Stacja Rzeszów Główny staje się coraz bardziej dostępna i komfortowa dla podróżnych. Aktualnie wykonawca prowadzi prace wykończeniowe, min. przy zadaszeniu nad głównym wejściem do tunelu oraz przy otoczeniu. Trwają również roboty porządkowe.
Od lutego br. podróżni korzystają z dwóch nowych peronów. W sierpniu do użytku oddano trzeci nowy peron, a także 140-metrowe przejście pod torami, łączące perony oraz centrum Rzeszowa z ul. Kochanowskiego. Nowe perony są wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na peronach zamontowano również nowe wiaty i ławki.
Na stacji zainstalowano ponad 100 tablic informacyjnych, które pomagają podróżnym w orientacji. Wprowadzono także udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących: system ścieżek naprowadzających, nawierzchnię o zróżnicowanej strukturze oraz opisy alfabetem Braille’a.
Kolejne udogodnienia dla podróżnych, tj. 4 windy windy i 4 pary schodów ruchomych są już gotowe, ale zanim zostaną oddane do użytku, muszą przejść odpowiednie testy.
„Trwają testy i odbiory urządzeń przez Urząd Dozoru Technicznego oraz Transportowy Dozór Techniczny. Niezbędne są także odpowiednie dokumenty, zezwalające na użytkowanie urządzeń. Spodziewamy się, że w najbliższych dniach, pasażerowie będą mogli już korzystać z wind.” - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Windy powstały przy wejściu na peron nr 1 od strony Placu Dworcowego, przy peronach nr 2 i 3 oraz przy wyjściu z tunelu od strony ul. Kochanowskiego. Z kolei ruchome schody utworzono przy peronie nr 2 i 3 oraz przy wyjściach od strony Placu Dworcowego i ul. Kochanowskiego.
Modernizacja stacji Rzeszów Główny rozpoczęła się w sierpniu 2018 roku. Jest to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w województwie podkarpackim. Całe przedsięwzięcie to m.in. przebudowa wiaduktów nad al. Wyzwolenia, budowa nowego przystanku Rzeszów Zachodni, przebudowa wiaduktu na ul. Batorego oraz remont stacji Rzeszów Główny.
Inwestycja realizowana jest w ramach Krajowego Programu Kolejowego, projekt: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Jej koszt to ponad 200 mln zł.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz