Rzeszów - Poniedziałek, 23.12.2024
Reklama

Krystyna Wróblewska chce wprowadzenia darmowej komunikacji w godzinach szczytu

Dodano:

fot. RESinet.pl
fot. RESinet.pl
RZESZÓW. Prawo i Sprawiedliwość postuluje o wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej w godzinach szczytu, przyśpieszenie prac nad obwodnicą południową oraz przyśpieszenie działań w poszukiwaniu środków finansowych na budowę nowego programu transportowego dla Rzeszowa i okolic.

Konferencja prasowa w siedzibie Prawa i Sprawiedliwości przy ul. Hetmańskiej 9 odbyła się w związku z wczorajszymi obchodami dnia bez samochodu. Przypominamy, że w ten dzień kierowcy w Rzeszowie mogli bezpłatnie poruszać się komunikacją miejską i w zasadzie w temacie darmowych przejazdów pozostajemy.

„Problem fatalnego transportu, korków, przeciążenia ulic w mieście Rzeszowie, to nie tylko problem miasta, ale przede wszystkim problem mieszkańców podrzeszowskich miejscowości, mieszkańców którzy codziennie chcą dotrzeć do pracy i szkoły. Wjeżdżając od strony Łańcuta do Rzeszowa, stoi się w korku już w Krasnym” – mówił obecny na konferencji Paweł Skoczowski, wiceprzewodniczący Rady Powiatu Łańcuckiego.

Jedną z propozycji, jaką Krystyna Wróblewska z PiS wystosowała, aby zmniejszyć korki w mieście jest wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej w godzinach szczytu: „Problem komunikacyjny musimy i możemy rozwiązać wspólnie, wystarczy tylko odrobina chęci.  Rozwiązania najprostsze są rozwiązaniami najlepszymi, dlatego też postulujemy wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej w godzinach szczytu” – tłumaczyła Wróblewska.

Obecnie darmowa komunikacja obejmuje jedynie uczniów oraz bezrobotnych mieszkańcy Rzeszowa, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy. Co więcej, postulaty jakie poruszono na dzisiejszej konferencji mogą znaleźć się również podczas jutrzejszej sesji Rady Miasta. Pomysł zmierzający do wprowadzenia darmowej komunikacji w godzinach szczytu wydaje się jednak nieco wątpliwy i przede wszystkim z perspektywy miasta nieopłacalny.

„Apeluje do pana prezydenta, żeby taka komunikacja powstała” – mówiła Krystyna Wróblewska, poseł na Sejm RP.

W dalszej części konferencji było o wciąż niezrealizowanej obwodnicy południowej oraz braku porozumień miasta Rzeszowa z gminami ościennymi w związku z komunikacją autobusową. Podczas spotkania była mowa o bilecie zintegrowanych, działającym na zasadzie tego już funkcjonującego (mowa o bilecie semestralnym na autobus i pociąg Polregio). Poruszony został również temat parkingów podmiejskich.
Reklama
„Na pewno dobrym rozwiązaniem mogłyby być np.  parkingi podmiejskie, który by znacząco pomogły w tym, żeby przenieść ciężar ruchu i ilość pojazdów, które parkują w mieście. Żeby te parkingi mogły zadziałać, to kluczowym elementem jest wysokiej jakości transport publiczny, który oferuje mieszkańcom dotarcie do celu punktualnie” – dodaje Paweł Skoczowski.

Co więcej, Krystyna Wróblewska zapowiedziała interwencje w sprawie buspasów w Rzeszowie. Jej zdaniem nie spełniają one swojej funkcji i przyczyniają się do zwiększenia korków w mieście: „Dzisiaj korki w Rzeszowie są realnie. Kiedy został program transportowy odbierany, policja zaakceptowała te 300 metrowe buspasy. Zaapeluje, żeby jeszcze raz przeanalizowała, czy takie rozwiązania z tymi buspasami są bezpieczne dla mieszkańców Rzeszowa”.

Spektrum konferencji było dość szerokie, a w trakcie jej przebiegu padła również ciekawa propozycja, mówiąca o potrzebie mieszkańców, która wiąże się z budową opery w mieście: „Dzisiaj mówimy, że Rzeszów jest miastem bez takich konkretnych instytucji kultury. Tak naprawdę te instytucje kultury które są, są wojewódzkie. Rzeszów zasługuje na dużo większe instytucje kultury, m.in. marzy mi się aquapark, o którym się mówi, a z drugiej strony warto byłoby, żeby powstała opera. To jest też marzenie mieszkańców Rzeszowa”.

Jak widać, na konferencji prasowej propozycji padło wiele, natomiast poza ogólnymi stwierdzeniami, nie przedstawiono szczegółów proponowanych działań. Politycy Prawa i Sprawiedliwości namawiali natomiast do współpracy wykraczającej poza przynależność partyjną: „Jeżeli mówimy, że Rzeszów ma być dużą aglomeracją, to bez ościennych gmin on nie będzie dużą aglomeracją. Uważam, że trzeba współpracować, nie patrząc nawet na opcje polityczne” – tłumaczyła Wróblewska. 


 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

PKP PLK otrzymało dofinansowanie na przebudowę stacji Rzeszów Główny

RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów.

Reklama