Rzeszów - Środa, 06.11.2024
Reklama

Długość obwodnicy południowej sięgnie 5,7 km długości. 47 obiektów pójdzie pod rozbiórkę

Dodano:

fot. Materiały Urzędu Miasta w Rzeszowie
fot. Materiały Urzędu Miasta w Rzeszowie
RZESZÓW. O przebieg obwodnicy południowej pytał w interpelacji jeden z radnych Miasta Rzeszów. W odpowiedzi czytamy, że Ratusz preferuje rozwiązanie z wykorzystaniem wyspy pośrodku zbiornika rzeki Wisłoki  oraz budową dwóch mostów.

Pytanie do Ratusza dotyczące budowy obwodnicy południowej, mającej połączyć al. Sikorskiego z ul. Podkarpacką, skierował Marcin Fijołek, szef klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości. W odpowiedzi czytamy, że rozważano kilka alternatywnych przebiegów drogi, w tym taki który omija zalew na rzece Wisłok, jednak tego typu propozycje ingerują w strefę ochrony ujęcia wód dla Rzeszowa oraz kolidują z zabudowaniami na os. Zwięczyca i Budziwój.

Dwa warianty

„Przebieg przedmiotowej drogi został wytyczony w sposób możliwie najmniej ingerujący w działki zabudowane i ich funkcje, przy zachowaniu funkcjonalności inwestycji i możliwości kontynuacji przedsięwzięcia w kierunku północno-wschodnim” – informuje w odpowiedzi na interpelacje zastępca prezydenta Rzeszowa, Marek Ustrobiński.

Po analizie inwestycji, miasto przedstawiło dwa warianty lokalizacyjne inwestycji, które różną się jedynie początkowym przebiegiem od strony ul. Podkarpackiej. Mowa o terenach znajdujących się przed terenami zbiornika wodnego rzeki Wisłok.

„Warianty W1 i W2 różnią się przebiegiem na odcinku początkowym, do skrzyżowania z ul. Jana Pawła II, co obejmuje w głównej mierze przebieg inwestycji przez teren zbiornika na Wisłoku. Wynika z tego nieznaczna różnica w długości poszczególnych wariantów oraz różnica w ilości obiektów inżynierskich z uwagi na konieczność przekroczenia cieku Paryja przez wariant W2” – dodaje Marek Ustrobiński.

Wariant preferowany W1, według dokumentów planistycznych, przebiega poprzez obszary planowane jako tereny komunikacji. Projektowane zajęcie terenu pod przedsięwzięcie jest zatem zgodne z ustaleniami tego dokumentu. Początkowo wariant biegnie śladem ulicy Wetlińskiej, natomiast nowy przebieg ul. Wetlińskiej zaplanowano po południowej stronie drogi wojewódzkiej – ma ona jednocześnie stanowić drogę zbiorczą dla terenów zabudowanych.
Reklama
Następnie inwestycja w wariancie W1 przekracza Wisłok z wykorzystaniem wyspy pośrodku zbiornika, po czym wkracza na tereny zabudowane osiedla Budziwój, gdzie przecina lokalne drogi i tereny zabudowane, znajdujące się w obrębie korytarza przewidzianego na realizację drogi. Za terenem zabudowanym wariant przecina dolinę rzeki Strug, która w miejscu przekroczenia ma charakter meandrujący, zbliżony do naturalnego. Za Strugiem droga kieruje się na wschód w stronę terenów zabudowanych osiedla Biała, do ul. Sikorskiego, gdzie ma swój koniec.

Szczegóły techniczne

Zakres planowanej inwestycji obejmuje stworzenie drogi dwujezdniowej, czteropasmowej o długości 5728,50 m, most nad zalewem o długości 970 m, skonstruowany jako dwie niezależne konstrukcje po jednej dla każdego kierunku ruchu o szerokości 2 x 15,44 m, most na rzece Strug o długości ok. 130 m, ciągi pieszo-rowerowe dwukierunkowe po obu stronach drogi i przejścia dla pieszych.

Na obwodnicy południowej mają znaleźć się zatoki autobusowe oraz połączenia z istniejącym układem komunikacyjnym (drogi zjazdowe i skrzyżowania).

Inwestycja wiąże się również z rozbiórka kolidujących obiektów, których ilość wynosi 47, to m.in.  14 budynków mieszkalnych, 5 niezamieszkałych oraz jeden zamieszkały nie przez właściciela(członka rodziny – dozgonne zamieszkiwanie).

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Lotnisko w Jasionce i miasto Rzeszów wznawiają współpracę promocyjną

RZESZÓW/JASIONKA. Podpisano umowę, dzięki której stolica Podkarpacia znów będzie promowana na podrzeszowskim lotnisku oraz w miastach, do których można dotrzeć z niego bezpośrednio, czyli Warszawie, Gdańsku i Szczecinie.

Rzeszów

Naukowcy z Politechniki Rzeszowskiej opracowali innowacyjną piankę poliuretanową

Od kilku lat pianki poliuretanowe cieszą się rosnącą popularnością, zwłaszcza w budownictwie. 

Rzeszów

W piątek utrudnienia w rejonie mostu Narutowicza

RZESZÓW. W związku z dwoma inwestycjami, realizowanymi w rejonie mostu Narutowicza, w piątek (23.07) na moście oraz na ulicach: Wierzbowej i Naruszewicza wystąpią utrudnienia w ruchu.

Rzeszów

Politechnika Rzeszowska otrzymała blisko 6 mln zł na kolejne inwestycje

RZESZÓW. Ministerstwo Edukacji i Nauki przyznało Politechnice Rzeszowskiej 5 919 000 zł dotacji celowej na inwestycje. 

Rzeszów

Rusza rozbudowa ul. Zygmunta I Starego w Rzeszowie

RZESZÓW. Rozbudowa ul. Zygmunta I Starego na osiedlu Wilkowyja obejmie odcinek drogi o długości ponad 700 metrów,  od skrzyżowania z ul. Królewską do skrzyżowania z ul. Olbrachta. Powstaną chodniki, ścieżka rowerowa i...

Rzeszów

Miasto szuka wykonawcy dwóch nowych sygnalizacji świetlnych w Rzeszowie

RZESZÓW. Pierwsza z nich powstanie na skrzyżowaniu al. Sikorskiego z ul. Nowowiejską, druga na ul. Dębickiej. 

Rzeszów

Rozpoczyna się rozbudowa ul. Potockiego w Rzeszowie

RZESZÓW. Firma Strabag rozbuduje ulicę Potockiego na rzeszowskim osiedlu Załęże. Inwestycja będzie kosztować blisko 4,2 mln zł.

Rzeszów

152 km odcinków specjalnych na 30. Rajdzie Rzeszowskim

RZESZÓW. W dniach 6-7 sierpnia w okolicach Rzeszowa zapowiada się solidne rajdowe ściganie. W ciągu dwóch dni zawodów załogi, będą miały do pokonania 11 odcinków specjalnych.

Reklama