Wszystkie przeprawy dla rowerzystów mają być zbudowane jako osobne elementy, a inwestycja, zgodnie z dokumentacją, ma się zakończyć w trzecim kwartale 2021 roku. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku miasto próbowało znaleźć wykonawcę, który zająłby się budową kładki kompozytowej na moście Narutowicza. Starania okazały się bezskuteczne, a warunki stawiane przez firmy były pod względem finansowym nie do zaakceptowania dla władz miasta.
1/3 sukcesu
Tym razem miało być inaczej, przetarg poza mostem Narutowicza mówi o kładkach przy moście Karpackim i Lwowskim. Cała procedura została podzielona na trzy części (I część – most Narutowicza; II część – most Karpacki; III cześć – most Lwowski), co w teorii umożliwiało realizację tej inwestycje trzem różnym wykonawcom. Nie mniej jednak, w przetargu udział wzięła tylko jedna firma: „INTOP” Tarnobrzeg.
Jak wiadomo, samo uczestnictwo jakiegokolwiek wykonawcy w przetargu, nie czyni inwestycje wykonaną, a przetargu rozstrzygniętym. Podobnie jest w tym przypadku, gdyż zgodnie z ofertą, jedynie trzecia część ma szanse na realizację. Wdając się w szczegóły, na I część przetargu miasto zarezerwowało 2,1 mln zł, II cześć to limit do 3,2 mln zł, zaś III część została wyceniona na kwotę 3 mln zł.
Wykonawca przedstawił wyższą ofertę w I i II część, to odpowiednio 4,2 mln zł i 4,6 mln zł. Ku uciesze miasta, jest szansa na porozumienie w przypadku kładki na moście Lwowskim (III część), którą wykonawca wycenił na 2,9 mln zł. Dodajmy, że uczestnik przetargu, określił termin wykonania umowy. We wszystkich trzech przypadkach mówimy o dacie 30.06.2021 r.
Szczegóły techniczne kładek
Przy moście Narutowicza ma powstać dwukierunkowa kładka rowerowa o długości ok. 105 m, umieszczona na istniejącej konstrukcji ciepłociągu. II część mówi o budowie wydzielonej dwukierunkowej drogi dla rowerów (o długości ok. 105 m) na moście Karpackim, która zostałaby zamontowana od strony Bulwarów.
Ostatnia cześć przetargu dotyczy budowy kładki rowerowej o długości ok. 86 metrów przy moście Lwowskim (od strony Kopca Konfederatów Barskich). Należy podkreślić, że każda z ww. części inwestycji zakłada budowę odpowiednich dojazdów i zjazdów z kładek. Wszystkie również zostaną odpowiednio oświetlone.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz