Podczas wtorkowej sesji Rady Miasta Rzeszowa, radni przyjęli projekt uchwały dotyczący wprowadzenia regulaminu korzystania z parkingu podziemnego Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego, którego zarządcą jest Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie. Regulamin określa m.in. zasady korzystania z parkingu, zasady ruchu i postoju oraz cennik.
Ile zapłacimy za parking podziemny RCK?
fot. ViC / RESinet.pl
Postój trwający nie dłużej niż 15 minut będzie bezpłatny. Za kolejne minuty parkowania naliczana będzie opłata wg cennika poniżej:
- od 16 do 30 minuty postoju - 2,00 zł;
- od 31 do 60 minuty postoju – 4,00 zł;
- w drugiej godzinie postoju – 7,00 zł;
- w trzeciej godzinie postoju – 8,00 zł;
- od czwartej do szóstej godziny postoju – 18,00 zł;
- od siódmej do dwunastej godziny postoju - 36,00 zł;
- od trzynastej do dwudziestej czwartej godziny postoju - 60,00 zł;
- za każdą rozpoczętą kolejną dobę - 95,00 zł.
Te kwoty będą obowiązywać od 1 kwietnia 2024 r. Do tego czasu, ceny będą obniżone. Przez pierwsze tygodnie funkcjonowania parkingu, pierwsza godzina postoju będzie bezpłatna. Za drugą zapłacimy 1 zł, a za każdą kolejną rozpoczętą godzinę oplata będzie wynosić jak w cenniku regularnym. Obniżone ceny mają charakter promocyjny i stanowią „formę zachęty” dla mieszkańców do skorzystania z nowego parkingu. Niższe stawki za parkowanie będą obowiązywać tylko do 31 marca 2024 r. Po tym terminie zacznie obowiązywać regularny cennik.
Maksymalny czas postoju na parkingu podziemnym RCK wynosi 14 dni. Po przekroczeniu tego okresu, zarządca parkingu powiadomi Straż Miejską „w celu podjęcia stosownej interwencji”.
Nawet 1000 pojazdów w ciągu godziny?
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
Parking podziemny RCK dysponuje 103 miejscami postojowymi, w tym 30 miejsc typu „kiss & ride” oraz stanowiska dla taksówek. Jednak jak zapewniał przedstawiciel ratusza prezentujący projekt uchwały „do 15 minut, wszystkie miejsca są bezpłatne”. Jego zdaniem, jeśli będzie odpowiednia rotacja samochodów, parking w ciągu 60 minut może przyjąć nawet 1000 pojazdów. „Mogę powiedzieć równie dobrze 1000 miejsc. Dlaczego? Dlatego, że pojemność tego parkingu to jest dokładnie 100 miejsc i każdy, kto wjedzie i opuści parking w ciągu 15 minut, nie zapłaci za niego nic. Więc tych miejsc w ciągu godziny może być naprawdę 1000”.
Kiedy otwarcie Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego?
fot. ViC / RESinet.pl
Wiemy jednak, że termin uruchomienia parkingu poznamy po uprawomocnieniu podjętego wczoraj dokumentu. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego. Otwarcia parkingu należy się zatem spodziewać w lutym.
Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne
Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne to duża inwestycja skłądająca się z trzech elementów. Pierwszy z nich to przebudowa placu przed głównym dworcem kolejowym. Najważniejszym elementem tej części było wybudowanie parkingu podziemnego. Jest w nim ponad 100 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym także dla taksówek. Są tam także miejsca krótkiego postoju Kiss&Ride oraz postoju długoterminowego. W ramach tego zadania od nowa zaaranżowany został plac przed dworcem. Ułożona została tam nowa nawierzchnia, pojawiły się ławki, fontanna. Zamontowane zostały tam także nowoczesne, przeszkolone wiaty,Drugim elementem RCK, za który odpowiada miasto, jest przebudowa układu komunikacyjnego. Inwestycja objęła przebudowę jezdni ul. Grottgera i plac Kilińskiego na odcinku ok. 340 m, przebudowę jezdni ul. Asnyka na odcinku ok. 60 m, przebudowę jezdni ul. Bardowskiego na odcinku ok. 170 m wraz z przebudową ul. Batorego na odcinku ok.50 m. Na skrzyżowaniu ulic Asnyka i Grottgera powstało rondo oraz ścieżki rowerowe. Wybudowano nowe i przebudowano istniejące chodniki oraz oświetlenie. Inwestycja objęła także przebudowę pętli autobusowej przy ul. Bardowskiego, która pełni funkcję niewielkiego dworca autobusowego komunikacji lokalnej.
Dodatkowym elementem, który miasto realizuje samodzielnie, poza inwestycją RCK, jest rozbudowa układu dróg rowerowych i połączenie ich z tym, który powstał w ramach centrum komunikacyjnego. Drogi powstają wzdłuż ul. Asnyka i będą prowadziły do ul. Sobieskiego. Podobne zadanie jest realizowane na ul. Fredry i ul. Batorego.
Koszt tych dwóch elementów Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego, za które odpowiedzialne jest miasto, to ponad 50 mln zł.
Po stronie PKP S.A. pozostaje ostatni etap inwestycji, tj. modernizacja budynku dworca.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz