z al. Okulickiego. Prace mają się zakończyć do końca bieżącego roku.
Pierwszy przetarg ruszył w październiku ubiegłego roku. W związku z tym, że dotyczył czterech skrzyżowań został podzielony na cztery części, dzięki czemu do każdej z nich mógł zgłaszać się inny wykonawca. W listopadzie 2018 roku odbyło się otwarcie ofert i okazało się, że oferty przekraczają wymagania finansowe miasta, toteż przetarg unieważniono.
Następny przetarg wystartował 24 grudnia ubiegłego roku, a otwarcie ofert odbyło się 8 lutego. Tym razem ponownie oferty wykonawców znacznie przekraczają próg finansowy. W tej sytuacji Ratusz postanowił wziąć się na sposób i unieważnić jedna z części, a kwotę jaką pierwotnie przeznaczył na nią przesunął na remont trzech pozostałych skrzyżowań.
Otwarcie i wybór ofert
Unieważniono drugą część inwestycji, mówiącej o przebudowie skrzyżowania al. Wyzwolenia z al. Okulickiego. Pierwotnie władze miasta przeznaczyły na przebudowę tego fragmentu 2, 4 mln zł, jednak najtańsza oferta jaką złożył wykonawca wynosiła 8,7 mln zł.
W pozostałych częściach oferty również przekraczały wymagania finansowe Ratusza, jednak zdecydowano się na dołożenie do nich ze środków przeznaczonych na II cześć i tak za przebudowę al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego miasto zapłaci 910 tys. zł, za przebudowę skrzyżowania al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego 1,8 mln zł. Natomiast za ostatnią część przetargu, tj. przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości z al. Armii Krajowej 790 tys. zł.
Za pracę budowlane na trzech skrzyżowaniach odpowiedzialna będzie jedna firma, a w zasadzie konsorcjum firm, których liderem jest PBI Infrastruktura S.A. a partnerem PBI WMB Sp. z o.o.: „Przebudowa skrzyżowań zakończy się do końca tego roku” – informuje Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta.
Planowany przebieg robót
Część pierwsza dotyczy przebudowy skrzyżowania al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego. Docelowo, ta cześć przetargu wiąże się m.in. z budowa dodatkowego pasa ruchu dla prawoskrętu w al. Powstańców Warszawy.
Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego ma powstać m.in. dodatkowy pas do prawoskrętu w połączeniu z otwarciem zatoki autobusowej na wschodnim wlocie al. Piłsudskiego oraz pas do prawoskrętu na zachodnim wlocie al. Piłsudskiego.
Czwarta, ostatnia cześć inwestycji zakłada przebudowę skrzyżowania al. Niepodległości z al. Armii Krajowej i podobnie jak w przypadku ww. części tutaj też powstałby dodatkowy pas do prawoskrętu, tym razem na zachodnim wlocie al. Niepodległości.
Póki co nie wiadomo kiedy Ratusz planuje przebudowę skrzyżowania al. Wyzwolenia z al. Okulickiego.
Pierwszy przetarg ruszył w październiku ubiegłego roku. W związku z tym, że dotyczył czterech skrzyżowań został podzielony na cztery części, dzięki czemu do każdej z nich mógł zgłaszać się inny wykonawca. W listopadzie 2018 roku odbyło się otwarcie ofert i okazało się, że oferty przekraczają wymagania finansowe miasta, toteż przetarg unieważniono.
Następny przetarg wystartował 24 grudnia ubiegłego roku, a otwarcie ofert odbyło się 8 lutego. Tym razem ponownie oferty wykonawców znacznie przekraczają próg finansowy. W tej sytuacji Ratusz postanowił wziąć się na sposób i unieważnić jedna z części, a kwotę jaką pierwotnie przeznaczył na nią przesunął na remont trzech pozostałych skrzyżowań.
Otwarcie i wybór ofert
Unieważniono drugą część inwestycji, mówiącej o przebudowie skrzyżowania al. Wyzwolenia z al. Okulickiego. Pierwotnie władze miasta przeznaczyły na przebudowę tego fragmentu 2, 4 mln zł, jednak najtańsza oferta jaką złożył wykonawca wynosiła 8,7 mln zł.
W pozostałych częściach oferty również przekraczały wymagania finansowe Ratusza, jednak zdecydowano się na dołożenie do nich ze środków przeznaczonych na II cześć i tak za przebudowę al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego miasto zapłaci 910 tys. zł, za przebudowę skrzyżowania al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego 1,8 mln zł. Natomiast za ostatnią część przetargu, tj. przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości z al. Armii Krajowej 790 tys. zł.
Reklama
Planowany przebieg robót
Część pierwsza dotyczy przebudowy skrzyżowania al. Powstańców Warszawy z al. Sikorskiego. Docelowo, ta cześć przetargu wiąże się m.in. z budowa dodatkowego pasa ruchu dla prawoskrętu w al. Powstańców Warszawy.
Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego ma powstać m.in. dodatkowy pas do prawoskrętu w połączeniu z otwarciem zatoki autobusowej na wschodnim wlocie al. Piłsudskiego oraz pas do prawoskrętu na zachodnim wlocie al. Piłsudskiego.
Czwarta, ostatnia cześć inwestycji zakłada przebudowę skrzyżowania al. Niepodległości z al. Armii Krajowej i podobnie jak w przypadku ww. części tutaj też powstałby dodatkowy pas do prawoskrętu, tym razem na zachodnim wlocie al. Niepodległości.
Póki co nie wiadomo kiedy Ratusz planuje przebudowę skrzyżowania al. Wyzwolenia z al. Okulickiego.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz