Rzeszów - Czwartek, 28.11.2024
Reklama

Jakiego aquaparku chcą mieszkańcy Rzeszowa? Znamy wyniki konsultacji społecznych

Dodano:

fot. Pixabay
fot. Pixabay
RZESZÓW. Strefa zjeżdżalni, strefa dla dzieci oraz strefa saun – to najbardziej oczekiwane przez mieszkańców atrakcje w przyszłym parku wodnym w Rzeszowie. Tak wynika z konsultacji społecznych dotyczących tej inwestycji.

- Tak jak zapowiadaliśmy, chcemy, aby w procesie tworzenia parku wodnego mieszkańcy brali jak najszerszy udział. Dlatego zapytaliśmy ich o zadanie, o pomysły i wskazówki. Zorganizowaliśmy konsultacje, które wykazały bardzo duże zainteresowanie tematem. Dziękuję za każdy oddany głos, wszystkie propozycje zostaną rozpatrzone - zapowiada Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Konsultacje społeczne dotyczące budowy parku wodnego zakończyły się w piątek. Miasto przez blisko miesiąc zbierało wnioski mieszkańców dotyczące m.in. tego, czy według ankietowanych taka inwestycja jest potrzebna, jakie atrakcje powinny się tam znaleźć oraz jak często poszczególne osoby zamierzałyby korzystać z parku. Ankiety można było wypełnić internetowo lub osobiście.

Łącznie uzupełniono blisko 2,7 tys. ankiet. Jak podkreśla Dariusz Urbanik, wiceprezydent Rzeszowa „96 procent głosujących uznało, że park wodny jest inwestycją potrzebną”. Najwięcej głosujących w przedziale wiekowym od 31 do 45 lat i wyrażało chęć odwiedzania atrakcji nawet kilka razy w miesiącu.
Reklama
Jeżeli chodzi o oczekiwane atrakcje, to najwięcej ankietowanych chce, aby w aquaparku znajdowała się strefa zjeżdżalni. Zaraz potem mieszkańcy stawiali na strefę dla dzieci, strefę saun, a nieco później strefy SPA i fitness, rehabilitacyjną oraz gastronomiczną. Ponad połowa ankietowanych najbardziej liczy, że w części basenów wewnętrznych znajdą się leżaki wodne z masażerami oraz jacuzzi. Dużo osób wskazywało również na sztuczną falę, masaże denne, kaskady wodne czy tzw. leniwą rzekę z pontonami.

Jeżeli chodzi o baseny zewnętrzne, głosujący wymieniali takie atrakcje jak basen z masażerami, wodny plac zabaw dla dzieci czy plażę piaszczystą. Wspominali również o takich atrakcjach, jak zjeżdżalnie czy ślizgawki.

We wtorek, 4 kwietnia w Urban Lab Rzeszów w godz. 17:00 – 19:00 odbędzie się  spotkanie podsumowujące konsultacje. Spotkanie będzie miało charakter dyżuru: każdy może przyjść i porozmawiać o parku wodnym. Dodatkowo, do 14 kwietnia można jeszcze składać uwagi i wnioski w tym temacie na adres mailowy: konsultacje@erzeszow.pl.

W dalszym etapie prac, wyniki ankiet zostaną udostępnione trzem biurom projektowym jako część materiałów przetargowych. Między innymi na ich podstawie zostaną stworzone koncepcje parku wodnego.

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

PGE Energia Ciepła oraz Klub Sportowy „Korona” Rzeszów zawarły umowę sponsoringową

RZESZÓW. Dzięki wsparciu rzeszowskiej elektrociepłowni dzieci i młodzież z klubu sportowego będą mogły kontynuować treningi i wyjeżdżać na zawody i turnieje sportowe.

Rzeszów

Zderzenie trzech samochodów w Trzebownisku. Wprowadzono ruch wahadłowy

RZESZÓW. Aktualnie odbywa tam się ruch wahadłowy. Utrudnienia potrwają do ok. 14.30.

Rzeszów

Rzeszów „bohaterem” anglojęzycznego programu [VIDEO]

RZESZÓW. W trakcie filmu Ryan Socash pokazuje m.in. Muzeum Techniki i Militariów, odwiedza rzeszowski Rynek oraz Podziemną Trasę Turystyczną.

Rzeszów

Stok narciarski i… pumptrack na Matysówce

RZESZÓW. Radny Daniel Kunysz zabiega o to, aby w sąsiedztwie stoku narciarskiego powstał pumptrack.

Rzeszów

Za kilka dni ruszy Hackathon Mobility. Wydarzenie odbędzie się w Urban Lab Rzeszów

RZESZÓW. Hackathon odbędzie się w dniach 14-15 grudnia 2019 r. w Urban Lab Rzeszów, przy ul. 3 maja.

Rzeszów

W 9. kolejce PlusLigi Asseco Resovia podejmie Jastrzębski Węgiel

RZESZÓW. Na kibiców w hali Podpromie będzie czekała niespodzianka.

Rzeszów

Prawie 11 mln zł dla Uniwersytetu Rzeszowskiego. Chodzi o zwiększenie dostępności dla osób niepełnosprawnych

RZESZÓW. Projekt UR pt.: „Przyjazny nURt” – rozwój dostępności UR został wyróżniony przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Reklama