Rzeszów - Czwartek, 28.11.2024
Reklama

Malują usta na różowo, by walczyć z rakiem. Już niebawem Pink Lips Project

Dodano:

fot. Pixabay
fot. Pixabay
RZESZÓW. W czwartym tygodniu stycznia na ulicach polskich miast pojawia się więcej koloru różowego niż zazwyczaj. Dlaczego tak się dzieje? Wszystko za sprawą Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy, który w tym roku wypada między 20 a 26 stycznia. Rzeszów również bierze udział w tej akcji.

Już po raz 4. Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland Oddział Rzeszów organizuje akcję „Pink Lips”, by zwrócić uwagę na ten typ nowotworu, szerzyć wiedzę na temat profilaktyki i pokazać szacunek do kobiet, które zmagają się z tą chorobą.
Pink Lips jest to akcja, która od sześciu lat odbywa się regularnie w Polsce. Jej głównym celem jest popularyzowanie wiedzy na temat raka szyjki macicy i namawianie do profilaktyki. Symbolem akcji stały się różowe usta jako nieodzowny atrybut kobiecości.

„Niestety dominuje niewiedza na temat grup ryzyka raka szyjki macicy. Najczęstsze pytania dotyczą częstotliwości wykonywania cytologii oraz wieku, w którym powinnyśmy się badać. Panie dziwią się często, że sprawa ich dotyczy, mimo że są ledwo po dwudziestce. Cieszy nas jednak to, że duża grupa kobiet deklaruje udział w badaniach” – tłumaczą koordynatorzy lokalnego projektu „Pink Lips”.
Reklama
Rak szyjki macicy dotyka zarówno starsze, jak i młodsze kobiety – zagraża życiu 1,5 miliona kobiet na całym świecie; każdego roku ponad 500 tysięcy kobiet dowiaduje się, że ma ten nowotwór, a 300 tysięcy umiera z jego powodu. Tymczasem dzięki regularnie wykonywanym badaniom cytologicznym (nie rzadziej niż co 3 lata, jeśli wyniki są prawidłowe) oraz szczepionkom chroniącym przed wysokoonkogennymi typami wirusa HPV, nowotworu można uniknąć lub szybko wdrożyć skuteczne leczenie.

Dlatego rozprzestrzenianie zdjęć z charakterystycznymi różowymi ustami jest tak ważne, aby dotrzeć do jak najszerszego grona i uświadomić je. Możemy publikować w mediach społecznościowych grafiki przygotowane w ramach projektu Pink Lips, jak również wrzucać do sieci swoje zdjęcia z ustami pomalowanymi na różowo i hashtagiem #pinkchallenge.

Czwarty tydzień stycznia będzie przełomowym tygodniem - w ramach działalności IFMSA-Poland Oddziału Rzeszów kobiety będą miały szansę uczestniczyć w evencie profilaktyczno-edukacyjnym organizowanym w Galerii Rzeszów 25 stycznia w godzinach 12:00-16:00, gdzie dowiedzą się mnóstwo informacji na temat cytologii oraz profilaktyki nowotworowej.
 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Firma z Rzeszowa przekaże milion złotych na walkę z koronawirusem

RZESZÓW. Podczas konferencji inwestorskiej Adam Góral, prezes zarządu Asseco Poland, mówił o przeznaczeniu 1 mln zł na wsparcie sektora zdrowia w walce z epidemią.

Rzeszów

Dodatkowy kurs ZTM dla pracowników zakładowych

RZESZÓW. ZTM uruchamia dodatkowy kurs na jednej z linii. Wszystko na życzenie pasażerów.

Rzeszów

Dwie firmy powiększyły swoje tereny na obszarze "Dworzyska"

Kolejne inwestycje w Parku Naukowo-Technologicznym „Rzeszów-Dworzysko”. 

Rzeszów

Na WSIiZ zajęcia odbywają się online

RZESZÓW. Wykładowcy przeprowadzają je z sal uczelni bądź z własnych domów.

Rzeszów

ZTM: Ważne informacje dla pasażerów komunikacji miejskiej

RZESZÓW. ZTM poinformował o kolejnych zmianach w rozkładzie jazdy, przedłużeniu ważności legitymacji studenckich oraz możliwości zawieszenia biletu okresowego.

Rzeszów

Prezydent Rzeszowa podpisał "Pakt dla przedsiębiorców"

RZESZÓW. Przedsiębiorcy, którzy wynajmują pod działalność lokale komunalne i utracili dochody w związku z epidemią koronawirusa, mogą liczyć na wsparcie miasta.

Rzeszów

G2A i inne podkarpackie firmy pomogą szpitalowi w Łańcucie w walce z koronawirusem

G2A przekaże szpitalowi w Łańcucie sprzęt do walki z koronawirusem. Inicjatywę wsparły również inne firmy z Podkarpacia.

Rzeszów

Uwaga pasażerowie! Kolejna zmiana rozkładów jazdy

RZESZÓW. Wszystkie kursy autobusów miejskich będą jeździć zgodnie z sobotnim rozkładem jazdy. Zmiany wejdą w życie od 23 marca.

Reklama