RZESZÓW. Od 3 marca 2025 r. będzie można składać wnioski o uzyskanie dotacji na usunięcie azbestu z budynków oraz odbiór odpadów azbestowych zalegających na posesjach.
"Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasto Rzeszów na lata 2011-2032" realizowany jest w stolicy Podkarpacia od 2011 roku. Do tej pory w ramach akcji usunięto i unieszkodliwiono 2 841,88 ton wyrobów zawierających azbest. Na ten cel miasto przeznaczyło 591 330,92 zł (nie wliczając dofinansowania z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej).
Nowy nabór wniosków na uzyskanie dotacji na usunięcie azbestu startuje 3 marca i potrwa do 17 maraca 2025 r.
W tym roku na realizację programu zabezpieczono w budżecie gminy 80 tys. zł. Szacuje się, że w Rzeszowie pozostaje jeszcze do usunięcia około 2,8 tys. ton materiałów azbestowych.
Na co można uzyskać dotację?
Dotacja obejmuje koszty demontażu wyrobów zawierających azbest, ich przygotowania do transportu, transportu oraz unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych.
Gdzie pobrać i złożyć wniosek?
Formularz wniosku można pobrać:
- w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Rzeszowa,
- w punktach informacyjnych Urzędu Miasta Rzeszowa,
- ze strony internetowej Urzędu: www.erzeszow.pl.
Wnioski należy składać osobiście w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Rzeszowa przy ul. Rynek 7, pok. 4. Godziny przyjęć:
- poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek: 7:30 – 15:30,
- środa: 7:30 – 17:00.
Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie pod numerami: 17 875 41 83 oraz 17 875 41 86.
Program usuwania azbestu pozwala na eliminację szkodliwych materiałów budowlanych z terenu miasta, przyczyniając się do poprawy jakości środowiska i zdrowia mieszkańców.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz